Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. 401

    401 2nd gear

    Pitänökkö mekaaniset tasonsäätö kahvat laittaa kojelautaan..
     
  2. nuffield

    nuffield Gearhead

    Noita lihasohjattuja venttiileitä sais varmaan ihan kohtuu hinnalla. Semmosen 2-karasen neljällä ulos lähöllä olevan kun löytäs niin rokkois varmaan silläkii.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    En tiiä mihin mun viesti meni, mut teletappitouhua elikkäs


    Pystyykö ajokorkeutta säätämään budjetti ratkaisussa paineensäätimillä?
    Biltsusta tais olla 10e kpl ja mittarikin samassa


    Onko kukaan kysellyt raskaanpuolen venttiilien hintoja?
     
  4. nuffield

    nuffield Gearhead

    Hyvä ois varmaan olla joku sulku palkeitten välillä koska muuten esim. kaarre ajossa paineet karkaa enemmän sisä-kurvin puolelle.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei jaksanu kirjoitella pidempää pätkää, mut ajatus oli molemmille takapusseille oma paineensäädin

    Ja samalla alkuperäisessä viestissä kysyin, et osaako kukaan kertoa lisää siitä ping tankista, kun pussit on valmiina
     
  6. nuffield

    nuffield Gearhead

    Tyhjennätkös ne palkeet sen säätimen kautta vai miten suunnittelit? Pieniä pallohanoja taitaa saada alle 5e kipale
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei se tyhjennys ole ongelma, senhän voi tehdä ihan hanalla ja hanalla kompuran lähtöön, ettei puske ilmaa turhaan kankaalle
    Ja mulla ei ollut tarkoituskaan ajon aikana saada säädettyä vaan esim. kaupan pihassa kun 80kg kissan hiekkaa kontiin laittaa, niin siinä säätää perän suoraan ja kärryä irroitellessa on sama se kontti aukasta ja laskea paineet ulos


    Mites hytikka hanathan ei taida kalliita olla ja jos 300bar nestettä kestää luulisi, et 8bar kestää ilmaakin

    Normaali teflontiivarilla oleva vesihana muuten kestää 8bar ilmanpainetta :eek: ja kierrekkin on sama ilmaliittimessä :poff:
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tämmönen sivusto tuli vastaan jos jotain kiinnostaa, hyvää settii perinteisistä hydrauleista ja myös lentokoneen hydrauleista. http://www.eternalrollerz.com/tech-articles/

    Tosiaankin oma hydrauliprokkis menossa siinä vaiheessa, että muutamia euroja keräilen vielä kasaan niin sitten lähtee tilaus vetämään. Kesäksi olis tarkotus saada hydraulit läjään. Mitään pompottelua tai kolmella pyörällä menoa ei välttämättä tänä kesänä pysty harrastamaan. Riippuu tietenkin pitkälti miten kerkii runkoa vahvistamaan...
     
    Siige ja jimi henrikki tykkäävät tästä.
  9. ViLU

    ViLU Gearhead

    Lowlow prokkis vierähti sitten käyntiin. Romut pitäis kerkii kotimaahan seuraavan viikon lopulla ja kuvia alkaa tippumaan sitä mukaa, kun homma etenee. Hoppos FBSS kitti siis kyseessä kahdella pumpulla, taakse 10" sylinterit coilover setupilla powerballien kanssa ja eteen 8" sylinterit perinteisesti jousen päällä. Tällä setupilla ei luultavasti pääse kolmelle pyörälle, pitäis olla 14" sylinterit takana ja kardaaniin slip yoke. Tietenkin varauduin jo tulevaan ja taakse tulee banaani ylätukivarren tilalle Y-Bone sekä panhardtanko heitetään helvettiin. Toivottavasti kelit suosii niin saan auton nopeasti läjään ;)

    Vähän inspiraatiovideoo!
     
    Siige, J-peg ja Herje tykkäävät tästä.
  10. MH

    MH 3rd gear

    Ootkos jotenkin runkoa vahvistanut? Eikös noi hydraulit vaatis x:n kylkeen ja taka-akselin kohdille ainakin jotain plootua?
    Noniin, kun lukee tarkemmin, niin tuollahan lukee jo että vahvistuksia on tulossa. Kuvia vaan tänne niistäkin.
     
  11. ViLU

    ViLU Gearhead


    Jos oikein tarkkoja ollaan niin eihän hydraulit tarvii sen enempää vahvistamista kuin ilmapussitkaan. Asia on sitten ihan eri jos aletaan menemään kolmella pyörällä tai pomputtelemaan.

    Taka-akselin ylitys on ainakin semmonen kohta mitä näkyy noi ameriikan poijjaat vahvistaneet minimissään. Pomputtelussa tietenkin pitää sitten jo etualatukivarret vahvistaa, muuten tulee jouset läpi tukivarsista. Mulle tosiaan tulee ne 10" sylinterit taakse millä ei mun tietääkseni pääse vielä kolmelle pyörälle. Pitäisi olla 14" sylinterit takana, että siihen päästään.

    Tarkotus oli hommata ihan "basic" setuppi millä pääsee alkuun ja mistä pääsee sitten hyvin päivittämään sitä eteenpäin, kun halut kasvaa...
     
  12. ViLU

    ViLU Gearhead

  13. ViLU

    ViLU Gearhead

    Paljon puhetta, vähän tekoja. Nyt sitten niitä tekoja... Suomen ensimmäinen Hoppos lowlowsetti olis sit rantautunut. Kuvasta puuttuu Y-bone, jousikupit ja hydrauliletkut. Sit alkaa palapelin kasaaminen...

    Siitä vähän inspiraatiota muille lowlow hemmoille! Lisää näitä kotimaahan kiitos!!

    [​IMG]
     
    Siige, Wildcat68, Kopisto ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Meinasitko taistella näille leiman paperiin?
     
  15. ViLU

    ViLU Gearhead

    Kyllähän sitä ainakin yritetään. Tosiaankin yksi Monte Carlo ainakin oli leimassa Amerikan rauta-lehden numerossa 01/2012. Takapää siinä Montessa oli toteutettu niin, että sylinteri oli jousen päällä. Mulle taakse tulee coilover ratkaisu.
     
  16. ViLU

    ViLU Gearhead

    Pumput saatu läjään...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kopisto ja mukko tykkäävät tästä.
  17. ViLU

    ViLU Gearhead

    Homma edenny jo hyvällä vauhdilla. Takapää alkaa olemaan jo valmiina.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. ViLU

    ViLU Gearhead

  19. ViLU

    ViLU Gearhead

  20. ViLU

    ViLU Gearhead

Kerro tästä muillekin!