Chevy Van G20 lämppärin ilmanohjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Aarnio, 11.5.2016.

  1. Aarnio

    Aarnio 1st gear

    Lämppärin lämpötilasäätö toimii ok (vaijerilla?). Ilmanohjauksessa (alipaine?) häikkää. Puhaltaa pienemmillä käyntikierroksilla vain tuulilasille (sama kuin DEF-asento, vaikka vipu onkin jossain muussa kohtaa). Kun nostaa kierroksia, niin kohta vaihtaa muuallekin. Mistähän päin pitäisi alkaa kaivella ja tarkistelemaan?
     
  2. PAZI

    PAZI Gearhead

    Alipaine vuotoa veikkaisin. Omassa oli letku hinkkaantunu puhki laturin kannakkeeseen, ei olluhäävin iso reikä niin lakkas pelaamasta..
    Tuossa tulee se lämppärin alipaine letku johtonipun päällä koneen takaa siihen pesurin säiliön paikkeille..
     
  3. Aarnio

    Aarnio 1st gear

    Ok, kiitoksia. Ko. letku paikallistettu ja siinä on vähän epämääräsen näkönen sellanen kangaspäällysteinen liitos/jatko, ennenkuin menee pesusäiliön takaa ohjaamoon. Lähdetään siitä liikkeelle. Jahkas ny kerkiää ropaamaan.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Nuo alipaineletkujen liitokset voi olla kaiken pahan alku ja juures. Mun Dodgessa oli kaikki alipaineletkut jatkettu kutistesukalla ja tökätty vääriin kohtiin siellä lämppärin ohjauspanelin takana. Lopputuloksena aika epälooginen toiminta. Ne kutistesukat kun tukki sen imun. Tein jatkot alipaineletkusta ja googletin oikean kytkennän. Kyllä on kivaa, kun on muitakin asentoja kuin defrost, joka tuli kojelaudan venttien kautta...

    Sitten jos ei ole imuja siis alipainetta, usein perusasetus on defrost.
     
  5. Aarnio

    Aarnio 1st gear

    Syyllinen oli sitten pumpulta lähtevä letkunpätkä, joka liittyy koneen taakse menevään metalliputkeen, josta taasen sitten haarautuu eri paikkoihin. Kaasugrillin kaasuletkusta, 10 mm sisähalk., sopiva pätkä tilalle. Letkuun pääsee just ja just käsiksi edestä päältä ropellin takaa laturin alta.
     

Kerro tästä muillekin!