Morjestaminen tien päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Hd-hippi, 4.1.2004.

  1. Ponu65

    Ponu65 Gearhead

    Mä moikkaan kaikki jotka mielestäni harrastajia, vanit, kuplat ja mosset...Tänään -58 Fleetwoodia Caprisella hinatessa ja pysäkillä jäähdytellessä heiluteltiin prätkäkuskin kanssa...
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    kyl kaikkia pyrin morjestamaan ketkä itte hoksaan, harrasteajoneuvolla ollessa liikkeessä? monet vette ukot ikäväkyllä on niin ylpeitä yleensä etteivät morjestele takas ja turha väittää ettei sieltä muovipulukasta mitää nää:D
     
    xarper tykkää tästä.
  3. beefeater

    beefeater 3rd gear

    Morjestellaan tai ollaan morjestelematta, silti hyvää
    ajelukesää kaikille...
     
  4. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Lainaanpa tässä edesmennyttä lajitoveriamme, eli sama ongelma vaivaa lakeuden apinaa.

    Mä ainaki oon niin sokia, notta jos vastaantuleva menopeli ei mitenkään erotu massasta, niin en välttämättä huomaa morjenstaa kuskia vaikka tää ajoissa räpylää nostaiskin... Ei vaan riitä hoksottimet. Monesti oma räpylä heilahtaa vasta ku toinen osapuoli näkyy jo taustapeilissä - jos sillonkaan.

    Mutta tuupa vastaan vanhalla jenkillä ja varsinkin moparilla niin luultavasti mun lapa on ojossa jo kilometrin päästä. :p
     
  5. speedwheel

    speedwheel 1st gear

    Moikkaan takaisin tosi iloisesti AINA, mut hirveellä viiveellä täysin väärälle vastaantulijalle. Sit mua rupee masentaa ku eihän sekään menny oikein ja käännyn aina takaisin himaan päin. Tänä vuonna plymarilla päässyt ehkä 60 kilsaa. Voisko ikkunaan laittaa tarra jossa lukis moikkausvapautettu tai jotain... Saisko trafilta? Vai ostanko suoraan corveten?
     
  6. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Toyota käy myös, esim harmaa Corolla, kukaan ei huomaa sua, ei tarvi huomata ketään. Moottoripyöräilijöille suosittelen sitä harrikkaa, se poistaa ainakin muunmerkkisten tervehtimistarpeen.
     
  7. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ajelin avolla poispäin kaupungista ja morotin yhtä samalla gymillä käyvää herraa joka tuli fillarilla vastaan. Sitten kun nähtiin kertoi Kaveri että oli pahoillaan kun ei ehtinyt moikkaamaan takaisin. Oli alkanut nostamaan lapaa pystyyn,mutta löysä verkkarin hiha olikin pujahtanut fillarin jarrukahvaan ja siitä pienet immelmann-kuviot eli viittä vaille turvat.
    Sanoin että pikku nyökkäys sitten jatkossa!
    Noi mustangiheput ei onneks hirveesti moikkaile,ainakaan mulle. Taitavat luulla itseään urheiluautoilijoiksi.
     
  8. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Minä teippasin yks kaunis kesäpäivä käyttis-Omegan konepeittoon leveän raidan mustakeltaista "älälyöpäätäsitähän" -teippiä. Johan tuo on vuosien saatossa rispaantunut reunoista, mutta kyllä se erottuu kun vastaan tulee.

    T: nimim. anna humalaiselle teippi.
     
  9. jyrkita

    jyrkita 3rd gear

    vette ukko ajeli lauantaina Kesälahelle,vastaan tuli 60-lukuinen moppe farmari ja joku siipi
    vehe,morjestin mutta eipä noteerattu..nyt on tunne et pitää vetää ranteet auki...
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jossain klassikot?-lehdessäkin mainittu vanimiesten morjestelukulttuuri ei näköjään koske dodge eikä chevrolet merkkisiä. Vittu pitää ostaa ford jos sitten kainalossa kävis tuuletus.
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    heh, laitoin olssiin "kiipeäminen kielletty" merkin protestina siitä, että kulahtanut maalipinta tuntuu antavan joillekin oikeuden murjoa toisen kalustoa miten huvittaa.
     
    Muokattu: 13.6.2016
    xarper tykkää tästä.
  12. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Viikonlopun kenttäkoe Haapsalussa antoi taas tulokseksi, että lapa nousee herkemmin ´70 avo442:lle kuin ´80 farkkuCapricelle vaikka ihan sama porukka autoissa istuisikin.
     
  13. MudMax

    MudMax Gearhead

    Morjestamiseen tien päällä taitaa sopia sama "käytöksen kultainen ohje" kuin muutenkin, eli nuorempi tervehtii ensin vanhempaa.
    Tässä tapauksessa tietenkin ajoneuvojen iän mukaan, eikä kuskien.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  14. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Olen itsekin Vette mies ja kyllä morjestan jos harrastepeli(lue myös eurooppalaiset/japsit) tulee vastaan.Se on kyllä tosi että ainakin C3:sta ei kauhean hyvä näkyväisyys jos se pieni muovikäikäle(aurinkolipaksikin kutsuttu)sattuu olemaan alhaalla ja tehomalleissa vielä korotusta konepeitossa
     
  15. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Vastaan jos ehdin reagoida ajoissa. Aloitetta en tee, koska en tunne tarvetta kuulua laumaan. En jenkkiautoilijoiden, motoristien enkä veneilijöiden. Puhumattakaan karavaanareista, jota lajia myös jokusen kerran tuli kokeiltua.
     
  16. maddis

    maddis Gearhead

    Itse tuossa tein Caminolla (-79) 1500km ajelun ja sinä aikana kerkes tehdä havaintoja. Tuolla matkalla tuli ehkä n. kymmenkunta vanhempaa jenkkiä (eli erottuivat massasta mm. C3 vette jossa asuntovaunu perässä sekä Edsel jossa myös asuntovaunu perässä). Parista nousi käsi ja itse morjenstin takaisin. Itse en aloitetta tehnyt.
     
  17. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Mikä siinä aloitteen tekemisessä pistää vastaan?
     
  18. maddis

    maddis Gearhead

    Tuossahan se aiemmassa viestissä tuli jo kerrottua.
     
  19. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Hyvä! TAAS yksi ressin ja raumojen aihe perisuomalaisille Mielensäpahoittajille:

    - Toi ei moikannu mulle!
    TAI

    - Miks aina pitää moikkailla?
    TAI
    - Pitäisköhän tolle/noille moikata?
     
  20. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Bongasin tossa Nauvoon ajaessani 2 Challengeria, valkoisen Kaarinassa ja sinisen Paraisilla. Kumpikaan ei morjestanut takaisin. Avonaisesta ikkunasta vaan tuijotetaan kummallisen näköisenä.
     

Kerro tästä muillekin!