Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yleensäkin jos kysyy viestissä niin muutama kysymys kerralla. Yli kolme niin helposti jää vastaamatta monelta.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kerran tullut vastaan hyvä ilmoitus, mutta kuvat piti vaihtaa

    Myyjä oli peittänyt jätesäkillä blingbling vanteet ja renkaat ja myyntikuvissa oli ne mukana tulevat renkaat ja vanteet kuvattuna
    Navigaattorin jalka oli paikallaan, mut navi puuttu, mankasta puuttu paneeli ja jotain muutakin tais olla peitettynä

    Se miksi ne kuvat piti vaihtaa oli kysymykset
    "tuleeko alla olevat vanteet kauppaan?"
    "tuleeko navigaattori mukaan, myytkö sen erikseen?"
    "onko mankkaan etupaneelia?"

    Ja kourallinen muuta typerää



    Sit sitä ei jaksa ymmärtää et jos myy ne kuvatut irtovanteet erikseen pois, niin miksi hemmetissä sinne ilmoitus teksiin kirjoitetaan irtovaneet myyty, kun helpommalla vaivalla vaan ois poistanu sen yhden irtovanteiden kuvan [roll eyes hymiö]
     
  3. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    Eikö teitillä nyt muita huolenaiheita ole kun tämmösiä typeryyksiä täytyy kirjotella kaiken kansan luettavaksi?
     
    Inlinee, Catiska ja faikku66 tykkäävät tästä.
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Erittäin hyvin sanottu.On se vaikeeta joillakin tuo kaupanteko näköjään ihan oikeesti:D-
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Minkä takia pitää arvostella ja huolehtia muiden myynti ilmoituksista jos ei oo varaa ees ostaa niitä ja omistaa tuulenhuuhtoman perseen. En minä kehtaa katella sellaisia tavaroita joihin mulla ei oo varaa,käyttää senkin ajan tuottavaan työhön niin voit sit katella ku on massia tilillä.
     
  6. stana

    stana 3rd gear

    Jos myyntikuvat ei miellytä niin on vara jättää ilmoitus väliin, en minä ainakaan erikseen viitsi myyntikuvia ottaa. Ohikulkiessa äkkiä räpsin, ja sen kyllä huomaa, tarvittaessa sitten lisäkuvia suoraan kauppakumppanille jos se välttämättä niitä kaipaa. Ja on ilmoituksissa ollut myös ettei tuo tule ja tuosta pitää saada x-määrä lisää, ja on romut saatu myytyä. Tarvitsija kyllä ymmärtää kun jotain tarttee ja haluaa.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olen omalta osalani pahoillani että oon ostanut hankalilta myyjiltä ja soitellut paskan ilmoituksen perään päivätolkulla ja sitten kun on suvaittu vastata niin kuunnellut ylimalkaisia kommentteja.


    Kun ostajat nuorenee niin toivon että paska kaupankäynti jää. Ei se ole oikeen tätä päivää että kuvat otetaan parvekkeelta, ohimennen tai jos ollenkaan. Puhelimessa ollaan kuin kaarle ensimmäinen kuningas ja sitä rataa...


    Toki tuntuu että moni täälläkin myyjistä myy vain myymisen ilosta (tuskasta?) eikä välitä meneekö tuote kaupaksi nyt vai 10 vuoden päästä.


    Jos jotain myyn niin jokainen turhakin kysely, soitto ja kiinnostus on mahdollinen kauppa. Kaupanteko täpäivänä ei ole mikään itsestäänselvyys. Harvalla myös on sellaista timanttia etteikö sitä muualta saisi.


    Asiakaspalvelioiden eli ammattimyyjienkin asenne on oltava asiakaslähtöinen. Varmasti moni jo kaukaa tietää persaukisen ja ikkunaostoksia tekevän mutta palvelun on pelattava.



    Erikseen tottakai jos joku ammatturutisija ja kyrpä tulee pelkästään vittuilemaan ja möllöttämään pihalle niiin ei tarvitse palvella. Joskus tosin mietin että tuollainen henkilö saattaa hyvin olla se ylimielinen ihminen myynti-ilmoituksen päässä vuorostaan...
     
    Elky70, eilhik, Nikuzai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tää on vähä kuin terapiaa, kuunnellaan toisten kokemuksia, niin oma elämä alkaa näyttää paremmalta ja huolet pienemmiltä

    Ja ookko kateellinen jos mikään ei just ny huoleta

    Niijja se ainainen totuus lukemis pakkoa ei ole


    Ja idiootit nipottaa kirjoitus virheistä!
     
    Norri ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Just möin auton ilman renkaita ja vanteita siis pelkillä pyörännavoilla. Ostaja toi sovitusti omat mukana. Sai auton satasen halvemmalla. Molempia osapuolia tyydyttävä homma.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  10. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Poikkeus siis vahvistaa säännön
     
  11. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Itse olen ostanut useammankin auton siten että olen vienyt omat pyörät mennessäni.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  13. Urban

    Urban 1st gear

    Kyllä ottaa aivoon. Sattu kohdalle tällanen juupas-eipäs myyjä. Vähän ennen kun piti autoa lähtee katsomaan, tulee myyjältä viesti ettei taidakkaan myydä. Auto seissy vuoden kun ei oo saanu korjattua / katsastettua sitä. Nyt kun ois käteisostaja tulossa katsomaan rahat taskussa, niin tulee kauan kadoksissa ollut inspiraatio laittaa se kuntoon. Varmaan viimestään keväällä myynnissä samassa kunnossa.
    Muutenkin tuntui aika tietämättömältä, ei oikein osannut kuvailla autoa ja kysymyksiin sai ympäripyöreitä vastauksia. Onneks sain edellisen omistajan kiinni, sieltä sain hyvin tietoa.

    OD on tuttu foorumi ja täällä on paljon tietoa jaossa, mutta tämän oharin takia piti oikeen rekisteröityä ja avautua. Kiitos ja anteeks.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi legendaarinen ämpyily on nykyään tuntunut lisääntyvän vauhdilla. Ja oot oikeessa, varmaan suurin osa sitten hetken päästä myynnissä kuitenkin...
     
  15. T.Hell

    T.Hell Gearhead

    Melkein kun oma appiukko. Kovin vaikeata tuntuu olevan minkään myynti, kun luopumisen vaikeus iskee päälle.
    Taannoin kun oli autoa vaihtamassa, kysyi jos haluaisin koittaa myydä suoraan nettiautossa, jotta sais paremman hinnan kuin antamalla vaihdossa liikkeeseen, ja toki lupas pienen provikan siitä.
    Hoidin sitten hommat siihen pisteeseen, että ostaja tuli ja oli suurinpiirtein hintakin jo sovittu jos vaan muuten auto kelpaa. Kelpasi ja sitä viimeistä hintaa oltiin hieromassa, niin ukko sanoikin ettei se siihen rahaan vielä menisikään kaupaksi. Kiva olla siinä välikätenä, kun omistaja alkaakin tekemään "omaa" kauppaa, vaikka piti olla vain tyyliin nimmari paperiin meiningillä siinä. Onneksi suostui sitten kuitenkin sillä minun ja ostajan sopimalla summalla myymään.
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Isälläkin on sitä rompetta siinä ja lisää hankkii. Yhdestä oli tässä puhetta, että joutaisi mennä. No sillehän löytyy innokas ostaja, niin eikö sitten ala lyömään jarruja, että jos ei nyt kuitenkaan.
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Tolleen minullekin aina käy. Jos alkaa tuntua siltä että ostaja oikeesti meinaa viedä sen minun auton, niin pitää alkaa keksimään kaikenlaista vikaa siihen, jos vaikka menisi puihin. Mutta oikeen kun on kuume vastapuolella päällä niin eihän siinä auta mikään. "Pahin" oli yksi ammattiautokauppias joka minun Starfireä ostatteli. Minun piti itse tinkiäkin kun auto ei ollut ihan täydellinen (minun mielestä) ja olin tinkivaraakin hintaan ajatellut.
     
  18. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Myin halpaa autoa. Koeajolla ostajaehdokas polki kytkintä ylös-alas melkein joka kiihdytyksessä, keräsi kytkinpohjassa kierroksia ja yritti saada kytkintä luistamaan. Ei onnistunut, kytkin nappas joka kerta varsin nopeasti kiinni. Kauppoja ei kuiteskaan tullut, kytkin kuulemma alkaa luistamaan pian.
     
    Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  19. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    En tiedä, onko täällä jo mainittu Facebook-ryhmä: "Reilua ja avointa autokauppaa, missä näkyy hinta ja paikkakunta." Paljon autoja myynnissä, missä ei hintaa, myydään enitentarjoavalle, myydään kokeilumielessä, verohäntiä perässä, sama auto myynnissä muualla paljon halvemmalla, ei kerrota, että auto ei ole suomen kilvissä ym.. Todella ihmeellisten myyjien palsta.
     
    Karpov tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Katoin että hintalaadultaan hyvät renkaat ja vanteet torissa. Ilmoitus ei ollut kauaa siellä ollut kun olin just aiemmin selannut edellisen kerran.

    Heti soittoa. Viesti perään.

    Aattelin että vittu olkoon en yhdenkään oikkumyyjän kanssa taistele.


    No sitten oli joku tuntemattomasta soitellut, arvasin. Sitten tärppäs.

    Ei muuten mutta renkaat ei ollu siellä missä ilmotus sano olevan, ne ois kyllä kulkeutuneet sinnepäin jossain kohtaa.


    Pettymys.
     

Kerro tästä muillekin!