Korvauskaasutin 425cid käkkylään...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rockpatrol, 11.11.2016.

  1. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Eli tuli hommailtua kaverilta -77 cadillac deville brougham 425(7.0L) kasilla.

    Kaasari pitäis vaihtaa pätevämpään, tällähetkellä paikallaan on quadrajet joka on kasattu vähän niinkun kahdesta pikkasen erilaisesta q-jetistä.

    Toimii ryyppy vähän päällä, nykii tasakaasulla ajaessa ja kovemmalla kaasulla puutuu.
    Kulutus tuli mitattua matkassa 19.9l/100km

    Joten, päättelin että voisi holley/edelbrockin tuohon hommata..

    Minkäkokoista kannattas miettiä? olis yksi peruskorjausta vailla oleva vacuumi 600cfm holley. Onkohan liian pieni? Vai olisiko se 750cfm kaasari parempi?

    Matalilla kiekoilla kiertävä vääntömottihan tuo on.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Älä holleyta ainakaan. Quadran korjausta moni varmasti kehoittaa tekemään.


    Edel on varma valinta ainakin. Laskurin mukaan varmaan 600cfm riittäis. 750cfm voi olla jo rajun kuulonen mutta? Toki vakionahan ainakin vanhemmissa oli 750-800 tasoa vaikka laskurit antoi kanssa 600 kokosia. 750 kanssa varmaan pääsis helpommin säätöihin.
     
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Ei ainakaan Holleyta jos meinaa gasonkulutusta downshiftata. Q-jettiin saa korjaussarjoja.
    Entäs TBI \ Megaruutta...no se kyl vaatii paljon enemmän työtä.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Holleyhan voi olla hiukan pihimpi kuin edel mutta sitä vittupaskasäätöä en suosittele kenellekään.
     
  5. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    750 edelbrock ainakin koonsa puolesta väkisinkin riittäisi. Saahan sitä säätösarjalla optimoitua hyvin.

    Alkuperäisen remppaamiseen kyllä rupeaisin, mutta kun ei oikein tiedä mistä eri palasista tuo on kasattu, kaasarin "pohja" ainakin on vakio, mutta siitä ylöspäin ei.

    Jos rikastuis niin kyllä sitä tekis mieli joku holleyn ruiskupaketti hommata, on vaan reilu pari tonttua hintaakin :D

    Kulutusta ajatellen, jos se matkassa sen 18-19 vie, niin ok. Kunhan vaan pelaa niinkuin pitää.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kai sen toimivalla kaasarilla saa matkassa 15-17 edelilläkin. Jos quadra ihan palasteltu niin... Saahan niitä kunnosstettujakin mutta niistä täälläkin puhuttu huonoja. Edel vois paketista suoraankin olla kova.
     
  7. tox-11

    tox-11 1st gear

    Tere!

    Onnea käkkylän hankinnasta!
    Tuli tuossa viikolla ajeltua patrollilla....siis sillä rock versiolla ;) T: ex Fairlanetisti.
    Ps. äläkä maalaa sitä mattamustaks!!! Ostat vaa uuvet tiivisteet ovihin ja laitat museo rekkariin...hirvee homma... ja hommaat pussi pöksyt ja henkselit, pitkävartiset nahkasaappaat etc....ei vaa rock' roll ! Mut asiaan, eedeli vaan koneen päälle, sehän se on miullakii, tosin kuus satasena, mut onha miul 60 kuutiotuumaa vähemmän tilavuuttakii! Se on heleppo peli säätää kohillee.
     
  8. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Ei oo pelkoo että mattamusta tulee :D hyvä tollasenaan. Enemmänhä tää on ollu vaan vitsinä että kaiken pitäs mattamustia olla.
    Kattoverhoilua pitää ruveta neuvottelemaan, että sais sisustan tehtyä loppuun.

    Noita edelteitä 600cfm on tullut pari ostettuakin, toinen uus ja toinen peruskorjattu.. Uus toimi hienosti, mitä nyt piti koneistuslastuja siivota sisältä pois... Peruskorjattu 600cfm ei taas pelannu bluesmobilessa sitten ollenkaan. Tuuripeliähän tää on, mutta eiköhän se 750 versio tuu hommailtua.

    Patrolli on ihan pätevä peli, mitä nyt ehkä vähän mattamusta ja telallakin saatettu vedellä. Puoliks ilmasta ajelua ja lompakkoonkiin jää vähän extra kuohuketta muille hankinnoille, mikä ei pahakskaan ole ;) Jytyä pyttyyn...
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hommaa kunnon quadrajetti, mulla oli oldsissa tollanen edel ja oli todella paska. Kaasuunvastaavuus oli surkeeta, läppäakselit falskas simona ja bensaa meni pari litraa enemmän mitä ehjällä quadralla.

    Kuitenkin kunnostuskelposia kualajettejä löytää vielä suht helpolla.


    Mieluummin vaikka joku strömberggi, su, ford vessanpytty tai mikä vaan muu paitti edel.
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mulla oli vaaleetukkanen tyttöystävä ja oli todella paska. Ei vastannu kun kysyi missä olit viime yönä, alapää falskas vähintään kerran kuussa ja viiniä meni pari pulloo illassa.

    Mieluummin vaikka joku brunette, tumma, punapää tai vaikka kalju tai mikä muu tahansa paitti blondi.
     
    jarona, Snigu, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Viiden edelin kokemuksella ykskään ei ole ollut huono, vaikka käytettynäkin on pari tullut.

    Läppäakselien falskaus tulee mieleen jostain muusta kaaasarista :D


    Myös tiivistepintoja on vähemmän ja ikää vähemmän jos ei uutta quadraa hommaa.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Se ainoa tekovikainen myytiin minulle.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä tolla edelillä auton käymään sai ja eteen ja taa pääsi mutta siihen se jäi.

    Koitin säätää yhden kesän sitä lambdalla mutta teki kaikkea epäjohdonmukasta. Oli suht uusikin kaasari ettei siittä voinut olla kiinni.

    Ero quadraan oli kun yöllä ja päivällä. Yhtäläinen ero kun vaihtaa virikoneesta tupla SUt DCOE kaasariin. Kuin eri auto sen jälkeen. Olen ajanut myös muita autoja missä vakiokoneessa edel ja sama ongelma. Eikä se adapterikaan siellä mitään hyvää tee. Tyhjäkäynnin seossäätö oli paremmin toteutettu edelissä kuin quadrassa jos jotain hyvää täytyy keksiä......ja onhan se törkeen halpa kaasari mutta sitä saa mistä maksaa. Ei noi halvimmat holleytkään ole kyllä erityisemmin ole vakuuttanut, samanlaisia sohloja. Edelissä pysyi bensa tosin sisällä toisin kun holleyssä joka tuntui falskaavan aina jostain.


    Jos se on pääasia että auto käy ja muulla ei ole väliä niin sitten se edel lienee hyvä. Yleensä toimii suoraan paketista otettuna suht hyvin kaikissa kunhan sieltä kaasarissa ei ole mitään puruja sisällä.
     
    Muokattu: 12.11.2016
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kumma juttu että se o aina sama mies millä ei vehkeet rokkaa..
     
  15. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Jos jollai löytyy eedeliä tai sopivaa q-jettiä nii privaa tulemaa.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Rokkaamisella on eroa. Toisille riittää se että auto liikkuu kutakuinkin omin voimin sen kesän ainoon cruisingin (valtaosa näistä suomen harrastepaskoista) ja toisille se että kulutus ja kaikki muukin olis kohdallaan.

    Tulee mieleen nämä myynti ilmotusten kuuluisat "hyvä tekniikka" jutut. Toisille hyvä tekniikka on se kun se auto nyt käy ja liikkuu ja toisille se että se kone toimii joka tavalla täydellisesti.

    Se tekee jo aika paljon käyttöautossa jos se vie sen 13-15 edelillä säädöt kohdillaan tai 11-13 quadralla säädöt kohdillaan. En ymmärrä miksi tyytyä huonompaan tai miksi ne siellä GMmällä on ollut niin urpoja että on pistäneet tollasen quadran eikä edeliä sillon tehtaalta tullessaan?

    Mutta valinnat on jokasen omat
     

Kerro tästä muillekin!