Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Joo ei suttaa vaikka yrittäisi ainakaan esp:n valo ei vilkuta kuivalla kelillä ollenkaan ja kostealla asfaltilla 'parhaillaan' ykkösen läpi.

    Ja sutimisen esto pois napilla ei ollut aikaan eikä muuhun käytökseen vaikutusta.
    Renkaat on ihan alkuperäisen kokoiset.
     
  2. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Tuli sitten ostettua Chrysler 300c 3.5 koneella ja farmarina. Mukava peli on ollut eka ilta ajaa. Muutamia vikoja jo havainnut ja osa jo saatu sovittua et autoliike josta ostin hoitaa viulut: Etupää kolisee ja kunnolla aina kun ajaa töyssyyn tms. Mikähän siellä on mennyt rikki/ loppu? Takalasin pyyhin vaeltelee, eli ei tahdo pysyä ikkunan tasalla, vaan pyyhkii takaluukunkin päältä :), mikäs tähän avuksi? Puhallin/ ilmastointi/ lämmönsäätely paneelissa ei pala valot (pitäisikö palaa? Ja ettei liian hyvä maku jäisi kaupasta niin avaimia tuli vain yhdet kappaleet, lupasivat kyllä etsiä toisetkin kappaleet avaimia. Mutta näistä huolimatta erittäin hyvä auto ajaa ja tehoa näin liukkaalla jopa liiankin kanssa.
     
  3. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Hei screming tree

    Tässä se nyt olisi
    http://m.nettiauto.com/chrysler/300c/8424868
     
  4. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Hienoa, kun harrastus kehittyy. 10–30 vuotta on revitty "tarpeettomia" saastelaitteita piilojameksista. Nyt poistetaan käytöstä "tarpeettomia" sylinterien lepuutuksia. Ainoina vaikutuksina kulutuksen ja päästöjen nousu. Molempien lopputuloksia paikkailevat sitten autojen seuraavat omistajat.

    Sama olisi antaa kaikille insinööreille kenkää ja lakkauttaa R&D-osastot, kun jokainen kotituraaja kyllä tietää paremmin, miten auto saadaan toimimaan.

    Laittakaa nyt saman tien autojenne rekisteritunnukset ja valmistenumerot tänne, niin jokainen tolkun ihminen tietää välttää tuollaisten idioottien jälkeensä jättämiä sätöksiä. Pilaatte täysin toimivia autoja.

    Tuo screamingin tree:n teksti on kyllä loistava.
    tulostin se aikanaan työpaikan seinälle:):):):cool::cool::cool::p:D:D.
    Aina kun on kaipaa piristystä päivään käyn sen lukemassa.
     
  5. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Ääh unelma auto eli ram srt-10 olikin ilman ilmastointia. Poistin hemin myynnistä ja jatkan ajelua tyytyväisenä.
     
  6. coupe

    coupe Gearhead

    Tässä nyt hetken ajellut Hemi farkulla ja muutamaa asiaa vähän miettinyt. Valaiskaa viisaammat:

    Niistä ajotietokoneen valikoista löytyy muutamia asetuksia joista en osaa arvata mitä ovat. Tietäisikö joku mitä nämä ovat ja/tai mitä niillä säädetään:
    - AutoHLSence: 223 (liittyisikö jotenkin ajovaloihin?)
    - TC: 70 224
    - Thld: 194 A
    - HBduty: 0%

    -MinL=194 MinR=195
    -Lt=53 Rt=35
    -Avg= 76

    Kaikkia ei tainnut saada muuteltua mutta osaa ainakin.

    Autossa on stereosysteemi missä integroitu navigaattori mutta karttoja olisi syytä päivittää. Netistä löytyy linkkiä jenkkikarttojen päivitykseen mutta nopeasti ei sattunut silmään mistä eurokarttojen päivityksiä saisi. Kenelläkään näistä tietoa?
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    - TC: 70 224
    - Thld: 194 A
    - HBduty: 0%
    En taida olla kovin väärässä kun sanon että ajovaloautomatiikan säätöjä. Se on harmi että ei saa päivällä valoja palamaan automaatilla. Ainakaan -07 mallissa
    Merkkihuollossa pitäisi olla mahdollista säätää pitkät palamaan 30% teholla valoisalla ja pimeällä vasta syttyisi ksenonit ja hintaa on vain pari kymppiä...
    -08 vuodesta eteenpäin taisi olla helpompi se ohjelmointi ainakin missä on juurikin tuo näyttö kojetaulussa.
    Se valokatkaisijan
    modaaminen taisi minuutin viedä kun otti sopivat sivuleikkurit ja napakan sormikoukun valokatkaisijan vääntimestä että sai nykäistyä sen irti.. miksihän se muovipinni siihen on pitänyt valaa ettei katkaisija käänny nollan ohi ja ajovaloautomatiikkaa saa päälle???
    Itsellä 130km lähimpään merkkihuoltoon oulussa niin ei ole tullut käytyä edes kysymässä.
    Itse "ratkaisin" tämän ongelman nykäisemällä taustapeilin takaa liittimen irti niin ksenonit palaa aina auton käydessä eikä ilmastoinnin toiminta sekoa..tosin tihkukytkin ei toimi eikä sadetunnistin ja olikohan automaattinen kuskin sivuikkunan nosto mutta pikku puutteita..ja liittimen saa vaikka ajon aikana takaisin☺
     
    Muokattu: 17.11.2016
  8. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    seuraavana päivänä ilmoituksen poistosta soitti tunnettu suomalainen autoliike kertoen että myynnistä poistuneissa autoissa oli tämmöinen hemi ja tarjosi 18 tuhatta autosta..
    En myynyt.
     
  9. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Nyt huomaa kun on liukasta throtlen 7% lisäyksen :):D Auto on aika herkkä kaasulle. Mutta eipähän tule vouhotettua kun saman tien auto nelipyöräsutissa ja kaiken maailman epsit ja sipsit raksuttaa niin ajamisesta ei tule mitään.
     
  10. toyota...

    toyota... Gearhead

    Kuinkas ku tälläistä tekis mieli hankkia. Niin mitä tarvii tsekata dieseleistä? Rupeeko ruostuun mistä eka? Sähkövikoja?
     
  11. janhenho

    janhenho 1st gear

    Hei kaikille,

    Mulla kans olisi haaveena 2005 4x4 Hemi farkku, jota olisin piakkoin ostamassa. Askarruttava asia on se, kun mittarilukema on 190 000km. Muilta foorumeilta lueskelin ja monet ovat haukkuneet vaihdelaatikkoa huonoksi, ettei kestä 200 000km. Onko kateellisten puhetta vai pitääkö paikkansa? Onko se niin huono, että pitäisi ostoa oikeasti harkita uudestaan? Pärjääkö laatikon kanssa kunhan muistaa huoltaa ja vaihtaa öljyjä?

    Kertokaapa viisaammat ja tyrmätkää minun tunteella tehtävä autokauppa, mikäli siihen on oikeasti aihetta :)
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jaa mistä lienee käsitys ettei loota kestä? Hemissä ja CRD:ssä se ainaki on se mersun NAG1 laatikko mitä käytetty iät ajat mersuissa ja sitten näissä 300C syslereissäkin. En ole koskaan kuullut että tuo NAG1 olisi huono kestoltaan, päinvastoin. Toki öljyt kannattaa vaihtaa 60-80tkm välein mutta eipä kaikki ole tehnyt sitäkään ja silti yleensä kestää. Kaikenhan saa rikki mutta mulla on hyvin vahva ymmärrys siitä että tuo NAG1 on yksi kestävimpiä laatikoita. Sama laatikko on noiden SRT8 moottoristenkin perässä sekä mersuissakin jopa V12 moottoristen ja ahdettujen isomoottoristen perässä. Tuolta lisää tietoa:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_5G-Tronic_transmission

    Yksi hienous suuressa valmistusmäärässä vaikka hajoaiskin niin 500-1000€ väliin saa hyvän ja toimivan laatikon purkuautosta tilalle.

    En tiedä muuttuuko asia eriksi tuossa nelivetomallissa? Onko siinä eri vaihdelaatikko? Jos sama loota niin en kyllä ainakaan sen takia jännittelis asiaa. Yhtään. 5.7 Hemi on vielä suht kesy moottori käskyttämään NAG1:stä.
     
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Jenkkifoorumeilta kans luin että jos laitat 10 tuuman sliksit ja 800hp tehoa niin apukuskinpuolen vetoakselin nivel poksahtelee rikki mutta jakolaatikko kestää..
    Eli aika pomminvarmalta kuulostaa (tosin itse laatikon preppauksesta ei tietoa mutta jakolaatikko/voimansiirto vakio) kun joskus lukenut että jakolaatikko olisi heikoin lenkki. Mutta ei ilmeisesti pidä paikkaansa.
     
  14. starcraft

    starcraft Gearhead

    Neliveto hemissä on sama nag 1 laatikko kuin takavedossakin. Omassa on 199 tkm mittarissa ja hyvin menee. Tosin koputan just puuta.... Eikö noihin lootiin saa masterkitin ihan kohtuullisella rahalla eli ei hirveä katastrofi olisi vaikka loota hajoaisi?
     
  15. J.J.

    J.J. Gearhead

    On halpa laatikko huoltaa ja tehdä remonttia. Varmaan pieni murhe chryslerissä jos on vaan huollettu.

    Ruotsista prepattu loota +1200hv tehoille 2600€.
    Ja ei tosiaan mikään amerikan temppu prepata jonkun asiaan vihkiytyneen toimesta täällä Suomessakaan.

    Tehokkaimpienkin (1000nm mersulla) koneiden perässä olevat vain pienillä eroilla perus lootiin, pakkojen levymäärät, välitykset jne.

    Hitto en nyt muista linkkiä tiedostoon missä oli kaikkien mallien erot käyty läpi mutta muistaakseni chryslerissä on lootat sieltä tukevammasta päästä.
     
  16. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Mulla on nyt ollut vuoden ajossa 300c dieselinä. Ekana vuotena tullut 34 tuhatta ajoa, mittarissa on nyt 165tkm. Myyjä liike laittoi autoon kaupan hetkellä noin 1300e edestä palikkaa alustaan. Itse olen vaihdattanut kaikki nesteet ja suodattimet, öljyt kahdesti. Seuraava ö-vaihdon kanssa menee jarrulevyt ja palat vaihtoon ja sekalainen kasa etupään niveliä. Hemmetin mukava käyttis kaikinpuolin, vähän tyyris ylläpitää, mutta elämä on.
     
  17. jus57

    jus57 Gearhead

    No niin ,nyt loppu lämmöt sisältä eli 07 ja 2,7.Paisunta säilöstä hiukan vähissä neste johon lisäsin nestettä .Eikä näkynyt mitään vuotoja mutta ainakaan heti lisäyksen jälkeen ei tullut lämppäristä normaaleja lämpöjä,pitääkö järjestelmä ilmata vai onko tää vesipumpun menoa? Ajettu noin 160tkm.
    Voiko termari jumettaa kun mittarin mukaan lämmöt normaalit?
    Mikäs nippa on ylävesiletkun päässä oletettavan termarikopan päällä?
     
  18. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kannattaa koittaa ilmata ensin ja juuri siitä nipasta joka on siinä ylävesiletkun kopassa. Termarihan ei ole siinä vaan se on lohkon kyljessä kuskin puolella.

    Kannattaa samalla tarkastaa ettei se ylävesiletkun koppa vuoda saumasta. Mulla alkoi vuotamaan äskettäin ja jouduin vaihtamaan.
     
  19. jus57

    jus57 Gearhead

    Kiitos vinkistä! Lämmöt palasivat kun ilmasin,mielenkiintoinen nippa...
    Minkähänlainen savotta on kun tuo egr pitäisi putsata vai voiko sen ohittaa ohjelmoinnilla kun tuo merkkivalo jo loistaa...
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    Kuinkas näis dieseleissä. Onko kaikissa polttoainekäyttönen lisälämmitin? Onko erillistä katkasijaa, vai onko aina päällä? Löytyykö tuontipeleistä lämppäriä?
     

Kerro tästä muillekin!