Myynkö autoni afrikkaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ahne, 19.11.2004.

  1. ahne

    ahne 1st gear

    Autoni on myynnissä, ollut jo jonkin aikaa.
    Sain sähköpostiviestin englanniksi, jossa kysyttiin lyhyttä kuvausta sen kunnosta ja osista. Sekä tiukkaa hintaa. Kävi selväksi että kyselijä on saanut toimeksi antonsa asiakkaaltaan.
    Vastasin tietenkin kysymyksiin.
    No nyt ne tahtoo ostaa sen, mut sijainti on jossain Afrikassa. Kuljetus firman pitäisi noutaa auto koti oveltani... Minä saisin jollain rahansiirrolla rahat itselleni, josta maksaisin myös kuljetuksen. Summa yli kaks kertaa auton arvo.
    Onko tämä nyt joku uusi tapa huijata ihmisiltä rahat, vai voiko tuota nyt tosissaan ottaa.
    Mitä mun ei ainakaan kannata tehdä? :eek:
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Rahat etukäteen ja siitä vaan sitten menemään.
     
  3. SG480

    SG480 1st gear

    Stop stop, samat african business manit on esim. yrittäneet ostaa suht. jokaisen kisa-auton, joita on myynnissä esim. Eurodragsterissa..Hommasta on kokemusta niin minulla kuin palstan nimimerkillä Fireball. Unohda koko homma.
     
  4. ahne

    ahne 1st gear

    mikä idea tuossa on
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Noinhan Afrikan tummat pojat niitä autoja osteleee. Satamassa näki aiemmin harva se päivä kun tuskin omin voim in kulkevia laitteita rahdattiin täältä päiväntasaajalle. Huolintaliike tekee paperit ja buukkaa lauttapaikat.

    Mutta mutta älä ihmeessä suostu maksamaan mitään rahteja. Myy auto Ex Works eli vapaasti sun pihassa tai Prisman parkkipaikalla ja rahat käteen. Kyllä ne heput osaa itse hoitaa sen laivauksen.
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Tuo on yleensä jenkeille suunnattu sekkihuijaus. Saat liian ison sekin, jonka pitäisi kattaa kuljetus sun muut. Mutta yllättäen tuleekin kiire sen kuljetusmaksun maksamisen kanssa ja myyjä maksaakin kuljetusmaksun ennen kuin pankki ehtii ilmoittaa, että sekki bounced. Ei ne varsinaisesti autosta ole kiinnostuneita. Eikä ne huijarit välttämättä ole sen kauempana kuin naapurikaupungissa.
     
  7. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    http://www.torinocobra.com/scam_warnings.htm

    Tuossa esimerkkitapauksia minkälaisia kusetuksia tai yrityksiä ollut, en sano että sua lähestynyt herrasmies sellainen olisi.
    Olehan tarkkana. Ja jos autosi ainutlaatuinen yksilö, älä myy suomesta :)
     
  8. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Ostaa ne Afrikkaan farkkuja ja tarakka-autoja ihan oikeestikin, yks tuttu möi 505 pökötin. Saattas löytyy yht.tiedotkin jos kiinnostaa?
     
  9. Mielenkiintoista!! Nimittäin sama kuvio on menossa ihan tarkalleen parasta aikaa mun kaverilla joka on myymässä HD:tä.Ja summa myös tasan kaks kertaa pyyntihinta.Ja "asiakkaalle" ostamassa.Tää tyyppi on muka Englannista ja on nyt Kiinassa työmatkalla ja muuta skeidaa.Paras oli kuiteskin nimi millä se esiintyy,Carlos Clay eipä kuulosta tekaistulta.No ollaan vastattu sen posteihin asiallisesti kas kummaa kun ei ole shekkiä vielä näkynyt.Syytä olla tarkkana.
     
  10. Christoffer

    Christoffer Gearhead

  11. revariver

    revariver Gearhead

    Mun Thunderbirdiä on kans ostamassa kaveri englannista joka on myös kiinassa työmatkalla. Nimi oli joku eric gordan james. Kyllähän näitä näköjään riittää.
     
  12. daytona 69

    daytona 69 1st gear

    Varoitus!
    Toden näköisesti huijaus kyseessä.Samaiset tyypit ilmoittelee E-bayllä täysin entisöityjä autoja 9000$ buy it now hintaan.Autoja jotka tavallisesti maksavat 40000$.Kuvat autoista on haettu netistä.Lisää voi lukea mopar collectors guidesta
     
  13. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Vii oolveis juustu duu pisnes hier in Finland with kääsh pihaind saunapilding, welkam.
     
  14. harri60

    harri60 Gearhead

    Tuommoinen tuli eilen s-postissa Englannista ja samantyyppinen tuli myös Virosta viikko sitten. Jos ei Jorkkeri mene Suomessa kaupaksi, niin ajelen itte. On muuten kiva ajella lämpimästi ja mukavasti näillä keleillä.

    Hello,saw your machine placed on net for sale at a price that is really appreciating but i am looking forward to doing business with you if you could come down on its asking price a bit,i'll love to see more pictures and i'm looking forward to hearing from you soon.Have a lovely day.
     
  15. petjo

    petjo Gearhead

    Kyllä noi on täyttä kusetusta.E-baylla todellakin myydään autoja osta heti hintaan, joka on murto-osa auton arvosta.Lisäksi siellä yritetään ostaa autoja asiakkaalle shekeillä (lueskelin myyjille jätettyjä kysymyksiä).Myyjät ainakin jenkeissä jo tietävät nämä huijaus yrityksiksi.
    Joten en suosittele tekemään mitään kauppaa noiden kyselijöiden kanssa, ellei ostaja tosiaan tule paikallisen siwan pihalle ostamaan autoa käteisellä!!!!
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ihan vanha ja tyypillinen Ebay huijaus...jos afrikkaan joku haluaa tavaraa ostaa kyllä se sen hakee sun luota tai ilmoittaa paikan minne se vehkeen suomessa haluaa ja ihan livenä.
     
  17. jukka63

    jukka63 1st gear

    mä myin n.6 sitten 504 pögötin afrikkaan.oli ilmotus keltasessa pörssissä ja olin huuli pyöreenä kun vastasin, sieltä puhuttiin huonoa englantia(jopa huonompaa kun mun ja se jo saavutus)sovittin että nähdään tietyssä paikassa ja silleen.kaks nokikeppiä odotti kun kurvasin tontille,pojat katto sen verran ettei oo mätä ja ajoi pienen lenkin.olin tietysti mukana,kun luottamus ei ollu hirveen suuri.tehtiin kaupat ja ihmettelin minkä takia pitää hakee vanha pögötin romu suomesta saakka afrikkaan?nokikepit selitti että vanhoja KUNNON pögöttejä ei saa mistään enää.sanoivat että on ikiliikkuja ja he ovat tottuneet korjaamaan niitä.ilmeisesti ranskan vanha siirtomaa minne auto päätyi.
     
  18. towncar

    towncar 1st gear

    Joo. Kyllä ne afrikkalaiseyt ostelee paljon autoja täältä Ruotsista. Mutta autot on järjestään loppuunajettuja ranskalaisia autoja: menevät Ranskan entisiin siirtomaihin. Kauppa käy siten että jo täällä asuva afrikkalainen ostaa auton käteisellä ja lähettää sen perheelleen tai sukulaisilleen . Auton hinta on harvoin yli 200 egua. Kaikki muut tavat ostaa autoja on kusetusta: ei kukaan afrikasta tai muualtakaan vähän kauempaa osta parempia autoja Suomesta eihän siinä ole mitään järkeä. Kyllä niitä harvinaisempia keräilyautoja löytyy lähempää. Yleensä jos kauppaehdot ovat varsin kiinnostavat tahtoo vähän ennen kaupantekoa tullas joku pieni este josta selviää jos myyjä laittaa esim 50 egua jollekin tietylle tilille. Ja jos myyjä sen tekee tulee taas pieni este ja nyt tarttis saada 20 egua. ja siten se jatkuu kunnes myyjä arvaa että lypsämistähän tää on. Ei muuten kohdistu pelkkiin autoihin , esim "nigerian kirjeet" ovat jo kymmeniä vuosia vanhoja ja vieläkin jengi menee halpaan
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Eli menevät marokkoon esim..sinne menee myös paljon 123 koppasia ja vanhempaa 80 luvun S-sarjaa samaasta syystä Isoiksi takseiksi.

    City takseina käyttävät Unoja ja esim. mulle kerrottiin että 50€ uunosta saa siellä 500€ kun koko maassa ei vielä vaihto-autoliikkeitä ole...eli mvanhat ei seiso missään ottajia löytyy koko afrikan osalta.
     
  20. Timmo

    Timmo 1st gear

    Itse myin vanhan charmantin jollekkin jobbarille joka sen rahtas Afrikkaan. Meni Kameruniin taksiksi. Naapurin pojan DX:n meinas ostaa samalla reissulla väkisin...
     

Kerro tästä muillekin!