Starttaus seisomisen jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja -JJH-, 26.5.2017.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Tänä vuonna ilmenny GS:ssä (buick 350 & Q-jet) onkelmaa kylmästarteissa, eli esim. työpäivän mittaisen seisomisen jälkeen: startatessa lupaa, kuten ennenkin eli melkein kuin avainta näyttää autolle. Ikäänkuin pari kolme pyttyä syttyy, sitten sippaa ja sen jälkeen saakin sahata pitkään. Lopulta starttaa ja käy normaalisti.

    Ajossa ei nyykähtele eli soppaa tulee ilmeisen nätisti.

    Ihankuin kaasarista piisaisi soppaa parille pytylle, mutta bensalinja ois tyhjentyny seisonnan aikana ja pumppu joutuu hakemaan sopat uudestaan tankilta asti.

    Ajatuksia, mistä lähtisin vikaa hakemaan?

    -JJ-
     
  2. Filth

    Filth 3rd gear

    Kärkien/tulppien kunto? Itellä teki samaa välillä kun oli huonot kiinalaiset kärjet jotka kulu silmissä niin tieti kärkivälin säätää kun alko tolleen oireilla...
     
  3. three hundred

    three hundred Gearhead

    Saatta myös olla bensalinjassa pieni vuoto joka ei vuoda ulos vaan otaa ilmaa linjastoon..... ( kumiletku )
     
  4. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Bensapumpun venttileissä roska tai kulumaa.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikä kuitenkaan kiehuta kohokammiosta bensaakaan kuumana? Eli tää vaan työpäivän mittanen vika vai entäs jos 1-2h?
     
  6. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Qjetin yksi perusongelma on vuotavat bensakammioiden plugit. Kaksi kanavaa jotka päättyvät baseplaten tienoille ja jotka yleensä tulpataan tai epoksoidaan.Sekä ensiö- että toisiopuolella.
    [​IMG]
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Näin helaperjantain vapaiden kunniaksi testasin tätäkin - oisko toi seissy joku pari tuntia, kun aattelin kokeilla. Ei mitään probleemaa, hyvä kun ehti startti vinkaista, niin kone jyrähti tulille.

    Näkyy olevan se ongelma n. työpäivän tahi yön seisotuksen jälkeen.

    Tänä aamuna eka startti oli todella kiven takana. Pyörii, pyörii, joskus vähän lupaavinaan. Lopulta alkaa jos vähän soppakin haista eli alkaisko jo melkeen floodata konetta. Sitten vähitellen heräs ja rupes kone jymisemään normisti. Pitänee vilkasta toi sytkä jossain välissä...

    -JJ-
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ihan vaan mielenkiinnosta, että mikä buicki gs350....csi-9x ??
     
  9. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Bluestone - punainen CVO-7X. Tunnistaa hyvin esim. Oldsin takaspoilerista, jonka ameriikan Joe on tuohon ruuvannu :D

    -JJ-
     
  10. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Surffailin internjetin ihmeellistä maailmaa, ei olisi näköjään epätavallista jos kyseessä olisi tosiaan Q-Jetin "ominaisuuksia"...tuttuja oireita todella monilla.

    -JJ-
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Cvo.... ei ole sitten meidän vanha gs350 -70 :)
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla on tässä Belairissa mun elämän eka Edelbrockki, ja se on vähän just tollanen. Kylmänä se on suht looginen, mitä nyt vähän nuuka, kuin paljon sitä ryyppyä saa vetää. Mut sit lämpösenä siitä ei perkele ota selvää, pitäskö sille antaa kaasua vai ei. Kun jokatoinen kerta se on erilainen. Välillä pitää vähän liputella, ja toisinaan on sitten vittu niin paksuilla, että näkyy.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uusi?

    Mulla aina toimineet ja viimeks nyt vanissa, missä tuntuu muutenkin lämpö pysyvän koneen päällä paremmin kuin nokkapeltiautoissa.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Uudesta tiedä, näyttää siltä. Jonkun edellisen laittama. En oo vielä jaksanu siihen paneutua, kun toi naputus työllistää(lue: vituttaa). On vaan niin epälooginen, ettei osaa edes epäillä suuntaa, mihin lähtis.
     
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    minulla samanlainen ongelma tuon uuden street demonin kanssa. ei tykkää kylmiltään levättyään lähteä käyntiin millään.. pitkään tarvii sahata.. siis viisi kuusi pitkää hinkkausta ennenkun ees yrittää.

    mutta lämpimänä starttaa heti kun avaimesta kääntää. mutta jos on kone vetänyt täysin kylmäksi ja ollut useamman tunnin (+4h) niin ei lähde.. ei sitten millään.. starttaa starttaa.. mutta ei hörähä käyntiin.

    mutta ootas jos kaadan tipan bensaa kurkkuun ja sitten menen kääntämään avaimesta. heti lähtee käyntiin. ja pysyy käynnissä. voin sammuttaa sen siitä sitten ja käynnistää uudestaan ihan ongelmitta.

    oon kokeillu käynnistämistä ilman kaasupolkimeen koskemista.. sitten kokeilin polkaista kerran nopeesti. sitten kerran hitaasti poljin pohjaan. ei auttanut starttaamisessa.

    sitten kokeilin antaa poljinta kaksi kertaa. kummallakin tavalla.

    sitten kolme. neljä ja viisi.

    ei vaan tunnu jotenkin saavan sitä hörppybensaa kaasupolkimen kautta. jossain kiihdytyspumpun suunnalla pitäisi siis se ongelma olla. mutta kun ajossa auto tuntuu toimivan ihan niinkuin pitää.
     
  16. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ei se suoranaisesti kiihdytyspumpun ongelma ole,vaan tässäkin tapauksessa(kuten aloittajallakin) ongelman todennäköisesti aiheuttaa kohokammioiden tyhjeneminen esim yön yli seistessä. Nykybensalla tuntuu olevan enempi herkkyyttä kiehua sieltä kammioista pois kun ajolämmin moottori sammutetaan. Tällöin moottorin lämpö vielä hieman nousee ja koneen keskellä oleva kaasutin on aikamoisessa lämpösinkissä. Iso eristelevy kaasuttimen alla voisi auttaa asiaa,samoin kuin "heat crossoverin "( pakokanavan imusarjassa) tulppaaminen kannen ja imusarjan välistä.
     
  17. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Juu ei ole, tää mun yksilö on tainnu 2014 saakka viettää elämänsä Georgiassa, ennenkuin tämä finski tuotti kiesin kylmään pohjolaan... :)

    -JJ-
     
  18. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mulla l. alkuperäisellä tää alkoi vaan nyt yhtäkkiä viime viikolla. Aiemminkin toki piti pidemmän seisomisen jälkeen hiukan sahata, ennenkuin starttasi. Oon yhdistäny tän myös nykybensaan ja sen nopeahkoon haihtumiseen.

    Kuumastartit ei oo ollu kertaakaan probleemana.

    Mutta tosiaan nyt kylmästartit on hankaluusasteeltaan monikertaisia.

    -JJ-
     
  19. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ei se kuumastarttausta haittaakaan,vaan ne kammiot tyhjenevät joko "kiehumalla" tai sitten niitä vuotavia plugeja pitkin pikkuhiljaa ts. "työpäivän aikana".
    Nykybensa on herkempää kuumakiehumiselle,siksi lämmöneristeet on monesti paikallaan.
    Se vuotavien plugien syndrooma ei sitten paljastu katsomalla,vaan saippuavesi ja paineilma paikantaa ne varmasti. Netti on pullollaan fiksausohjeita ja passeli opus on Cliff Rugglesin kirjoittama piplia aiheesta,ko.hepulta löytyy myös osia vaikka mitä.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla kans käkkylän qjetti kiehutti välillä bensaa ja välillä e kuumalla koneella huomas oikeen sen kitkun kun bensa höyrys kaasarista pois.


    Pari kertaa kaasarin purin ja tuli sinne lämpölevyäkin laitettua, välillä teki välillä ei vaikka lämmöt ois ollu ulkona ja koneella samat
     

Kerro tästä muillekin!