Cadillac DeVille 1985-1991

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 25.5.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rupes tollanen etuveto käkkylä kiinnostamaan vaan ei oikeen löytänyt netistä sen kummempia kokemuksia.


    Sen tiedän että alkupään 4.1 koneista on huonoa ollut mutta 4.5 jo kai kelvollinen ja 4.9 hyvä.

    Varustelusta ym olis myös kiva kuulla ja ajettavuudesta. Miksei huollettavuuskim kun sts puolella lueskellut monia kinkkisiä huoltotoimenpiteitä.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itteäkin kiihottanut kyseinen auto kun näkee välillä tosi halvalla myynnissä.


    Olen varmaan sen verta pussihousu etten ikinä tule ostamaan......
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo tarjolla ois aina muutama kun eivät tunnu menevän kaupaksi millään. Sama vika kun muissa etuvetojenkeissä.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi on toinen syy miks olen karsastanut.


    Jonkun 88 tai lepän saa myytyä eikä jää nurkkiin
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    55tkm ajelin 90 fleetwoodilla,ihan asia peli,kun kone on vikaperin, on huolloissa muutama asia eri tavalla tehtävä kuin vanhan liiton laitteissa,pieni ruokainen,ysillä meni työmatkat
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Antoko pehmeen kyydin?
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ihan ok,etuvedoksi hyvä kun talvella vaikka vedätti niin ei ala soutamaan edestakasin kuin nämä normilaitteet.
     
  8. coupe60

    coupe60 Gearhead

    mulla on toisena kesäkäyttiksenä --89 sedan deville.sisälle ei kuulu juuri mitään ääniä ja ajettavuus on todella mukava,voisi ajaa vaikka kuinka pitkälle.moottori vääntää yllättävän hyvin ja suht pienellä keskikulutuksella 14,7l,josta suurin osa kaupunkiajoa.varusteita on paljon ja vähän päälle.kaikki normaalit sähköherkut sekä digitaalimittaristo,automaatti-ilmastointi,automaattisesti tummeneva taustapeili,sähköpeilit lämmityksellä,ojavalot käännyttäessä jne.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nyt en ymmärrä? Johan nuo on museoiässä vanhimmat. Vai vain kantti kelpaa?
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No yäää niis on niitä tietokoneita ja ruiskuja ja ääh.


    Mut tietty jos halvalla saa niin.........
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    siinä onneksi näytöltä saa auton dataa ulos jos ei lukulaitetta ole.jossain otettu jopa lämmitettävällä tuulilasilla.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näköjään ainakin yksi myynnissä ihan vanhanaikaisella mittaristolla. Tuli varmaan digin kanssa nuo ajotietokoneet?
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    eiköhän aikasemmissakin ole mutta jos tämmöinen lämppäri jutska niin se on ihan hyvä,tietsikka on hyvä kun tästä näkee jos joku mättää,siitä näkee myös lataus,lämmöt,tps jne jne.ei näitä tarvii pelätä,kun viittii perehtyä toiminta malliin alkaakin tuntua iisiltä hommalta.[​IMG]
     
  14. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Kolme vuotta ollut työmatka-autona 1990 Sedan deVille. Etuveto on omituinen keksintö mutta uskalsin kuitenkin panostaa moiseen laitteeseen koska olen niillä aikoinaan ajanut melko paljon Yhdysvaltain matkoilla ja hyviksi havainnut. Autossa ei ole juuri moitteen sijaa ole vaikka ikää on jo 27 vuotta. Mukavuus on luokkaa jota mikään ei-Amerikkalainen pääse edes lähelle. Jos oikein pihistää pääsee maantiellä 7,5 litran kulutukseen, 10 litran maantiekulutus viittaa jo siihen että autossa on jotain vikaa tai sitten kuljettajalla kova kiire. Ainoa varsinainen vika tähän mennessä on ollut jäähdytysnesteen lämpösensorin rikkoutuminen, uusi RockAutossa viiden taalan luokkaa. Auton oma diagnostiikka paikansi vian aivan oikein. Ja niin, lämmityslaitteen kenno vuosi kun ostin auton, se maksoi alle 30 dollaria. [​IMG]
     
    Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  15. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Digitaalimittaristo on optio. Toki ajotietokone ja lämmityslaitteen säädöt ovat aina digitaalisia. Pitkin yhtämittainen ajomatka muuten Yhdysvalloissa 3200km ilman ongelmia. Penkit ovat automaailman huippua. Ei koskaan tunnu siltä että "pitäsi vaihtaa asentoa".
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitäs eroja ulkonäön lisäksi on tossa "faceliftissa" vs vanhempi? 4.5 tuli jo vanhaankin.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oho, pienellä menee.

    Sisäinen roope ankka heräsi. Pitäskö sittenkin?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sisäinen kateus heräsi: et sinä nyt jumalauta osta minä ehdin ensiksi haaveilla.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oho hui saakeli.

    Suljin nettiauton niin ei tartte kadehtia.
     
    Karpov tykkää tästä.
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laatikkoa parannettiin 90,pääakselille tuli vähän öljylle muutoksia ja muuta pientä.itsellä työmatka 120km pvä niin siinä vei matkassa 8 ja kerran en saanut ac tulppia ja laitoin ngk t niin 5ooo jälkeen kulutus hyppäsi litralla,vaihoin tulpat niin palattiin entiseen,hyvä ajaessa verrata kun sama tie eikä tarvii pysähtyä kertaakaan.koneessa on öljypumppu alumiinikuoressa niin se kannattaa vaihtaa perinteiseen rautamötikkään ja on helppo homma,öljypohja tippuu suoraan alas ilman änkyröintiä,alumiinisissä on ollut jalan murtumia.
     

Kerro tästä muillekin!