Voyagerin peräpään meteli...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Hyrsleri, 19.7.2017.

  1. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    -99 murheen kryynini on sähkövioista toivuttuaan keksinyt uuden ongelman. Ilmeisesti siis takapyöränlaakeri/laakerit jyrisee, mutta lisäksi apukuskin puolen takarenkaan takaa kuuluu ajon jälkeen ihme sirinä joka kestää viitisen minuuttia. Vanteet ei kuumene, renkaat ei viipota. Oikealle käännyttäessä jyrinä kovenee. Auto on kyllä pajalle menossa, mutta vasta parin viikon päästä kesälomien takia. Olisi mukava jos joku voisi jälleen valaista rakkaan ;) hyrslerini oikkuja. Eniten ihmetyttää tuo sirinä...
     
  2. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Bensapumppu....?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei mahdoton. Näissä on sellanen "hot fuel handling", joka käyttää pumppua, jos konessa on liian lämmintä bensaa.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Etuvetokin varmaan?

    Mulla kun rupes pyöränlaakeri jyrisemään niin se oli alle 1000km ja täysin paskana. Nilkutin sillä kotiin kun rutis ja paukku ja oli aivan loppu, oli pakko.


    Eli jos laakereissa vikaa niin vaihda ajoissa
     
  5. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    Jep, ei löydy naftapumppua peräosasta . Ja tankkikin vasemmalla, sirinä oikealla.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Siskon voikkarissa on levyjarrut takana ja käsijarrulle kengät, ne perkeleet ei pysy kuskinpuolella kiinni vaan lukitustapit tulee kilvestä läpi ja kengät nojaa "rummun" kylkeen. Rohisee kun olisi laakerit loppu. Pitäs varmaan laittaa ohkasilla ruuveilla kiinni, hahlot joiden läpi lukitustapit työnnetään ja käännetään 90 astetta on saaneet vähän siipeensä.
     
  7. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    Täytyypä tarkastaa tuo jarruhomma ensin. :)
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla oli just yhdellä asiakkaalla Voikussa sama juttu, laitoin vanhan mallin lukon kilven taakse, nyt pysyy kiinni... Kilvet ruostuu pois...
     
    rane58, Hyrsleri ja Vuppe tykkäävät tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Eipäs tullut tuo mieleen. Tänks, noin tehdään kun seuraavaksi kihnuttaa.
     
  10. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    Voiko vaikuttaa tuo jarruhomma myös siihen, että jyrinä kovenee käännyttäessä?
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ääni takapyörän laakerille, parempi vaihtaa ennenkuin tulee täystuhoa. Jarru eivät liiku käännyttäessä mutta koko pyörä jarrulevyineen liikkuu kun laakeri on loppu. Onko siinä takailmastointi ja/ tai tasonsäätö takana, niistä jompikumpi voi siristä, puhista ja pitää kaikenlaisia ääniä? Itse koko takailmastointihäkkyrä on takana oikealla ja ne letkut/putket menevät siitä takapyörän vierestä.
     
  12. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ei vaan laakerit, vaihda ne. Maksovatten ~120€/kpl, kun teki vielä laipan minkä sai pultattua napaan kiinni niin lähti vetovasaralla nätisti vanhat navat irti. 30min/puoli...
     
  13. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    Kiitoksia vastauksista jälkeen. Oikean pyörän laakerissa klappia. Ei muuta kun laakerikauppaan. :D
     
  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    Viidelläkympillä tulee ebay.n kautta posteineen jollei mahdoton kiire.
    Lähimmät näyttäisi olevan Puolassa, joskus Latviasta tai Liettuasta löytyy kanssa ja tulee nopeaan.
     
    Hyrsleri tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kannattaa kattoa kun tilaa ulkomailta että tulee oikea. Mulle tuli sopivana vanhalla pikkujaolla oleva. Oli mukava yllätys kun pyörää sovittelin takasin ja ohoh.

    Kaikenhuipuksi makso vielä enemmän kun motonetissa. Se pikkujakonen siis.
     
  16. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tarkkana saa tietenkin olla kun ulkomailta tilaa, ebay.ssa kuitenkin saa rahat takaisin jos on vääränlainen tms. Tietenkään ei se siinä kohtaa lohduta kun kaikki on levällään. Sanoisin Voyagereille löytyy 5- ja 4 pulttista, ja kaikenlaista variaatiota. Kuvista kyllä usein jo osaa päätellä, tai sitten kysyy suoraan myyjältä.

    Eniten ihmetyttää hintaero, kolminkertainen hinta täällä, tai ainakin tupla ja usein tuollainen usean kilon pakkaus tulee vielä DHL.n kyydissä ja se sisältyy hintaan.
    Täällä ei saa tuollaista laakeria edes hädintuskin DHL.n kyydissä Helsingistä Turkuun tms. tuohon hintaan. Saatika jos niitä olisi sata kuin joku Motonet tilailee, mitä ne sitten maksaa?

    Kympin kappale?
     
  17. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Toi kolminkertanen hintaero on vielä pientä!
    Pleiserin etunapa ameriikalaisella marmoritiskillä 36$.
    Eikä neekerikään sitä tappiolla myy.
    Suuri(n) kotimainen varaosa pulju kauppaa aivan samaa osaa hintaan 420e.
     
  18. autoilija

    autoilija Gearhead

    Nuo laakerit taitaa olla kummatkin 5- pulttisia. Pienempi on 14" renkaille joissa rumpujarrut.
    Näyttäis maksavan 17 Eur koko hoito ABS- rinkuloineen päivineen ... Ja tuossa on katetta koko ketjulle kutakuinkin normit 25-50 pinnaa. Ja jos ostan 1000kpl... Ehkä vitosen maksaa.

    Eli tutkii ensin onko autossa 14" renkaat ja takana rumpujarrut, jos levyt se on se isompi malli 15" renkailla.
    Viiskymppiä se on kutakuinkin oli kumpi tahansa.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo tollanen 14" napa mullekkin tuli vaikka rekkarin syötin ja piti käydä. Enkä älynnyt tutkia tarkemmin. Suomessa kun toi 14" tais olla aika harvinainen?
     
  20. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vaatimattomat 180Euroa maksaa Motonetissa tuo 15" ...
    Kai niitä 14" on myös kun osiakin on Suomesta saatavilla, jotain ristiriitaisuutta olin nettiä selaissani näkeväni. Rumpujarrullisia 15" pyörilläkin näyttäisi olevan (?)

    Varmin tapa on kai sitten katsoa että jako on 5x114,3 niin tulee oikea osa, mistä sitten sen hommaakin.
     

Kerro tästä muillekin!