Puslista.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 24.11.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen ajatellut että tekis autoon puslat uretaanista.Onko hyvä vaihtoehto?Muitakin saa ehdottaa.Auto on tulossa ihan katuliikenteeseen.
    Voiko puusorvilla sorvata tota uretaania vai pitäskö olla ihan metallisorvi?
    Missäs hinnoissa tommonen uretaani on ja minkälaisisssa möhkäleissä sitä myydään?
    Ja jos joku kysyy että miksi tekisin itse niin autooni ei löydy enää uusia puslia jos ei sitten muista merkeistä ala katselemaan erikseen.
    Tieten jos joku firma tekee noita ihan mittatilaustyönä niin kertokaa.
     
  2. Dervish

    Dervish 1st gear

    Muistakseni ainakin Sporttiauto tekee ihan asiakkaan haluamat.
    http://www.sporttiauto.com

    Sieltä joskus kyselin kun ei silloiseen korealaiseen oikein löytynyt kuin originaalia tuubaa.
    Jäi vaan sitten kun meni auto liikkeeseen enne kun kerkes koneja enempää ;)

    - Sami Partanen .
     
  3. Alvari

    Alvari Gearhead

    Mä oon teettäny ihan taval.koneistamossa nylon ja messinki puslia eikä maksa ainaskaan kovin paljon.esim lehtijousen pusla n.10e!
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tota.....en nyt kuitenkaan uretaanista niitä puslia alkais tekemään.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moi olen pikkuruinen jänis ja pompin ja loikin pitkin jäisiä peltoja.
     
  6. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Edellinen kommentti ja toiminta on paitsi lapsellista myös rikollista. Taas esimerkki siitä, että nimettömyyden suojasta ei tule sallia mitä tahansa tekstiä näille palstoille.

    lisäys 29.11.04: yo. tekstini kommentin pohjana ollut ed. teksti on näköjään muutettu: puhuttiin toisten mopojen pakoputkiin uretaanin laittamisesta.
     
  7. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Polyuretaaniholkkeja sorvasin paksusta levystä isäni kanssa metallisorvissa (mutta kelpaa muuhunkin materiaaliin) käytettäväksi alumiinivanteiden ja keskiönapojen väliin. Materiaali sorvauksen kitkalämmöstä laajenee melkoisesti, joten lopullinen sovitus pitää tehdä kun lämpötila tasaantunut.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkotin juuri uretaanilla sitä mitä nyt yleensä on noissa auton puslissa käyetty vai miksi et tekisi siitä?Mikä olisi parempi.Mitä toi urtsi maksaa ja minkä alaliikkeistä sitä saa?
     
  9. Anssi

    Anssi Gearhead

    Uretaani on eri asia kuin polyuretaani. "Uretaanipuslat" on polyuretaania. Uretaania myydään esim vaahtona ja käytetään mm. eristykseen. Siksi ei ei oikein käy pusliin :)

    Tarvitset siis polyuretaania tankona tai levynä. Saisikohan Teollisuusetolasta?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo tiedän että ne ovat eri asioita, en vain muistanut mikä se oli se oikea nimike...
    Tietääkö kukaan mistä kannaittaisi oulusta kysellä?
    Niin voiko tota ihan puusorvilla sorvata vai pitääkö olla jotkut muut taltat?
    Heittäkää jotain arviota hinnasta.
     
  11. Christoffer

    Christoffer Gearhead

  12. Poppamies

    Poppamies 1st gear

    kysy pucast oy, vammala, jos valaisivat
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uretaanipuslat on hirmu kovat autoon jolla olis tarkoitus nauttiakkin ajamisesta. Kannattaa miettiä ennen kuin laittaa tollaisia osia kiinni. Se pikkuinen jänis joka pomppii pitkin jäisiä peltoja tarkoitti juuri tätä asiaa. Varmasti saa raaka-ainetta teollisuusetolasta. Eikä muuten olekkaan kovin edullista kamaa. Ja jos jostain rally racesta tai jostain löytyy pienellä vaivalla paikalleen sopivia, niin raaka-aineen ja valmiin osan hinta on yllättävän pieni. Tää on oma kokemus.

    Jos itse olisin laittamassa omaa autoa kadulle, ei radalle, niin laittaisin orkkispuslat tai urheilullisempaan käytöön tarkoitun kumipuslasarjan. Uretaanipuslat joustaa äärettömän vähän. Ja kuluu ajan kanssa.
     
  14. Poppamies

    Poppamies 1st gear

    uretaanipuslia tehdään eri kovuuksilla, kuten kumipusliakin. kovuus mitataan, kas ihmettä, kovuusmittarilla jonka yksikkö on shore (sha = shorea). moott.tyynyt ja koripuslat on muistaakseni 70sha.
    varmistuksen saa sieltä etolasta ottamalla vanhat tai vastaavat puslat mukaan ja pyytää niitää mittaan kovuuden.
    ne jotka niitä valavat osaa myös neuvoa kovuuden, käyttötarkoituksen mukaan.
    Joissain uretaanifirmoissa ne pystyy kloonaan vanhasta osasta muotin. muotti voidaan tehdä samasta uretaanista kuin itse tuotekin. kumipuslalle/osalle joutuu tekeen muotin metallista= MAKSAA.
    eli ns. pienerinä uretaani puslat tulee vissiinkin edullisimmaks, ainakin osille joita ei saa!!
    se huono puoli uretaanipuslissa on että ne on yleensä kestävämmät kumiin verrattaessa (yleisesti, tietysti tapauskohtaisia eroavaisuuksia on):odroll: .
     

Kerro tästä muillekin!