Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ite vähä meinannu ens talven moista...

    https://www.ebay.com/itm/3-Row-Radi...ash=item2cb8f7ff4d:g:I7QAAOSwgQ9Vv4i8&vxp=mtr

    millanenkoha "laatu" mahtaa olla.... mulla pyörii lämmöt siellä 95' et ei ees paha mutta haluiasin 90' tai alle... nyt 22" alu syylari ja partsista iso sähköflekti vasemmassa kulmassa, ilman tunnelii/ levyä, eli ei ime ku sen flekti alueelta ilmaa.. mekaanisiin flekteihin/viskoon en nyt toistaiseksi vielä siirry takas :)

    asiasta toiseen, toi mun munakokkeli kävi eilen dynossa säädöissä ja takapyörä tehoiksi saatiin 286 hp...tuli noin 40 hp enemmän mitä olin kuvitellu :)
     
  2. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Mulla tuo alipaine ennakko pudotti lämpöjä kaupunkiajossa. Matalilla kierroksilla enemmän ennakkoo. Ei oo tänä kesänä sen kanssa ollu ongelmaa, ku aiemmin aina iso ongelma.
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu se siellä nyt paikallaan, mut kyllä ne lämmöt lämpimänä päivävä auringonpaisteessa nousee tyhjäkäynnillä/kaupunki ajossa.
    Auringolla suuri vaikutus kun lauantai iltana kävin pienen lenkin kaupungilla niin auto sammui parikertaa liikennevaloihin, syynä oli kylmä kone joka lämpes hitaasti eikä noussu lämmöt missään kohtaa ees puoliväliin.
     
  4. Mon383

    Mon383 3rd gear

    Täällä kanssa ensimmäistä kertaa päässy autolla ajamaan oikeesti kuumalla ilmalla ja kyllähän se lämpee kaupungissa valoissa.

    Tällä hetkellä siis myös stroukki isolohko, Sourcen vesipumppu runkoineen, kiinteä flekti, tunneli, ja kaks rivinen alusyylari. Mulle on tulossa nyt Flowkoolerin vesipumppu, niin katotaan onko sillä mitään taikaa.

    https://www.flowkoolerwaterpumps.co...ig Block MOPAR<br>(1958-78)/product_info.html

    https://www.summitracing.com/int/parts/bra-1679/overview/
     
    rallikuski tykkää tästä.
  5. vekku

    vekku 2nd gear

    Hyvä kun tulee erilaisia kokeiluja. Tuossa marko84 viestissä tuli esille myös se toinen ongelma, kylmä moottori. Edellinen mottikin saattoi sammahella risteyksissä vielä 0.5km ajon jälkeen ja ei ole kyllä helppoa tätä nykyistäkään kylmänä käynnistää. Kaasutin 770 holley sähköryypyllä ja ei kyllä aivan pikkureissun takia viitti autoa käyntiin laittaa.
    Keskusteluissakin ollu juttua kuinka kanavia rautalangalla pienennetään tai poralla suurennetaan, minä en ole viisaampi kuin "kaasutininsinöörit" joten tuohon hommaan en ala. Taitaa olla ruiskun laitto edessä kunhan sais pörssiin pelimerkkejä kerättyä. Ja kyllähän tuo varmaan säädöilläkin paremmalsi tulee, ei ne nuin huonoja voi olla, vissiin?
     
  6. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Itellä 750 perus tuplapumppu holley ja hyvin pystyy lähtemään ajamaan näin lämpösellä kun vaan hetken liputtaa kaasua. Ryypythän näissä kesävehkeissä on ihan turhia ja sotkee vaan asiaa.
     
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Pistäppä tietoa auttaako kun saat vaihdettua.
    Omassa varmaan se ongelma et jäähdytin ei jäähdytä tarpeeksi tehokkaasti, ei niinkään veden virtaus.
     
    Mon383 tykkää tästä.
  8. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Mullahan on ollut muutama suht tehokas auto.Lämpö ongelmia on ollut tietysti monessakin.Orkkis syyläri on mitoitttu tietyn tehon mukaan.Nyt jos tehot nousee,se ei riitä.Aikoinan lopetin leikkimisen ja vaihdan suoraan syylärin suurimpaan mikä mahtuu nokalle.Turhaan niitä vesipumppuja ja muita vaihtelee,ei aikoinaan hirveesti auttanut.Volvon flekti on kyllä no 1.Ilmamäärät on aivan eri planeetalta verrattuina joihinkin muihin.Virtaahan se vei aivan sikana,jos on suorakytkenta=30 A. Starttivirta on sen verran kova,ettei bilteman 30A:n sulake riitä.Pitää virittää jotain muuta.Eli=suurin alsa syyläri nokalle.Paikallisesta romiksesta volvon flekti hassäkkä ja vähän sähkötöitä.Ei lämpö ongelmia.:)
     
    Muokattu: 26.5.2018
    xarper tykkää tästä.
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kyllä sillä sytkäennakolla vaan on merkitystä moottorin lämpenemiseen normiajossa.

    Vaikka olisi 600 kuutiotuumaa tilavuutta niin ei se mosa puske tyhjäkäynnillä tai pintakaasulla läheskään samaa mitä edes vakiomoottori lämä tiskissä tai edes puolella kaasulla.

    Dynossahan tuota voi kokeilla jos haluaa. Pikku ennakoilla pakosarjat saa halutessaan punaisiksi.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Heps ukot, ootteko käyttäneet 5 vai 6 lämpöarvon (mulla NGK:t) tulppia tommosissa miedoissa Source -kantisissa koneissa?
     
  11. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Mulla 5. Vähempi nuo pimenee ku 6.
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    NGK:n 5 mulla 383:ssa...
     
  13. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Mitä mieltä Marko84 olet ensimmäisten ajeluiden perusteella TH-Maticin tekemästä turbiinista? Paljonko pyysit siihen stallia ja paljonko sait? Pitäis kans lähettää oma turbiini remonttiin. Saa muutkin toki kertoa paljonko tollaseen 11" limppuun saa järkevästi rakenneltua stallia piristetyn 440 motin jatkeena?
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Ihan tyytyväinen olen ollut. Tarkkaa stallia en tiedä kun pyysin et hiukka kiristää siittä mitä nyt on. Nopeaa toimintaa siellä ainakin oli.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Osaako joku sanoa minkäkokoinen takalehtien etummainen pusla -70 polarassa on. Käytetty ilmeisesti kahta kokoa, varmuuden tietty saa kun purkaa.
    Ja löytyyköhän jostain boihin lehtiin ne etummaiset ja takimmaiset puslat uretaanisena?
     
  16. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Laitoin tänään kans turbiinin matkaan. Muutamassa päivässä lupasivat mullekin turbiinin takaisin. Yhtään negatiivista juttua en tosta firmasta löytänyt, niin odotukset on ainakin korkealla :D. Yleensä kun just niitä huonoja kokemuksia muistetaan mainostaa. Se ei tietenkään oo pajan vika, jos isosta limpusta ei saa tarpeeks stallia ulos.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Firm Feel taitaa olla ainut joka niitä myy.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Minkä hintanen lysti oli?
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    300e.
    Turbiinista oli kaula kulunut pilalle, sen vuoksi se sinne meni korjaukseen, siinä samassa stallia hiukka kiristettiin.
     
  20. marko84

    marko84 2nd gear

    Pitääkä tuo takalehden etuimmainen pusla ottaa esille ja mitata halkaisija? Partsin mukaan myydään 2eri kokoa.
    Vai onko täällä varmaa tietoa menerkö tohon esim se ulkohalkasijaltaan 2" pusla
     

Kerro tästä muillekin!