360 stroukkaus vai jotain muuta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 18.6.2018.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl sillä on merkitystä, se yhdessä nokan kanssa muodostaa sen "holy grailin", eli dynaamisen. Sit jos täytös on hyvä niin sillä on sitäkin enemmän merkitystä myös kierroksilla. Vähän vähempi näkee moottorien teknisisssä tiedoissa kerrottavan paljonko on dynaaminen puristussuhde.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    No niinpäh, mutta mitä sillä pelkällä staattisella puristuksella itsessään tekee?
    Eiköhän ton saa puljattua alemmaks jos tarvii nokkaa myöhästämällä ja palotilaa hieromalla sen verta sit ilman että tarttee tuota paljealuetta uhrata.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tarvii tietty tehdä niinku hyväks kokee.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Kun joku kertois eka mikä on hyvä :(
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Eikös tommoset D dish tyyppiset männät anna vielä hyödyntää paljealuettakin? Näillä sais ruttua kyllä reilusti alaspäin sit.

    EDIT: Tippuis jo näköjään 11.83 staattinen ja 9.377 dynaaminen noilla männillä.
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, ei se paljealue välitä siitä mihin suuntaan sen vierestä lähetään. Saahan noihin sellasiakin mäntiä jois on "quench dome" tehdas open chamber kansia varten.
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sun ei kannata ympärivuotiseen käyttöautoon ihan 14:1 puristuksia rakentaa, voi tulla monenlaista pikku ongelmaa. Etanoli toimii laajalla alueella ja 11 - 12 rutut on oikein hyvät, matalammillakin pelaa hienosti.
    Sitten voit myös sen nokan laittaa sellasen joka on käyttötarkotukseen sopiva.

    Myöskään sen kansi/mäntä välyksen takia ei kannata yöuniaan menettää, se aikasemmin mainitsemasi .052" on oikein hyvä ja toimiva. Sit kun mennään jonnekin .060" yläpuolelle, alkaa sen vaikutus hiipua.
    Eipä ole kaikissa tehokkaissa nykykoneissakaan kummoista paljealuetta, mutta seokselle tehdään liikettä muilla konsteilla, esim kanavan muodoilla ja rampeilla.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Minkäslaista nokkaa suosittelisit? Jos puristukset jää tohon 12 hujakoille ni sit vois jo katella jotain XE274H tjsp?

    Vai pitäiskö kummiskin jotain tällästä? https://www.summitracing.com/int/parts/cca-20-810-9/overview/make/dodge
     
    Muokattu: 25.6.2018
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No vaikka tollanen, ja kohtuullisella nokalla saat juuri sitä "dynamiikkaa" etanolikoneeseen.
    Hyvät sylinteripaineet ja laaja vääntöalue, renkaita vituttaa ilman sellasta löysämunaisten turbiinia ja tiuhoja välityksiäkin!
     
    Camino'79, xarper ja Shining Whit tykkäävät tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Nyt kyllä olen viimestään vakuuttunut sen suhteen! Mites noi mun 901-16 jouset vai pitääkö laittaa nekin vaihtoon? Eri jousiahan tolle suositellaan ja aika eri mitoilla vielä.
     
  11. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Hyvä triidi, mielenkiintoista luettavaa, etenkin kun itsellänikin himoittaisi joskus tuo Furyn 360 LA motti stroukata. Näin niinQ offtopiccina
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Sit iskikin seuraava ongelma kun ainut stroukkisarja mitä summitilla tai jegs on hyllyssä on toi flat toppi männillä, kumpaan dish männillä olevaa sarjaa ei löydy hyllystä :(

    Eli todella tiukkaa tekee ennen big wheels saada läjään kyllä
     
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Paljealueesta..Onko 0.45 välys turvallinen jos puhutaan 318 moottorista jota kierrätetään +6000
     
    Skoll tykkää tästä.
  14. timant

    timant 2nd gear

  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^^Jos milleissä nyt tarkoitat niin toi on melko rohkea. Ite en uskaltanu kun 0.8mm.
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Just noin, alarajana kannattaa pitää .032" / 0.8mm.
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Laahuri 274:sen kanssa nuo jouset ihan nippanappa vois mennäkin, mut tuon rollerin nostoille eivät riitä alkuunkaan vaan pohjaavat.
     
    xarper tykkää tästä.
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Joo kato piste oli väärässä kohtaa, .045 oli tarkotus kirjottaa ja tuumista puhutaan. Ilmeisesti ei mitään hätää reilulla millillä...
    Rolleri nokan ja vanhan lohkon kanssa homma lähtee sitten äkkiä lapasesta hinnan puoleen, ja mites nostajat istuu LA lohkoon ilman muutoksia?
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ylipäätään noi kansiasiat on vähän monipiippusia..., just tekemässä yhtä 360 kansiparia 318:n päälle. Niihin tuli ihan perusremppa niin halvalla kun pystyy ja tutulta..., K-linerit, tasojen ajo (ei lasku), Venttiilityöt 2.02" imuvenoille, ohjurien koneistus pienemmille kumeille ja jousipohjan tasaus tuplajousille. Kustannusta kerty 750€ Ja edelleen venat, retainerit, lukot jne on vanhaa.... Sanoisin et sarjassamme ei mitään järkee jos funtsii mitä vastaavasti alsapipot maksais. Tohon perinnemoottoriin ne kuitenkaan ei ollut vaihtoehto ja tuleehan tää edelleen halvemmaks. Siihen päälle sellanen 20 tuntii porttausta....
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Nojooh mulla taitaa jäähä vaan tollaseks mitä noi nyt on, rahaahan noihin ei oo käytännössä mennyt kun vasta se 270e mitä noi tasojen laskemiset makso, kaikki loput on menetettyä vapaa aikaa. Ja venttiilijouset ostin mitä 80 vai 90e uspartsilta sillon? Ja nyt nuo toiset summitilta 89$ tjsp.

    Toi rullanokka tekee aika ison reiän lompakkoon ni jää kyllä ne 2.02 venat myöhemmälle ajalle sit varmaan.

    Tossahan nuo oli ennen kasausta, venoihin backcut mallia akkukone sorvina ja rälläkällä lamellilaikalla hiottu.
    [​IMG]

    Sitten vielä kävi mielessä että valualu vai hypereunikki männät? Onko käytännössä väliä? Hypereunukit ei laajene niin paljoo ni ei haittaa vaikka ois vähän tiukempi mäntä-kansi välys?
     
    Muokattu: 26.6.2018

Kerro tästä muillekin!