V6 Fleetsiden käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 0132, 4.1.2018.

  1. 0132

    0132 Gearhead

    Kuulostaa loogiselta. Pitääpä tutkia. Sen huomasin että virrat katkastessa lämppäri sammuessaan pitää vähän normaalista poikkeavaa ääntä. Tukis ehkä tuota teoriaa.

    Toivottavasti ei tuosta kyse. Alkaa olla vaihdettujen osien määrä jo sitä luokkaa ettei millään jaksais vesipumppuakin vaihtaa.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Enhän mä koskaan (aina) maalaile piruja seinille mutta letukassa osaa mennä kannentiiviste sillai että lorisee lämppärissä mutta muuten skulaa jees :D

    Syyläristä korkki auki ja käymään, jos tulee kuplia ni tiedät kyllä mikä on edessä :rotfl:
     
    caprice305 tykkää tästä.
  3. 0132

    0132 Gearhead

    Älä saatana :D minun tuurilla taidan tietää jo
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Toi on onneks todella helppo homma, ja fleetsidessa tilaa hyvin tehdä. Rockissa tiivistesarja sen 30e ja kannattanee tilata samalla ketju ym alkaen 15e..... eikä se pumppukaan ole kuin sen 15e ;)
     
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli 60e remppa, aika pieni hinta verrattuna esim saksalaisiin merkkeihin :D

    E: tietty sen mukaan missä kunnossa kone on, ja mitä haluaa vaihtaa, kansipultit 8e ym....
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo tein kk sitten omaan vastaavaan kansipultit. 60 vai 80e oli kaikkineen se felpron yläpään sarja venttiilivarren kumien kanssa sekä uudet kansipultit. Pitää muistaa kansipulttisarjoja vaan ottaa x2 koska yhdessä sarjassa vaan yhden kannen pultit.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja mä voin sit omilla suhteilla diilata koneistukset koska 400tkm rullatussa menee taatusti ohjurit uusiks/k-linerit ja venatyöt jne. ;)
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tai sitten vaan tekee lasipöydällä kannen tasohionnan ja venttiilinhiomatahnalla ja kepillä läppäyksen. 320tkm mulla ja ei ollut väljää missään. Loppu starttipöläytyskin ja 5w40 täyssyn pysyy koneessa.
     
  9. 0132

    0132 Gearhead

    Pikkusen kuplaa työnti ensiks mutta nopeesti rauhottu. Lämmintäkin tuli kabiiniin ihan normaalisti.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Kuka helvetti sitä keppiä jaksaa pyöritellä kun akkukoneet on keksitty :eek:
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ni missäs kohdin se väljä ohjuri korjattiin? ;)

    Plus että tahtoo ton ikäsissä/ajetuissa olla venttiilit jo aika rakolla että ei mee enää läppäyksellä plus että sil pienellä lisähinnalla millä ne koneistetaan niin saatetaan jopa saada vähän koneja talteen :D
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ykskään venttiileistä ei heilunut ohjurissa. Käänsin vielä väärinpäin ne jotta maksimoin varmuuden.
    Myös nestetestillä läpätyt venttiilit testasin.

    Toki olisin nekin itse asentanut lyömällä jos ois tarve ollut vaihtaa.


    Nykyhinnoilla koneistamossa ois yllämainitut työt olleet äkkiä +300€.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Totta
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei mulla astrossa mennyt? Venat läppäsin...

    E: 440 000km oli mittarissa.....
     
    Karpov tykkää tästä.
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mitäs noi hionnat muuten nykyään on, ja muut koneistukset.....
    Hionta kait pyörii 40/kansi?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Riippuu paikasta mutta en ainakan täältä päin löytänyt tommosiin hintoihin. Venttiilityöt ja ohjurin asennuksetkin oli jonkinverran kun venttiilejä löytyy yli kymmenen.


    Ei sitä ennenkään koneistamolla ravattu vaikka palveluita oli paremmin saatavilla. Ajoissa kun vaihtaa eikä monasti keitä konetta, niin mihin se valukansi vääntyy? Metalliviivotinkaan ei paljoa maksa


    Myös se pikku etu tulee ettei tarvi viikkotolkulla odotella osia koneistamosta vai luuleeko joku että ne saa seuraavaksi päiväksi?
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Toiset saa siinä odotellessakin :D
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No joo mutta reiluuden nimissä on hyvä muistaa yleiset käytännöt.


    "Isoin" työ oli putsata lohkon puoli tiivisteestä ja sitä ei koneistamo tee kun irtokannet sinne viet. Joten en vaan näe tässäkohdin hyötyä. Alumiinikansi tai viivaimella paljastunut kierous voi muuttaa asiaa.
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Sen takia sanoinkin kossulle että voin hoitaa koneistamohommat :D
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Oma Mira vg91 makso 200e. Uudet venttiilit ja ohjaimet ei yleensä hirmu kalliita ole jos nyt yleensä on vaihdettavissa helposti. Kannen oikaisua ei oikeastaan ole tullut tehtyä massapahville.
     

Kerro tästä muillekin!