Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. arska 77

    arska 77 1st gear

    Onkohan vika mittarissa vai anturissa kun 6,2 vanin lämpömittari ei nouse yli kuudenkympin
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko ylävesiletku kuuma?
     
  3. arska 77

    arska 77 1st gear

    En oo koittanu mutta just vaihdettiin vesipumppu termari syyläri ja vesiletkut jumitti ennen remonttia ja jumittaa edelleen
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten vesiletkut jumittaa? Onko auto ilmattu oikein? Eikai kansivikaa..
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. arska 77

    arska 77 1st gear

    Tarkotin että se lämpö mittari jumittaa siihen kuuteen kymppiin kansista en osaa sanoo mutta lämmintä puhaltaa sisään eikös usein lakkaa tulemasta lämmintä sisään kun kannet tai pahvit rupee porsiin
     
  6. arska 77

    arska 77 1st gear

    Jos on kansivikaa tai vesi ei kierrä kunnolla niin eikös lämpöjen pitäis nousta eikä laskee
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei. Sit vois olla mittari tai anturi. Anturin maadottamalla menee lämpömittari tappiin jis mittari toimii. Mullakin omassa vanissa öpaine ja lämpömittari kakoi.
     
  8. arska 77

    arska 77 1st gear

    Ok täytyy kokeilla
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Omat mittarit voi heitellä helpostikin. Mittaa se koneen lämpö jollain oikealla mittarilla vaikka termarikopasta kun on ajolämmin.
     
  10. arska 77

    arska 77 1st gear

    Ei mua se käynti lämpö arveluta vaan se että näyttääkö se mittari edelleen kuuttakymppiä jos kone keittää
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eikö se just sillä selvii, ku mittaat mikä se oikee lämpö on?
     
    Gary Grand ja Karpov tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joko se oma mittari näyttää mitä sattuu tai sitten 60c asti toimii ja sen jälkeen ei enää nouse vaikka koneessa ois 120c.


    Toki uusi lämpömittarin anturikin voi jeesiä
     
  13. arska 77

    arska 77 1st gear

    Ei selviä jos mittari jumittaa niin se ei näytä kuuttakymppiä enempää oli koneen lämmöt mitä tahansa
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Jos mittarin viisari ei halua näyttää enempää kuin 60C niin mistä se sillon selviää jos kone on keittämäisillään? Mulla keittyi akut kun lataussäädin hajosi ja jännitemittari toimi muuten oikein hyvin, paitsi että se ei näytä yli ~14v arvoja. Pistin uudet akut paikoilleen ja katoin että joo ihan hyvät jännitteet siellä on, varmistetaanpa vielä yleismittarilla... 16V pintakaasulla.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, se ei enää ole "JOS", kun mittaat. Sitten sen tietää, näyttääkö väärin.
     
    miguelo ja Karpov tykkäävät tästä.
  16. jarona

    jarona Gearhead

    Ensin vuodatan onnenkyyneleitä, suburbani läpi katsastuksesta
    täysin moitteita!
    Kovan homman olen tehnytkin sen suhteen, varsinkin näillä taidoilla...
    Mutta yksi vitutuksen aihe jäi, virta-avain-/valosummeri vie hermot!
    Sellainen tupakkiaskin kokoinen laatikko vinkuu koelaudan alla.
    7- napainen näyttää olevan.
    Voiko sen heittää mettään ilman että jokin sekoaa?
     
  17. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Turvavyön merkkivalo taitaa lakata toimimasta. Muuhun ei vaikuta.
    Omassakin se on ollu keskikonsolin lokerossa jo yli vuoden

    Edit: jätin sen keskikonsoliin talteen, että laitan takas paikalleen sitte ku on ekan kerran akut tyhjät ku unohtanut valot päälle :D
     
    jarona tykkää tästä.
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oon oppinu vetään avainta vähän ulospäin, niin ei huuda. Valoista onkin hyvä muistuttaa, nyt kun ollu jo pitkään automaattiset huomiovalot, niin tahtoo sammutus joskus unehtua.
     
  19. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Subin syyläri tiputtaa vettä jostain, eikä näytä tulevan letkuliitoksista. Varsinaista vuotokohtaa en oo onnistunu paikantaa. Mieles kävi lykätä syylärisementii, mutta olen nyt kuullu niistä vähä juttuja ettei tekis vältsii hyvää. Onko täälä porukka käyttänyt ainetta?
     
  20. suorsa

    suorsa 3rd gear

    Onhan niitä juttuja ollut, mutta toisaalta on sementtejäkin niin monta erilaista (eri nimistä) että joku varmaan silti toimii.
    Omissa laitteissa oon käyttänyt luomua ja pikku vuodot tukkinut jauhetulla mausteneilikalla.
    Kuulemma kanelikin toimii, jopa isommissakin vuodoissa.
     

Kerro tästä muillekin!