Chevy Transport 3,4 vm.2001 käyntiongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jakezzz, 19.10.2010.

  1. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Tervehdys viisaammat.

    Kaveri meni hommaamaan tollasen pendoliinon ja kävi seuraavaa.

    Moottoritie ajossa sytytti moottorivalon ja siitä sitten levähdyspaikalle ja P päälle => kone sammui.

    Ei startannut => hetki lepoa => starttaa normisti ja käy enimmäkseen normisti mutta välillä tyhjäkäyntiä ei ole (sammuu).

    Vikakoodit:
    P0131 Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 1)
    P0137 Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 2)
    P0420 Catalyst System Efficiency Below Treshold (Bank 1)

    Ihmetyttää lähinnä tuo että molemmat happianturit antaa koodia samaan aikaan (tosin ihtellä ei hirveästi kokemusta noista muuta kuin avensiksen kohdalla missä anturit ovat kulutus kamaa...muttei siinäkään kerralla ole kaikkia poltellut)

    Mistäköhän kannattaisi syyllistä alkaa etsimään?
    Pakoputki/Pakosarja ei vuoda
    Ihtellä tulis mieleen ensiksi kahtoa sulakkeet => tulpan johdot/tulpat?

    Nenän asennon tunnistin?
     
  2. transport01

    transport01 3rd gear

    Entäs johdot, pokki, oikkarissa, liitin pätkii?

    Ei muuta kokemusta noista antureista, kuin että saman vuosimallin vehkeessä ei ongelmia ainakaan 270 000 kilometriin mennessä.

    Samoin katsastuksen pakokaasutestien arvot ovat joka kerta olleet todella hyviä.
     
  3. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Juu en ole itse vielä kerennyt piuhoja ihmetellä.
    Nakkasin vaan koodin lukijan kaverille ja käskin ottaa koodit ulos.

    Kävi kanssa mielessä notta hapettumaa olisi antureiden piuhoissa.
    Pitänee ihmetellä ajan kanssa illemmalla.

    Mutta jos jollain on samanlainen yhdistelmä vikakoodeja tullut ja pikaohje korjaukseen niin täällä mielellään otetaan vastaan.
     
  4. virta

    virta Gearhead

    Katiin vaan koputtamaan onko sisukset irti ja putki tukossa....
     
  5. BigDog

    BigDog 1st gear

    Käytin kärryn liikeessä mistä hommasin,kun piti käyttää leimalla.
    Vikakoodit hävinny eikä vielä ainakaan sytyttäny merkkivaloa uudelleen eikä antanu vikakoodeja. Pakokaasutestissä arvot hyvät ei mittän valittamista.

    Tänään annoin enempi happea autolle eikä valo syttyny.
     
  6. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Jatketaanpa tätä!

    Moottorivalo paloi ennen huoltoa ja antoi ekassa viestissä olleet vikakoodit.
    Huollon jälkeen moottorivalo ei pala mutta koodit tulevat.

    Mitä vittua...moottorivalo välähtää startatessa normaalisti...

    Kusetetaanko tässä tietämätöntä
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos katti ei tukossa,sitten muu vika,käy laihalla,siiihen voi löytyä monta syytä,itsellä caddy teki tukkoisella katilla samaa kun lähti ajelee 80 tai yli.jos on 2 happianturilla ei ne molemmat samalla hetkellä simahda(tai perkeleen moinen noetus ettei lue)
     
  8. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    lähinnä tuota valohommaa ihmettelen.

    auto ostettu liikkeestä ja liike luvannut leimata.

    eli jos vika on niin miksi tuo moottorivalo ei enään syty.

    asiahan on selvä että vikaa on mutta kun liike lupasi korjata ja jos korjaus on vain valon sammuttaminen niin minusta se on kusetuksen poikasta.

    siis ei omasta autosta kyse vaan kaverin ensi"jenkistä".
     
  9. J.J

    J.J Gearhead

    Noi viat tod.näk. sytyttää vikavalon kun ne esiintyvät kaksi kertaa,eli ensimmäisellä kertaa kun moottorinohjainlaite havaitsee vian niin koodi tallentuu mutta ei sytytä valoa,toisella havaitsemiskerralla valo syttyy, useimmiten noi molempien happiantureiden low voltage koodit tulee viallisen ilmamäärämittarin takia. Tokihan moottorinohjauksen softaakin muuttamalla saadaan vikavalo olemaan syttymättä vaikka noita koodeja pukkaa..
     
  10. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Taas tämän paskakasan kimpussa.
    Mistähän voisi alkaa tällä kertaa käyntihäröä etsimään.

    n.2000 - 3500rpm alueella röpöttää ja pätkii niin maan perusteellisen paljon.

    Kun ilmamassamittarista repii piuhat irti niin käynti on hyvä koko kierrosalueella.

    Ilmamassamittaria ei ole uusittu mutta putsasin sen kun siellä asui orava.
    Ei vaikutusta.
     
  11. Jooppis76

    Jooppis76 1st gear

    Itsellä sama, joten onko ratkaisu löytynyt???
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yleensä jonkun oleellisen osan poistaminen käytöstä siirtää koneen varaohjelmalle esiohjelmoidulle polttoainekartalle, joka ns. varman päälle laskettu. Eli kone on pois closed loopista ja toimii jotenkin turvallisella alueella. Silloin anturitietoja ei huomioida kuin osin. Ilmamäärämittaritkin vikaantuu, mutta mikä tahansa muukin anturi voi olla syyllinen. Ja joskus niinkin yksinkertainen vika kun vaikka tulpanjohdot. erituiseen, jos ei vikakoodeja ole.
     

Kerro tästä muillekin!