autosähköjohtoa, mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 3.11.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Terve
    Missä putiikissa on hyvät valikoimat autojohtoja?
    Täältä varsinaissuomesta ei tahdo millään löytyä värejä!
    Tarvitsisin myös tulipellin moninapaliittimestä puolaan menevän "resistance wire":in.

    Kiitos!
    PS. mikä tuo junc block on? Onko se jonkinlainen sulake?mistä niitä saa tai millä sen voi korvata? Auto on -67 letukka.
     
  2. hansa

    hansa 1st gear

    Taitaa olla vähän vaikee löytää mistään. Yleensä vaan perus yksiväriset on tarjolla. Res-Wirejä on varmaan usa-varaosakauppiailla mut sen voi myös korvata erillisellä etuvastuksella. Toki puolan pitää olla sit sopiva.
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Niin... yksivärisiä juuri on enää nykyyään liikkeissä tarjolla. Mut mulla on melkoinen varasti vielä tallessa kaksivärisiä johtoja ja mun puoleen voi kääntyä jos ei muualta löydä. Omaan käyttöön noita olen jemmannut, mut ehkä sen verran sitä on, etä muitakin voi avittaa jos pakkorako tulee.
     
  4. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    ... niiin... Ja Junction block on vain nimitys näille isoille liittimille... Sähkökaaviot näin insinöörinä ovatten selvää pässinlihaa.. Mutta missäs tämä kuvionmukainen liitin on ? Konetilassa, peräkontissa vai jopa sillä välillä ?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suometakaas mikä on kuvissa piirrtty glowplugien piuha "fusible link"?
     
  6. TaTsi

    TaTsi 1st gear

    Tarkoittaiskohan johtosulaketta, muistaakseni trukeissa on näin...
     
  7. Hämis

    Hämis 1st gear

    Olis kyllä hieno tietää mistä noita piuhoja sais. Yksvärisiä kyllä löytyy ja itse olen noita muita pelastanut muista johtosarjoista jonkun verran. Pinkki ja violetti on ainakin löytämättä, oranssia saan kyllä tilaamalla koko kelan....
     
  8. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    Itse olen haalinut noita kaksivärisiä ja muita erikoisemman värisiä johtoja purkuautoista. Esim. takavaloille menevästä johtonipusta saa kivasti valmiita pitkiä pätkiä. Jossain tapauksissa olen sitten vaan tinaillut pienempiä pätkiä yhteen, jotta olen saanut sopivaa väriä tarpeeksi.

    Hiukan hankalampi tilanne on tietysti, jos pitää löytää just joku tietyn värinen johto, mutta kun tarpeeksi etsii, niin... :)
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen itsekkin tässä tekemässä koko johtosarjan uudestaan.Minkäkokoista piuhaa kannattaa käyttää esim. valoissa jne.?Paljonkos makssa entä minkälaisissa keloissa noita piuhoja myydään?Mulle kyllä kelpaavat ihan yksiväriset piuhat.Heittäkää joku arvio paljonko tommonen 80-lukunen perus japski henkilöauto vetää piuhaansa sisään?
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear



    On sulakejohto joka sulaa poikki kun lämpenee liikaa oikosulun tai ylikuormituksen johdosta. On yleensä 6 tuumaa pitkä ja 2 gaugea alkuperäistä johtoa ohuempi
     
  11. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Vinkki: Ostin autosähköliikkeestä sellaista kallista kaapelia, jossa on sisällä ziljoona (lue=oliskohan 12 tai 20 tai jotain) erillistä eristettyä n. 1mm2 hienosäiejohdinta (kestää taivuttelua ja tärinää). Näkyi olevan 1-värisiä ja 2-värisiäkin, tarkoituksenani on kuoria kyseistä kaapelia ja käyttää niitä sisusjohtoja Chevyn sähkötöissä orkkisväriteemoja mukaillen. En tiedä, mihin kaapeli oli tarkoitettu alunperin mutta sellaista kannattaa ehkä kysäistä muistakin sähköliikkeistä, vetää vähän kuorta auki ja katsoa josko sieltä löytyisi etsittyjä värejä.
     
  12. jukkanum

    jukkanum 1st gear

    Autosähköjohtoa mistä?

    Olen ostanut täältä kesäisin rompetorilla käydessä ainakin ollut Teivon Swapissa, mutta myös postitse olen tilannut löytyy aika montaa väriä ja kokoa.On pari vuotta kun viimeiksi tilasin en tiedä onko tiedot ajan tasalla.Kannattaa kysyä.

    email:pekka.silvennoinen@phnet.fi
    Puh:03-7844039, 0440-846432
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuo resistance wire taitaa olla mahdoton homma ellei jostain purkuautosta löydä. Tilalle voit vetää normaalia piuhaa + puolan etuvastuksen.
     

Kerro tästä muillekin!