Mopar A518 E-bodyyn

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ProTouring, 20.10.2013.

  1. On joo, mutta ajattelinkin pellepeloton DIY -lähtokohdalla. Tuolla Mersu-foorumilla oli linkki tähän Arduino -ohjaukseen:

    https://github.com/TLassila/VaLas1.0

    Ja yksi keskustelijoista oli rakenellut hiukan yksinkertaisemman ohjauksen.

    Tämä, jos riittää osaaminen, hermot ja tupakit,..
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei riitä, siksi mietin omaani myös A518/46RH laatikkoa. :D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. challenger71

    challenger71 1st gear

    A518 Askista kun leikkaa hännän rivasta palan pois niin ei ota kiinni vääntösauvapalkkiin. Vaihdevivustot menee 727 pienillä muutoksilla. PATC painekytkimillä ylivaihteen ja lukon ohjaus.
     
    Gary Grand ja MJF tykkäävät tästä.
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä vaan..
    440:n perään tuota A518:a olen laittamassa JW:n turbiinikopalla. Vaikuttaa suht edulliselta ratkaisulta verrattuna GM:n lootan tai esim. juurikin tuon 722.6 käyttöön verrattuna.

    TH700/4L60 olisi itsellekin tuttu ja 4L80 :kin jollain lailla. Noita Mersun askeja en ole tutkinut, mutta kestäviähän niistäkin löytyy ja jopa järkirahalla! Sähköisten ohjaus on sitten vähän hankalampaa..

    Tila ei ole ongelma, saan sitä hoidettua juuri sen verran kuin aski vaatii.

    Lähinnä noiden A518/46RH:n kestävyys kiinnostaa, kun sellainen jo tallista löytyy.
    Pitääkö loota rakentaa uusiksi ennen koekäyttöä, vai voiko toimivan lootan heittää kiinni autoon.
    Paljonko sulla on koneessa paukkua?o_O

    Tuo mulle tuleva 440 on vähän piristetty, mutta ei mikään raju..
    Onko toiveita pärjätä alkuperäisellä turbiinilla alkuun?

    Muoks.
    Mulla tämä ei ole tulossa E-bodyyn, vaan C:hen. Aihe oli vain niin lähellä että jatkoin tähän ketjuun.
     
    Muokattu: 21.4.2020
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Moparin joissain ainakin lootissa viimonen nummero merkkaa väännön kestoa. 46rh 600Nm ja 47rh/re 700nm ja 48re 800nm. Itellä kesti 47re 840nm ja muutenkin vähän piristettynä vaikka kuin hyvin mutta turbiini alko luistaan. Sitte se nyt onki vaffistettu ja turbiini myös. Cumminsissa se saatanallinen vääntö tulee heti tyhjäkäynnin jälkeen ni sulattaa pakat lootassa helposti jos on rankasti viritetty. Pentsiini koneessa kestää paremmin kun on jenkaa enämpi ja paineet kovemmat. 46rh pitäs olla pääpiirteissään sama ku 518 ja 47 osalaatikoissakin lukee sitte 618.
     
  6. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Jos ajettu jo muutama 100tkm niin en laittais avaamatta, jos korjattu uusilla perusosilla niin pitäis pärjätä, ehkä TransGon TF2 shift kit lisäks. Mulla siis myös C-kopassa tuo 518, siinä tosin jo jonkin verran aftermarket palikkaa ja customi muunnin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Minkä vuotisessa C-kopassa? Joutuko tekee muutoksia lattiaan yms?
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    76, yritin aluksi saada alkuperäisen tv/kikkari tanko systeemin pelittään ja pienehkön kuopan joutui kuskin lattiaan paukuttaan. Päädyin kuitenkin lopulta vaijeri jutskaan. lootan hännästä piti leikata yksi kiinnitys korvake pois. Ja tietysti takakannatin palkkia piti modaa.
    Häntä on kuitenkin aika paksu koko pituudeltaan niin aivan 727 kulmaan sitä ei saa osumatta lattiaan. Eli kannattaa myös zekkaa kardaanin kulmat ettei jurnuta ristikoita paskaks.
    Ja mulla siis adapteri levy lohkon ja lootan välis.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. challenger71

    challenger71 1st gear

    PATC tekemä RH46 loova ja PATC turbiini. PATC Turbiini ei kestänyt 426hv takapyörätehoa 493cid koneessa. Loovassa etuplaneetta on 6-pinioninen ja kytkimet on vahvistettu ja billet servot yms. Ohjaus on niin että vähänkin enemmän kuormittaessa pudottaa ylivaihteen ja lukon pois päältä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!