Pontiac Strato Chief, Laurentian, Parisienne

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Littlerocker, 22.7.2008.

  1. Supra^

    Supra^ 1st gear

    Selvä, tässä saa ruveta näitäkin opettelemaan. :D

    Ja joo, tiedän eetterin männänsulatusmahdollisuudet.
     
  2. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Heipä hei! Täältä Oulusta löytyy 58-60 Kanadan Pontiacien korjausoppaat, jos tarvetta tiedoille esiintyy.

    Tekniikkahan tuossa '61:ssä on vielä samaa kuin '60:ssäkin. Tiesithän toki, että nämä autot ovat tekniikaltaan Chevrolet-pohjaisia, tosin 261-moottoria juuri tuossa muodossa ei ole ollutkaan käytössä muissa kuin Kanadan Pontiaceissa. Amerikkalaiset Chevrolet-261:t eroavat näistä kanadalaisista öljynsuodatuksen, nokka-akselin ja kannen osalta.

    Haluaisin kovasti nähdä kuvia teidän autonne konehuoneesta.
     
  3. Supra^

    Supra^ 1st gear

    Jees, tekniikka on kanukki-261, mitäs eroa noissa on muuta kuin että tuosta löytyy hydr.nostajat? Pitää ottaa kuvia mosasta joku pvä.
     
  4. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Eri nokka-akseli, eri kansi ja kanadalaiseen 261:en on saanut vain osavirtausöljynsuodattimen, kun taas amerikkalaisissa 261:ssä on täysvirtausöljynsuodatin. Kanadalaisen 261:n kansinumero loppuu numeroihin 848, ihan kuten amerikkalaisen kakskolmeviitosenkin.
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  6. isoatlas

    isoatlas Gearhead

  7. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Tänään heitetty Parisiennella ensimmäinen koelenkki...jos ensiviikolla yrittäisi leimata, niin saisi tämänkin tien päälle 12vuoden seisonnan jälkeen.
     
  8. Pateman

    Pateman 3rd gear

    vielä kysyisin, että missä ponussa tai letukassa vois olla samat takalokarin kaaret ja helmat kuin Parisienne 64 neliovinen tolppa. Pitäis jostain löytää, mutta Parisiennen omia ei oilein tahdo löytyä-
     
  9. hla

    hla Gearhead

    Bonneville vois olla, se ainakin näyttää suht samalta. Tai sit samanvuotinen Oldsmobile menee varmaan lähelle. Vähän vaikea sanoa, kun ei ole tarkkaa havaintoa, et onko noissa Kanadan Pontiaceissa muutakin Chevyn osia tekniikan lisäks.
     
  10. Pateman

    Pateman 3rd gear

    helmat saisin kyllä kantuutettua, mutta noihaaret ois kyllä tarpeen
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Alota nyt vaikka osien myyntipalstan lukemisella.Siellä näky olevan 64 gp koppa myynnissä.
     
  12. Pateman

    Pateman 3rd gear

    joo laitoin jo aikaisemmin kyselyä siitä kopasta
     
  13. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Olen se 'pitkäaikanen' omistaja Laurentianille,niistä takapalkeista, hitsasin palkit pitämään takaosaa kasassa,
    koska se meinasi taipua maahan,väliaikainen pelastus siis..kesken se jäi kun totesin projektin liian työlääksi, alkuperäinen tekniikka on kadonnut tosiaan Tampereelle 70 luvulla, juttelin sen aikaisen omistajan kanssa..
    Selvitin aikoinaan auton historiaa, auto on Siljan entinen, sillä myös kuljetettiin kanoja 60 luvun puolella, juttelin
    sen aikaisen omistajan lesken kanssa, omistaja silloin agrologi V.H, etulokarit eivät tosiaan istuneet kunnolla, olivat palaneesta Bonnesta, näin tämänkin raadon ennen paloittelua..toivottavast joku saa Laurentianin vielä kuntoon ja liikenteeseen, itsellä harrastus lopahti tähän kun Lollipop ja Hippy hippy shaker hakivat projektin pois, terveisiä vaan pojille..
     
  14. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Ja ne pari 261 projekti konetta heitin romulavalle kun eivät kelvanneet kenellekkään,pari kuukautta ilmottelin niitä lehdissä eikä kukaan huolinut vaikka viimenen hinta oli 10 pulloa Olvia...pg meni sentään kaupaksi...
    Mitään autoon liittyvää ei ole enää tallessa..
     
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    No jos arvata pitäisi, niin kyllä tuo auto varmaan on olemassa ja Veltmansilta Belgiasta löytyy. Takakilvessä ainakin näkyy tunnuksena B. Oisko haaveissa löytää raharikkaita ruotsalaisia ostajia kun ei ole kotimaasta ottajaa löytynyt. Soita ja kysy lisää ja pyydä lisäkuvia, niitähän siinä jo lupailtiinkin.
     
    viikatem1es tykkää tästä.
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    Onhan tuo hieno auto, mutta onhan sillä sen verran hintaakin, että ei ihan joka jampan budjettiin mene.
     
  17. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Missäs päin on tuo mun vanha 1960 Laurentian nyt? Kuulumisia voisi laitella tänne..
     

Kerro tästä muillekin!