kammen nitraus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HiMO, 7.9.2022.

  1. HiMO

    HiMO Gearhead

    onko 8in kampia nitrannu kukaan ... mihinä teherähä ja hihtaluakka kiinnostaa
     
  2. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    Ylihärmässä Hilamet oy. Ei oo kallista.
     
  3. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Käsitykseni mukaan valuakselia ei kannata nitrata. Toki voin olla aivan väärässäkin.
    Itsellä kävi joskus 4-sylinterisen akselin kanssa sillai että nitrauksen jälkeen ajettiin muutama kymmenen kilsaa maantiellä säätöajoa ja sitte kolmannella varttimailivedolla akseli meni muruiksi, siis akseli katkes ainakin kolmesta kohtaa ja pienempää murua oli kourakaupalla. Muuta syytä en oo keksinyt kuin että nitraus meni niin syvälle että akseli heikkeni oleellisesti. Mutta kuten mainitsin, niin voin olla aivan väärässä.

    Just my 2 cents..
     
  4. camaro`75

    camaro`75 3rd gear

    Aikanaan (-03/-04) tuli bbc:n tako-akseli nitrautettua Pieksämäellä,oiskohan firma ollut bruukers tjsp.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sillä firmalla on ollut monta nimeä Bofors yms. Tuli oltua vajaa 4kk siellä töissä. Nitratusta pinnasta tulee jännä, sellanen keraaminen pinta. Tosin nitraus myös monesti vetää kampuran tai nokan vähän kieroksi. Oikominen onnistuu helposti takomalla.
    Jos kampi on murentunut, niin nitraus on menny aivan liian pitkälle.
    Karkasu montut oli kivoja tuolla. Sellanen 3 metriä syvä monttu, halkasija 1.5metriä ja sähkövastukset montussa, lämpö +1500c... jostain syystä oli aina varovainen siinä reunalla.
    Ja nopeasti kädet tottu kuumaan, karkasusta tai päästöuunista tulleita +200-300c esineitä ei aluksi voinu koskea kuin nopeasti hanskat kädessä. Pari kk päästä tuntunu missään.
    Ja ei tarvinnu palella, ulkona -18c, nosto-ovi auki ja sisällä +40c. Onneksi nestetypellä sai Vissyn äkkiä kylmäksi tai siis alottelija jäähän :D
     
    kerkko, Seevu ja 930BiT tykkäävät tästä.
  6. 930BiT

    930BiT 3rd gear

Kerro tästä muillekin!