Jarruissa hämärää??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Lotkotes, 23.2.2006.

  1. Lotkotes

    Lotkotes Gearhead

    Elikkäs Chevy Vanin jarrut tekee sellaista että esim. kun tulee risteykseen niin ensimmäinen polkaisu on normaali mutta jos heti perään painaa uudestaan jarrua nii poljin ei painu ku vähä ja jarrut ei ota oikee kunnolla..nestettä on en tiedä kuinka vanhat?
    Pitäskö lähteä pääsylinteriltä pärvöttämään vikaa vai??!! :soosoo:
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos Bensa, niin Alipaine häipyy tehostimesta ekapolkaisulla joten ei tehosta heti perään polkaisua kuten pitäisi. Jos teet saman paikalla tyhjäkäynnillä niin huomaatko kierrosten muuttuvan? Tehostajan alipaine letkut tarkistukseen!
     
  3. Lotkotes

    Lotkotes Gearhead

    No tuahon on vaihdettu -02 riisseli kone että kai siinä on sitte bensan jarrut..??pitää testata tuata tyhjäkäynti juttua huamenna..
     
  4. transport01

    transport01 3rd gear

    Hmmm.... Eikös dieseleissä ole oma alipainepumppu tehostajalle. Tämä on vain pelkkää mutua aina bensakoneella ajaneella ja joskus muutaman dieselin konepellin alle kurkanneelta. Viisaammat osannee kertoa miten asiat on.

    Jos alipaine tehdään omalla pumpulla, niin tuo tyhjäkäyntitesti ei toimi. Minunkin vikaepäilyt kohdistuu alipaineen riittämättömyyteen. Eli ekana alipaineletkut tarkistukseen.
     
  5. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    oliskohan vaan bensan jarrut...?

    dieseleissä on jarru ja ohjaustehostin samassa paketissa, "hydraboost", eli ei pitäis löytyä sitä bensakoneista tuttua alipainekalvoa, kun näissä ei oo alipainetta imusarjassa :cry:

    alipainepumppukin kyllä originaali dieseleistä löytyy, mutta sen käyttö rajoittuu lähinnä lämmityslaitteen säätimiin... :poff:
     
  6. silverado

    silverado 1st gear

    saakos sen alipainepumpun testattua sillä että vaihtelee lämppärin vipuja ja kattoo onko vaikutusta...?tällä lotkoteksella on kyllä alipainetehosteiset jarrut..tuu siältä vaasasta tänne ihmisten ilmoille nii ihmetellään.
     
  7. niklas_

    niklas_ 1st gear

    duuniauto (ranskanihme) tekee sen että jos pumppaa 2 kertaa jarrua niin ei tehosta enää vähän aikaan, mutta se on diisseli
    ei mikään ihme. näissä rankanpaskoissa on ollut niin paljon vikoja vaikka -05
     
  8. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    kyllä. ja jos vasta kierroksia antamalla muuttuu, alkaa kalvo olla entinen. kalvoja saa uusia...
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    Oliskohan käynyt niin, että autossa on bensan jarrut, dieselin lämppärin säätimille tarkoitettu pumppu ja pumpun teho ei riitä jarruille :soosoo:

    Jos on käynyt näin kehnosti, niin paras vaihtoehto on varmaan vaihtaa ne jarrutkin dieselin jarruiksi.
     
  10. ford59

    ford59 1st gear

    iso alipainesäiliö vaan tehostimen letkun väliin ja takaiskuventtiili pumpun puolelle.
     
  11. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ostakaa multa jarrut, auto tulee kaupanpäälle :rotfl:

    mutta ellen ihan väärin muista, niin kaikki dieselit oli tolla hydraboosterilla tehtaalta tullessaan, ton vois kyllä vielä tarkistaa. on muutes aika tehokas toi hydraulitehostaja, vähän kun hipasee niin on nenä lasissa, polkimen loppumatka lattiaan sujuukin jo rauhallisemmin. nimenomaan lattiaan poljin meneekin, ja leimamiestä tuo aikanaan kovasti ahisti, kun ei kuulemma saisi mennä lattiaan, vaikka jarrut olivat tosi hyvät, auto suorastaan pomppas rullilla :eek:
     
  12. Lotkotes

    Lotkotes Gearhead



    Nii oliskohan se näin ku se on kuitenki ennen toiminu..Nyt se on vaa hetken tehny tuota...Mutta mikä tietää?? :eek:
     
  13. Lotkotes

    Lotkotes Gearhead

    Nii ilmaa kyllä puhaltaa joka rööristä nii autos ku miäheski :lol:
     
  14. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Lotkotes, jos siinä pääsylinterin yhteydessä on semmoinen iso peltilautanen, niin siinä on alipaineella toimiva tehostin, jos taas sellainen hydrauliventtiilin näköinen mötikkä, niin autoon on vaihdettu koneen kanssa hydraulinen tehostin eli hydroboost. Sama, remmivetoinen pumppu tekee paineen hydroboostille ja ohjaustehostimelle.

    Ainakin vanhemmissa tiisseleissä on, niinkuin herrat jo sanoivatkin, alipainepumppu käyttänyt muita laitteita(kuten pakokaasun kierrätys, pakosarjan kuristin,singnaali automaattivaihteistolle) ja jarrutehostus tehty hydroboostilla.

    Ja himan sidetopic:
    Hyvä homma jos kuuluukin toimia noin, tai on tyyppiominaisuus.. Itellä on autossa hydroboost ja jarrut tuntuu toimivan hyvin. Huomasin juuri eilen, että paikallaan kun painaapi tarpeeksi, menee poljin loppuun saakka. Yleensähän tuo on merkki siitä, että järjestelmässä on todella runsaasti ilmaa, tai pääsylinteri päästää paineet ohitseen.

    Ei kai tehostajalla pitäisi olla vaikutusta polkimen liikerataan? Olen luullut, että polkimesta on mekaaninen yhteys pääsylkkyyn ja tehostaja vaan avittaa antamalla lisää voimaa. Jos näin olisi, niin tervejarruisessa polkimen pitäisi alkaa jämäköityä ja pysähtyä, kun jarrut ovat kiinni. Viisaammat, kertokaahan miten on.

    Niin ja mielestäni liikerata on tarpeeksi pitkä, ei pitäisi olla kyse siitä, että poljin olisi säädetty liian lähellä lattiaa.
     
  15. rrauta

    rrauta 3rd gear

    tehostajassa on joku alipainevuoto, normaalisti tehostajassa oleva alipaine riittää 2-3 jarrutusta.

    tehostetuissa jarruissa poljin painuu syvemmälle, koska tehostimen toiminta vaatii tietyn liikematkan , jos poljin tuntuu kone sammuksissa (ilman tehostajaa) pehmeältä silloin jarruissa ilmaa.
     
  16. Lotkotes

    Lotkotes Gearhead

    Tuli muuten täs vaan miälee että auto on tehny jo kauan sitä että ku kääntää avaamesta virran pois nii ei sammu heti paitsi jos ensin laittaa lämppärin kiinni...<--tua ny ei oo mua oikee häirinny mutta eikös se liity näihin alipaine hommiin... :eek: :eek:
     
  17. Lotkotes

    Lotkotes Gearhead

    Ny vaihdoin jarru pääsylinterin ja auto pysähtyy olovana paremmin pitää viälä testata vetää alipaine pumpulta letku suoraan tehostimelle ku ny siinä matkalla on nuata T-haaroja ja varmaan joutuu viälä vaihtaa sen kalvon pumppuun...Ei tuasta warmaan täyrellistä saakkaa muutaku jos laittaas oikee hytropuusti systeemit :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!