6.2d ei käynnisty kuumana!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja biscuit, 25.6.2006.

  1. raggar

    raggar Gearhead

    Kyllä tuo minun 6.2 hörähtää hyvinkin käyntiin lämpösenä iliman hehkua.

    Koneen lämpöjen ei tarvii olla ku 40-selsiusta nii ei tarvihe ennää hehkua.
     
  2. sherif

    sherif Gearhead

    Nappihehkua vaan kehiin. Sillä oma korjaantu. Kait niin väljä paska on jo ettei riitä paukut räjäyttään lämpösenäkään ilman hehkutuksia.
     
  3. bunnyboy69

    bunnyboy69 1st gear

    Itse vaihdoin 2x 95ah akut ja välitys startin, lähtenyt sen jälkeen käyntiin ilman ongelmia ja lämpimänä ilman hehkuja. käytössä nappi hehku. Talvella -30 pakkasesta parilla hehkutuksella. (en suosittele)
     
  4. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Minä painin tuon asian kanssa maaliskuusta saakka ja tänään laitoin uuden syöttöpumpun vaniin ja nythän se toimii , eli pumpun märkäpää oli paskana ei tuottanut riittävää painetta/polttoaine määrää männän päälle lämpimänä. Kylmä käynnistys ja muu toiminta oli ihan normaalia, ei muuta kuin soitto Kauno Koskiselle ja hommat hoituu :D
     
  5. thomaso

    thomaso Gearhead

    Kertokaa mulle miten toi nappihehku kytketään.
     
  6. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear

    Normaalisti vaan käsinapilla ohjaat joko orkkista hehkun relettä tai sit jotain irrallista relettä jonka kytket akun ja hehkuille menevän touvin väliin. Muista että releen kärkien pitää kestää toista sataa amppeeria....
    Jos voit käyttää orkkisrelettä suoraan niin sen releen käämin toisen pään maadotat ja toiseen syötät napin kautta +12v, tai sit syötät käämiin +12 ja napilla maadotat sen käämin, kunhan saat releen vetään. Vaikee paremmin selittää. Pientä askartelua anyway. Ei kannata käyttää mitään nappia joka suoraan kestää hehkujen virran, tulee pitkät paksut piuhat muuten ja nappikin on sit turhan iso mötikkä...
     
  7. juz-zi

    juz-zi Gearhead

    samaa vikaa oli yhdessä autossa ja syyksi selvisi hehkujen ja syöttöpumpun tarkistuksen jälkeen liian pienelle säädetty soppa. käännettiin vähän lisää niin ongelma poistui
     
  8. miksu1251

    miksu1251 1st gear

    No tämähän oli valaiseva topiikki. Nyt hieman paremmalla mielellä ajelen kun näyttäs vielä olevan toivoa ku käyntii hörähtää kovassa kiireessä aamulla ilman hehkutustakin tosin hieman pidempään joutuu pyörittää ja kuumana kans :D :argue:
     
  9. thomaso

    thomaso Gearhead

    Kytkin viikolla nappihehkun siten että otin virran konehuoneen jakoblokista napin kautta releen nastaan. Tuntuis toimivan, hehkuttaa ok eikä piuhat lämpene.
     

Kerro tästä muillekin!