virta katoaa stw caprisesta.hommattu uusi auto!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja caprice 86, 20.5.2006.

  1. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    ongelma seuraava. auton ollessa paikallaan akkukengät kiinni , virta ei riitä starttaamiseen tarvii apuvirtaa. laturin pitäisi toimia on otettu toisesta autosta jossa toimi varmasti. seisonta ajaksi riittää jo 30min ja uudestaan ei starttaa. laturin merkkivalo palaa himmeällä hehkulla jatkuvasti , service valo syttyy 15min ajon jälkeen , palaa melko kirkkaasti. laturi on uudemmasta otettu moniura malli ( jotain eroa vanhempaan?) nyt akkukenkä irti aina kun käy jossain ja paikalleen lähteissä. tällä systeemillä auto starttaa kerrasta.

    voiko virranpurku paikan paikantaa jollain mittarilla. yhtään piuhaa en ole irroittanut. useita laittanut paremmin kiinni.
    3.12-06
    nyt riitti ton kanssa .ostin vanin tilalle , nyt mietin hetken mitä teen tolle pistänkö paaliin vai??
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Re: virta katoaa stw caprisesta.

    Jos se latauksen merkkivalo kerran palaa koko ajan, vaikkakin himmeästi, niin laturissa on vika. Ja sieltähän se voi jossain tapauksissa purkaa muutenkin. Tai sitten jossain on todella paha oikosulku ja laturi ei pysy mukana.

    Kerrotaan taas tarina. Minulla kun oli viime vuonna puolisen vuotta omistuksessa Ram Van joka oli seissyt edellisellä omistajalla lähes kaksi vuotta käyttämättömänä. Siinä oli sähkövehkeissä hapettumaa. Kuskin päältä kun löi ajossa kartanluku valon päälle, niin se valo kiilui himmeästi ja SES-valo (vai mikä se nyt dodgessa olikaan) syttyi samalla. No kerran ajeltiin johonkin, niin kaveri istui takana ja naksautti takaosan kattotuulettimen päälle (asuntoauton korvikkeena käytetty auto). Enhän minä sitä huomannut ja rupesin ihmettelemään, että mikä ihme iski, latausvalo alkoi kiilumaan ja SES-valo taas päälle. SItten kaveri huuteli, että ei tää tuuletin pelaa. No sammutti katkaisijasta ja taas kaikki oli valojen ja latauksen puolesta OK.
     
  3. W201

    W201 3rd gear

    akun - kenkä irti yleismittari väliin ni näät et purkaa akkua, sit voit vaikka sulakkeita yks kerrallaan irroitamalla lähtee etsimään missä päin vika on.
     
  4. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    nyt alkaa riittää sähkö pelleily. on uusi laturi -latauksen merkkivalo ei pala enään mutta hihna huutaa julmetusti , huuto loppuu kun irroittaa piuhan laturin päältä. purkaa akun vain auton ollessa käynnissä ei jos on sammutettuna parkissa. johtoja en ole tutkinut koska ulkona liian märkää eikä juuri nyt saa autoa katon alle. autolla voi ajaa niin kauan kuin virtaa akussa riittää. nyt myyn vehkeen pois ja ostan jonkin euro kinnerin prkl..
    autohan on kesällä leimattu 3+3 paku jolle olis kyllä ollut käyttöäkin muttei viitsi ajella sata akkua takakontissa että edes kauppaan asti pääsis.
     
  5. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    jotenkin on surullisen tuttu tarina...
    :odroll:
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    No koititko sä tuota W201:sen konstia? Menis 10 minsaa max. Liian märkää? Kyllä meillä kesällä oli pari kuivaakin päivää (siis että ei satanut :rotfl: ) Aja parkkitaloon sisälle ja mittaile siellä :wink:
     
  7. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    joo edellinen stw lähti kesänlopuksi paalaamoon ja tästä piti tulla käyttöpeli ei vaan mielenkiintoa enään ole noihin sähköihin.kaikkee pientä askaretta on tossakin ollu ja tehtykkin , osia on osteltu sinne tänne ja uusia renkaitakin .jopa lumiketjut ostin kun aattelin ajaa talvellakin jonkinverran.nyyh nyyh ei jaksa ja niin edelleen.

    yleis mittaria ei ole ja pihalla sataa yhä ..oli kyllä tarkoituksena kattoa kaikki johdot laina mittarinkanssa ..mutta inspis loppu nyt!
     
  8. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    siis myydään pois pihasta tuokin laite ja siirrytään kokonaan euro kinnereihin.
     
  9. ZF

    ZF 1st gear

    Missäs tää on myynnissä ?
    Minkä vuoden auto on kyseessä ?
     
  10. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    auto vm-83 ja sijaitsee tuusulassa . katsastettu kesällä 06 .uudet takarenkaat . uusi laturi-tulpanjohdot-tulpat ja vesipumppu. eikä ole liian halpa :wink: ajonkuntoinen ja leimattu siis eikä mikään varaosa raato.laittamista löytyy esim. takapenkin ala osa irti . niin ja se tekniikka 307+th200
     
  11. vesku383

    vesku383 Gearhead

    No älä ny luovuta vielä :soosoo: Ei ne kinnerit sen parempia oo, kyll tommonen lossi aina toimiessaan paremmat kyydit antaa ku joku datsuni tai hitlerinkosto :wink: Joku paha oikonenhan siellä on kun laturi työntää täysillä, siitä se vinkuminen, ja akun tyhjeneminen. Voltit käynnissä ollessaan varmaan alle 10V...mut sull ei mittaria löytyny? Kokeile vaikka ottaa niitä sulakkeita yks kerrallaan irti ja konetta käyntiin välillä kunnes ei enää vingu ja aja johonkin korjaamoon. Ei ammattimiehet kauan sitä oikosta eti kun saavat vähän osviittaa mistäpäin ettiä. Sit kun se taas pelaa ni ei sitä raatti enää myydä ennenku seuraava vika tuleeee..
     
  12. illu

    illu 3rd gear

    Tää nyt varmaan kiinnostaa ihan sikana, mut mulla oli saman tyyppinen vika ja paikansin sen takaluukkun tehtyyn rekisterikilvenvalosysteemiin. Kilven oikea paikkahan on siellä puskurissa...
     
  13. Stance

    Stance Gearhead

    Älä hyvä mies luovu kelpo jenkistäsi yhden oikarin takia. Niin kuin vesku kirjoitti niin autosähköjä tekevä huolto löytää kyllä oikarin alta aikayksikön ja saat autosi takaisin käyttöön. Eikä se maltaita maksa. Sähköhommissa tulee monasti itku jos ei ole mittaria käytössä ja varsinkin jos autoon on kertynyt ajan myötä jokaisen omistajan omat viritykset ym.
     
  14. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    maailma olis paljon helpompi paikka elää,jos ameriikkalaista insinööriä ei ois keksitty. :D

    tää nyt ei liittyny mitenkään aiheeseen mutta hyvää päivän jatkoa kumminkin. :D
     
  15. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Nii ja tosiaan se oikonenhan voi olla siel laturiskin, diodi paskana ja sitä kautta maihin...
     
  16. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Caprice ongelma

    Mulla sen laturin valon hehkumisen (ja latausongelman) aiheutti kärähtänyt sulake.. siinä tais lukea "Engine". Ei muuten jostain syystä kestänyt alkuperäisen kokoinen sulake joten koemielessä laitoin 5A isomman (alkuperäinen tais olla 15A). On toiminut jo pari vuotta sen jälkeen moitteettomasti...
     
  17. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Meidän Oldsissa samanlaisen vian aiheutti akulta lähtevän ns. b-plus johdon katkeaminen.
     
  18. buick

    buick 3rd gear

    kohtuu helppo tapa paikantaa vikaa on sula kepesälta napsia sulakkeet pois, työkaluksi tarvitaan kaks johdon pätkää ja joku alle 10 watin lamppu. kokeilemalla kun akku on kines et kun laittaa lämpunplus navan ja johdon väliin jos lammppu syttyy virtaa kuluu jos ei niin johdot on kunnossa sulake pesällasti.sen jälkeen kokeilee sulakkeiden tilalle. kaikki laitteet pitää tietty ensin sammuttaa. lämppäri myös off asentoon. jos se lamppu syttyy niin vikoja laitteita johtoja sorkkii niin kauan et valo sammuu.

    tää on aika simppelii hommaa sen puoleen mut tarvii hiukan aikaa ja ajatuksii.

    yks aika yleinen vika et radio on laitettumaadotmaan parkkivirtaan.
     
  19. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    jaahas mikähän lienee tuo b+ johto. mulla on akusta vain yksi virta kaapeli joka menee startin pohjaan josta jakautuu sisälle useita( 4) johtoa joku niistä kuulunee cruiceen . eipä ole cruicea enään mihin lie menee johto nyt. mutta alkaa oleen pakottava tarve saada siirtymä väline joten helpoin ratkaisu on myydä caprice ja ostaa TOIMIVA kinneri vaikka kuin harmittais sitten kesällä. niin ja capricessa ei muuten radio toimi, mutta nyt pakkasta -15 joten en mene tutkimaan sitä.
     
  20. Piru

    Piru 1st gear

    B+ on kaiketi se johto jonka kuuluis mennä laturista siihen akun plussanavalle sen startille menevän piuhan lisäksi.
     

Kerro tästä muillekin!