BBC marine kone, onko kelpo lähtökohta auton koneeksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja KiRu, 2.2.2007.

  1. KiRu

    KiRu Gearhead

    Varmaan ennenkin käsitelty, mulla on se käsitys että alakerta ainakin ihan kelpo rautaa: 4 pulttinen ja siamized sylinterit?
    Entä kannet ja muut osat?

    Muuta huomioitavaa? kommentteja, kokemuksia
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Eikös noissa ole ni kaikkein pienikanavaisimmat kannet ja imusarjat on ainakin yleensä matalia,mut kyllähän lohko,akseli veiveineen on ihan kelpo kamaa!
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuppaa olemaan vesikanavat aika ruosteessa, mitä olen noita muutaman nähnyt.
     
  4. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Jos tosiaan on ollut raakavesijäähdytteinen ja merikäytössä, niin takuulla on vesitilat ruosteessa, varsinkin kansissa voi kanavia olla liki tukossa tai puhki. Mutta jos on ollut makeavesijäähdytys, niin ei eroa autokäytössä olleesta siltä osin.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, Lohkon vesitilat useimmiten paksussa ruosteessa ja kannet voi olla halki.

    Mun 427:n päällä oli ennen 454 330 hp mercruiserin kannet, sellaiset pikkuventtiileillä ja peanut-kanavilla, antoi dynossa ulos just sen 330hp tuonkin alakerran kanssa.

    Alakerta on usein takokampuralla ja -veiveillä, hyvä aihio kun käyttää lipeäkylvyssä et mömmöt irtoaa vesitiloista ja laittaa kunnon yläkerran.
     
  6. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    missä noita 454 marine koneita oikein myydään? nettiveneessä ei ollu yhtään?
     
  7. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Jos lohkon valunumero on 14015455, niin 4-pulttinen, mutta ei siiamilainen. Meikäläisellä noita 3kpl ja kaikki 330- heppasia, mutta yhdessä vaan teräs kampi. Yleensä pikkukanava kannet, valu kampi , ohkasilla pulteilla olevat kanget, muovi jakopää, eli pelkkä lohko käyttökelpoinen kun kireää konetta tehdään. Sellaisenaan vääntävä cruising kone. Melkein poikkeuksetta jäähdytetty meri vedellä ja toinen kansi syöpynyt puhki. Toki niitä on siiamilaisiakin meri lohkoja ja vieläpä isommalla dekki korkeudella, mutta tuskin suomessa ja halvemmalla saa esim us partsilta valmiin 572 koneen. Joskus kyselin chevyn osia venepuolen firmoista, niin hinnan saa kertoa kolmella.
     
  8. B-66

    B-66 Gearhead

    Joskus vuosia sitten kyseltiin Vatorilta,joka ainakin silloin oli Mercruiserin maahantuoja,että miksi marinekoneissa on valukampura,mutta kuitenkin nelipulttilohko? Syy moiseen oli se että marinekonetta saatetaan käyttää esim. 10h yhtäjaksoisesti täyskuormalla 4400rpm,takokampuroihin voi kuulemma tulla väsymismurtumia,"pehmeämpi" valuakseli sietää paremmin värinöitä.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    ostin pari vuotta sitten 4 kpl, bbc rect port marine kansia jotka olivat käytettyjä.ne olivat kaikki neljä halki!!!
    joten ole tarkkana ainakin kansien kanssa.
     
  10. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Ei välttämättä ole nelipulttinen. Mul on ton valunumeroinen 2-pulttinen lohko.
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ei se joo mikään sääntö ole että aina löytys 4pulttinen. itsellä 454 jettiveneessä. trukkilohko ja trukkikannet... mortecin mukaan 2 tai 4 pulttinen... tosin on kyllä vähän turhan kesy toi vakio marinekattila ainakin tässä meitin laitteessa,mutta asia korjaantunee vielä :odroll:
     
  12. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    :eek: :eek: :eek: No meikäläisellä on käyny kerranki tuuri moottoreita ostaessa, tai oikeastaan kolme kertaa.
     

Kerro tästä muillekin!