Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. jart$u

    jart$u Gearhead

    fran, nyt osuit asian ytimeen. sulla on ovenkahva kyynärnojan (tai pitäis olla) jatkona, belairissa taas just niinkuin chevy53:sen kuvassa, paitsi kahvan kuuluu olla vaakasuorassa.
     
  2. francine

    francine 1st gear

    pakko se on joskus osua ku tarpeeks räiskii :rotfl:

    mun pitäis mennä nukkumaan ku juttujen taso on mitä on :oops:
     
  3. 61 chevy

    61 chevy Gearhead

    61:sessä on ainaskii erilainen kyynärnoja.. mull on sellain kolmio mallinen heijastin siinä kahvan päädyssä.. ennemminkin noist kyynärnojista tulee mieleen 64-66 opel rekordin etuoven kahvat..
    mutt nii millä/mistä ovipahvin kiinnikkeet?? toi alkuperänen koko pahvia kiertävä taivutettu pelti (millä myös kangas kiinni pahvissa). on ruostunu melkei kokonaa pois.. nippeli äijällä ei ollut sopivia kiinnikkeitä..
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei kerro kuin Chevy II:sta ja Corvairista vuonna -62. Hinnat ja painot on tosin kaikista eritelty. Yhdeksän hengen farkku-Impalahan siellä keikkuu listan toiseksi kalleimpana Corvetten jälkeen!
     
  5. francine

    francine 1st gear

    onks sulla kuitenkin ite kahva samanlainen ku tossa kuvassa? kun jartsu just sanoi et 62 bel airissa ja impalassa on erilaiset ovenkahvat..

    blaah. mun auton eka omistaja on köyhäilly ku on ottanu vaan 6 hengen mallin :-? mitäs se on uutena maksanut?
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joo, mä olisin ja lähteny veikkaamaan että Impalassa ja Bel Airissa erilaiset kahvat, noita Bel Airissa käytettyjä kahvoja käytettiin myös Chevy II:ssa ja Chevellessä. Mut Bel Airissa on sentään pieruikkunakin veivillä, kakkosessa ei sitäkään! Sit taas Impalan oven avauskahva näyttäis olevan samanlainen kun joissain Cadillaceissa :lol: Mut on toi kuuskakkonen vaan hieno! Jostain kun löytyis vastaavasti säilyny ´63 ton 2D:n kaveriks...
     
  7. jart$u

    jart$u Gearhead

    lukeminen kannattaa aina. LGC magazine 5/89 kertoo että -62 full-size wagoneita on yhteensä valmistettu 187 600 kpl.
     
  8. francine

    francine 1st gear

    63:ssa on ainakin ollu sillä kahvalla ikkunan reunassa, ei veivillä ;)

    mä haluisin tietää et kuin monta impala-farkkua on tehty.. vaikka eipä sellaisia tietoja taida missään olla :cry:
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei hätää Francine, on sekin ollut avoa kalliimpi eli $3,068.

    Vertailun vuoksi:
    Corvette conv rdstr: $4,038
    Impala wgn 4d, 9P, V8: $3,171
    Impala wgn 4d, 9P, L6: $3,064

    Biscayne sdn 2d, L6: $2,324
    Bel Air sdn 4d, L6: $2,510

    Ja näähän oli niitä perusmallien hintoja eli esim. 409:stä joutui maksamaan extraa... Kuuskakkosta mainostettiin lentokoneteemalla seuraavasti:

    Room, zoom and a road softening ride! Jet-smooth Chevrolet! Tuosta tuli "Chevrolet Croniclen" mukaan yksi ikimuistoisimmista 60-luvun mainoskampanjoista. 8)
     
  10. jart$u

    jart$u Gearhead

    noup. jossain luki ettei tuotantomääriä mallisarjoittain farmien osalta ole saatavilla. muina korimalleina toki.
     
  11. francine

    francine 1st gear

    no sehän on nyt ihan selvää, et pitkä peltikatto maksaa enemmän ku kangas :rotfl:

    on tainnu jartsun bel air olla uutena kalliimpi ku impala?
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Biscaynen farmaria valmistettiin 107 000 kappaletta vuonna -62, eli siitä saa hiukan suuntaa kun vähentelee...

    Impala conv cpe, L6: $2.919
    Impala conv cpe, V8: $3,026

    Bel Air wgn 4d, L6: $2,819
    Bel Air wgn 4d 9P, L6: $2,922
    Bel Air wgn 4d, V8: $2,926
    Bel Air wgn 4d 9P, V8: $3,029
     
  13. tlento

    tlento 1st gear

    Mä just tilasin omaan -63:n siltä 40 kpl ovipahvin kiinnikkeitä, http://hmr.bittikeskus.com/nippelit/vie ... t=2385/198 ne ainaki istuu niihin ovessa oleviin muovi"pesiin" ku nenä persikkaan! Kaverilla -63 käkkylässä sama juttu!
     
  14. archbishop

    archbishop 1st gear

    tuommoset on meidänkin impalas. ´63 ss 2dHT
     
  15. jart$u

    jart$u Gearhead

    no mitä fidduu, kyl -63 pitäis olla erilaiset eli tuplatikkaukset ja napit, alareunan alulista suora
     
  16. tcb62

    tcb62 Gearhead

    puhutaanks tällä palstalla niistä bilikoista mitä Finlandiassa on/olut vai tarinoidaaks jostain oviverhoilujen nappien määrästä/mitä on ebayssä tarjolla hakusanalla 61-6 chevy, noh änywäy aivan juuri jysähtää vanhan kunnon raggari biscaynen NL-678 kuva niin sitten voi joku kertoa is that baby still a live, vai minne se delas. Kivaa sen kanssa ainakin aikoinaan -80 alussa oli.
    tcb.
    Sherwood Teddy boys Club
     
  17. francine

    francine 1st gear

    ihme nipotusta :odroll:

    mut jos jatketaan samalla linjalla, niin otsikossa on mainittu vaan bel airit ja impalat, joten avaapa sille biscaynelle oma aihe ;) :lol:
     
  18. jart$u

    jart$u Gearhead

    no sitä kuvaa ja sen mukanaantuomaa tasonnousua tässä tää kuukausi on jo odotettukin... :p
     
  19. B 50

    B 50 Gearhead

    Jos ainoa Suomessa on ollu, niin sitte se täytyy olla mulla. Chevy 53 varmaan tietää onko näin? Taustoja en ole ihmeemmin kaivellu. Nykyisin 2d roadster.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Samalta kuullostaa... :-?
     

Kerro tästä muillekin!