E body projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja asperiini, 5.9.2006.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Jep, ja tuossa avossa on vielä varsin yllättäen sohvapenkki (ja samalla rattikeppi). En todellakaan ole E-body-asiantuntija mutta luultavasti ei ole valtavan monessa autossa??
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Miun mielestä toi ei ole avo, vaan vinyylikatto.
    Automaatti tuli aina rattikepillä, ellei tilannut n. 50 taalan keskikonsolia, ja olikohan jotain 4-8 prosenttia valmistetuista sohvalla.

    En kyllä noiden kuvien perusteella vielä osta ko. autoa, kun ne on näköjään kuvattu digikameralla about 25 vuotta vanhoista valokuvista :D
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Sorry, vinyylikatollinenhan tuo - ihan oikein!
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Nyt oli viikonloppuna vihdoin aikaa käydä projektin jarrujen kimppuun.
    Eli rumpujarrut pois ja levyt tilalle.
    Uudet on nyt mallia SSBC Force 10 nelimäntäiset edessä ja mustangin levyjarruista sovitellut yksimäntäiset takana.
    Etulevyt vaihtui suhteellisen kivuttomasti, vain yksi jarruputki meni poikki kun nippeli ei auennut mutta uuden pääsylinterin, tehostimen ja Hurstin sähköventtiilin asennuksessa menikin loppupäivä eikä ihan riittänytkään.
    Kaikki bolt-on sarjat ei näy olevan ihan heti valmiita vaan vaatii lisää työstöä :eek:
    Takalevyjen asennus alkoi vetareitten laakerien vaihdolla. Ennen en ole tuota tehnyt tai edes nähnyt kuinka tehdään ja homma tökki pahasti kunnes älysin hakea apua tutulta konemestarilta. Kiitos Valton 72 v ja laakerit vaihtu alle aikayksikön :lol:
    Takajarrusarja vaati kanssa viilaa ennen kuin oli vinkumatta paikoillaan.
    Homma jäi sitten ilmausta vaille kun alkoi sataa ja tänään hoidetaan homma loppuun.
    Sitten pitäisi olla auto valmiina uuteen katsastukseen.

    Asentaessa huomasin että 727 kusee alleen :mad:
    No, se vaihtuu Keislerin TKO500 manuaaliin joka tapauksessa.
    Toivottavasti kestää siihen saakka.
     
  5. Mistä meinaat Keislerin hommata. Mullakin on semmonen suunnitelmissa.
     
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on pöydällä tarjous Keisler Engineering Inc:iltä.
    Ilman rahtia 4982,- taalaa sisältäen kaiken muun paitsi pedaalisarjan ja keskikonsolin muutospellin kun tuo mun projekti on alunperin manuaali niin nämä on jo valmiina.
    Eli paketissa on hydraulitoiminen kytkin koppineen, vauhtipyörä, itse laatikko, kardaani, shifteri ja kaikki hilppeet mitä asennukseen tarvitaan.
    Pitäis olla taas ns. bolt-on paketti, saas nähdä paljonko tämän asennus tarvitsee viilaa ja kemppiä :wink:
    Rahdin meinasin hoitaa BAX Globalilla kun on sinne jo työn puolesta vähän suhdetta.
    Arvioisin että paketti on kotona noin 4500,- € kokonaiskuluilla.
     
  7. tomperi

    tomperi Gearhead

    Haudi,tosa oli power magazinessa viime kevään numerossa helvetin hyvä stoori (jonka just taas selasin) hemmosta joka rakensi challeen 440 sixpackin ja tilasi keislerin 5-vaihteisen paketin.
    Kertoili siinä et tilas just kaikki tarvittavat kilkkeet bolt on sydeemillä ja istui just presiis paikoilleen ilman mitään viilauksia ja virityksiä.
    Niit oli 3 kaveria kun teki yhteis tilauksen ja saivat alle 3000 taalaan/kitti.
    Hemmo kehuu et Saksan autobaanalla 150km/t,alle 2litraa 10:llä kilometrillä,3,23 ruuvvi ja moottori kiertää 2800 rbm.
     
  8. mg

    mg Gearhead

    ja onhan muitakin manuaaliaskeja..
    jerico, lenco st1200, liberty..

    se tekeekö nuilla ed.mainituilla pidemmällä ajomatkalla sitten mitään onkin toinen juttu :D
     
  9. Onhan niitä, mutta katukäyttöön taitaa olla vaihtoehdot vähissä. Eikä tämä juttu muutenkaan kovin ajankohtainen ole, koska projekti ei ole kahteen vuoteen edistynyt millään tavalla goodmarkin takakylki viivästysten vuoksi. pitää ostaa se lootakin vasta sitten kun auto on muuten kunnossa, koska onhan siinäkin takuu ja se ei paljon lohduta jos sitä on seisottanu takuuajan tallin nurkassa käyttämättömänä ja loota poikii heti eka kesänä.
     
  10. asperiini

    asperiini Gearhead

    Niin olishan tuo Moparin oma 833 manuaalikin yksi vaihtoehto mutta tossa Keislerin tai pitäiskö sanoa Tremecin laatikossa on nuo vaihteiden välitykset enemmän kohdallaan. Pieni ykkönen on kiva viivalta lähtiessä ja pitkä vitonen tuo säästöä ja alentaa melutasoa matka-ajossa.
    Kukin tietysti rakentaa semmoisen kuin haluaa, mullakin on nyt tuo 727 manuaalisella käytöllä ja Hurstin räikkäshifterillä, yhdistelmä on kyllä ns. normaaliajossa aika syvältä mutta joku toinen saattaa olla tästä eri mieltä.
    Laatikko lähtee myyntiin heti kun manuaali on lusikoitu paikoilleen.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Tänään käytiin konttorilla ja nyt on auto katsastettu.
    Jonniin verran sai taas neuvotella kun katsuri oli välillä vaihtunut :lol:
    Mielenkiintoista oli lueskella tuosta katsastustodistuksesta mm seuraavaa:
    Rekisteröity 1 + 1 hengelle, tilapäisesti voidaan kuljettaa kahta henkilöä lisäistuimella :eek:
    Moottoritehoksi oli jostain löytynyt 340 kW (459 hp) :eek:
    Vaihdettu: takalokasuojat, moottori, vaihteisto, prosentit 28%.
    Takalokasuojat on siis oikeasti vielä tehtaan mutta varustettu levikkeillä...
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onnea leimasta, mutta wtf? 2+2 otteessa antaa tulkintavaraa kytille mikä kuljetus on tilapäistä ja mikä ei. Tuosta olisin neuvotellut samoin takaloksuista. Vai levikkeet muuttaa org lokkarit vaihdetuksi ja prossat myös???
     
  13. Mulla sama homma -70 Barracudassa henkilömäärän kans. 1+1 ja tilapäisesti 2. takapenkillä. En kyllä tajua minkä takia. Jos joku tietää mistä tämä johtuu saa kertoa. Takapenkki on kuitenkin istumiseen tarkoitettu. Ja tuota kilowattimäärästä en välttämättä lähtis korjauttamaan, tuohan on ihan mukavan näköinen lukema jatkoakin ajatellen 8)
     
  14. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Mun Challenger on sentään perheauto ku se on leimattu kuudelle, (kuljettajan vieressä kaksi ja kuljettajan lisäksi viisi). On tainnu etusohva hämätä konttorin setää aikoinaan ja on sen automaattisesti leimannu kuudelle. (ei ole korinvaihto) Ainoa pelko on ku kone vaihtuu pikkulohkosta isolohkoon ja kun sitä menee muutoskatsastaa, niin putoaako henkilöluku viiteen, ku kantavuus pienenee painavamman moottorin takia vai pieneneekö?
     
  15. asperiini

    asperiini Gearhead

    Konttorilla katsoivat sen kokonaispainon ja omapainon siitä Virolaisesta rekisteriotteesta. Kantavuus ei sitten muka riittänyt kuin kahden henkilön kuormalle...
    Eestin otteeseen noi painot oli taidettu ravistella Erkin hihasta sen enempiä tarkistelematta :odroll:
    En jaksanut enää tuosta painia vaan annoin mennä ja ajattelin muuttaa sen toiste jos asia alkaa kiusaamaan.
    Takaloksut teki 2% ja kun ne kuitenkin oikeastikin vaihtuu kohta niin ei senkään ollut niin väliä, leima ja kilvet oli kuitenkin se tavoite.
     
  16. Antti P

    Antti P Gearhead

    Camarossa kans se väliaikais takapenkki.. Johtuu vissiin siitä että kokonaismassa- omassa on luku X ja oliko se 65 vai 70kg per nenä mitä pitää olla sekä istuinosan leveys oliko 40cm/hlö.. suomessa kun on oltava pykäliä ja lakeja joita voidaan sitten "tulkita" miten halutaan..
     
  17. janimm

    janimm Gearhead

    Mulle tuli sama merkintä otteeseen kun rekisteröin -73 cudan. Syy on kuulemma se, että takapenkin istuinosa ei ole tarpeeksi pitkä, joten se luokitellaan väliaikaisistuimeksi... että tämmösiä sääntöjä...
     
  18. johu

    johu Gearhead

    Haastajan rekisteröintikatsastuksessa sanoivat syyksi riittämättömän jalkatilan. Seurauksena takana saa tilapäisesti kuljettaa kolmea henkilöä. Liekkö tuolla mitään merkitystä kun ei sinne enempää mahdu ja tilapäisestihän ne matkustajat siellä on eikä asumassa. :)
     
  19. janimm

    janimm Gearhead

    Tuosta väliaikaisistuimesta on merkinta jo maahantuojan tyyppitodistuksissa, eli on peruja -70 luvulta.
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mulla on tuo lisäistuin juttu Volkkarin otteessakin. Mutta sen takapenkki onkin kyllä sellainen ettei siellä oikeasti mahdu aikuiset istumaan :rotfl: Jalka- ja päätilan takia. Otteeseen merkitty kantavuus menee sitten kahden henkilön mukaan (160kg) vaikka auton tyyppikilvessä onkin enemmän kantavuutta :-?
    Ihmeellisiä on 70-luvun lakikiemurat...
     

Kerro tästä muillekin!