mersut ja nylkytys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jämä, 14.6.2007.

  1. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Noh, automerkki menee vähän ohi genren mutta menköön :-?
    Olisko W124 korimallin mesen omistajia tän foorumin lukijoina?
    Askarruttanu ton oman laitteen nykiminen vaihteenvaihtojen yhteydessä ja kevyellä kaasulla ajettaessa. Täähän on näissä ihan tyyppivika ilmeisesti..
    Möngin tänään faijan kanssa auton alla ja hän oli sitä mieltä, että väljyyttä on perässä, minä sanoin että laatikossa ja kolmas jannu sanoi että vetareissa + ammattimies veikkasi niveliä :odroll: Ota tosta sitten selko. Millään ei meinaa keksiä missä se välys luuraa.
    Mitens teillä on yleensä levinnyt nää W124:sen vetolaitteistot? Ei viittis kaikkia edellämainittujakaan vaihtaa.
    Toisaalta 460tkm mittarissa, että voipi olla kaikessa väljää :rotfl:
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eikös bonanza ride ole mesen ominaisuus? :rotfl:
     
  4. Damned

    Damned Gearhead

    Bonanza kuuluu olennaisena osana mersulla etenemiseen! Jos se puuttuu, jotain Erittäin Tärkeää on tippunut tielle.

    Aiemmin mainittujen syiden lisäksi syypää voi olla myös kaasuvivuston liikkeitä hillitsevän iskunvaimentimen kuoleutuminen. Näin ainakin riisselikoneessa.

    Edit: jäi se tärkein vielä mainitsematta eli kuski. Ite sain lähes joka kerta kunnon rodeot aikaiseksi, kun emäntä taasen kykeni lähtemään vähemmistönkuljetuslavetilla melkein poikkeuksetta liikkeelle sulavan elegantisti :oops:
     
  5. W124 mersulla ajo täytyy opetella. Kytkin täytyy nostaa sillä tavalla kätevästi ylös (ei sitä oikein pysty kuvailemaan, se täytyy treenata) ja saman aikaisesti monottaa kaasu pohjaan. Tällainen kokemus ainakin mulle jäänyt dieseleistä. Kyllä siihen oppii kun harjoittelee, vaikka aluksi tuntuukin melkoiselta nytkytykseltä koko touhu. Mikään paikka ei taida varsinaisesti olla väljä vaan se on joku moottorin iskari juttu mikä aiheuttaa sen nykytyksen. 460 tkm ei näy eikä tunnu missään W124 mersussa, mutta taitanee olla kirjoittamaton totuus että lähes jokaisesta on ruuvattu se ensimmäinen miljoona useiden omistajien toimesta mittarista pois pikkuhiljaa. Nettiautosta onkin mukava katsoa kun järestään kaikilla limpuilla on ajettu sama noin 500 tkm vaikka ulkokuoresta voi päätellä jo aivan muuta :rotfl:
     
  6. Niinkuin Hai jo tuolla ylempänä totesi, se on ominaisuus eikä mikään vika :rotfl:
    Yksi syy lisää voi olla korin ja ns. takakelkan kumityynyt kun on finito.
    Yhdistettynä kardaanin kumikiekkoon siitä tulee mielenkiintoinen yhdistelmä :eek: :rotfl:
     
  7. oma-89

    oma-89 1st gear

    Toinen tai molemmat moottorin tyynyt kaput,kyllä niistä lähtisin ensin vikaa hakemaan!
     
  8. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Juu onhan se aina tossa ominaisuutena ollu ja tullu reenattua kytkimen käyttöö. On vaan tuntunu lisääntyvän siinä määrin, että pelottaa että kuskilta repee hanuri irti joku kaunis päivä :D
    Toi "moottorin iskari juttu" (en tiedä sen kummenkin kans nimee sille) onkin jo tsekattu ja oli kunnossa. Itse kans epäilisin nyt tuota takakelkan/korin kumityynyä. Mutta olikos siellä kardaanissa joku tukikumisysteemikin? Oli tietysti sitten sen ainoon pakoputken yläpuolella olevan suojamuovin alla mitä en tullut irroittaneeksi :oops: Vai mitä meinasit tolla kumikiekolla?

    edit: Aika uskottavaa dokumenttia löytyy yllättävästi, että ei olis ruuvattu tän masiinan mittaria :eek:
     
  9. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Retkuperän laakerit vetelee viimesiään?
     
  11. Kaataja

    Kaataja 1st gear

    Juu kannattaa tualla mersuvorumilla käydä kattelemassa ja sörtsiä hytkytys, nytkytys, nytkyttää, hytkyttää, jne... Juttua löytyy aika monta tuhatta topiccia ja niissä hyviä vinkkejä... Ja tämä on tietoa :mad: kun on joutunu niitten kanssa tappeleen... :poff: Siis kakkosnelosten ongelmien kanssa...
     
  12. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Täytyy käydä vilkasemassa. En viitsinyt mokoman takia rekisteröityä noihin mutta en sitten älynny että pääsenhän mä lukeen kuitenkin niitten foorumia....
     
  13. Damned

    Damned Gearhead

  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tuo kardaanin kumikiekko on todennäköisin ''välyksen'' aiheuttaja. Omassa 124:ssa oli sama ominaisuus, ja ajettu oli just jotain vajaa puoli milliä. Eli anna palaa vaan.
     
  15. daimleri

    daimleri Gearhead

    ääni tälle
     
  16. ramlerssi

    ramlerssi 3rd gear

    kato ensin kaasun palautus jousi, semmonen kaasujousi,toineen pää imusarjas kiinni ja toine pumpus vaikuttaa vähä nyppimiseen, ja mersu nyppii aina kunnes oppii ajamaan sitä,ei välttämättä mitään vikaa
     
  17. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    MB1968 eteenpäin

    Minulla on pitkä kokemus mersuista,ja tuosta ilmiöstä.Paljon ajetuista taksista tulleista ,115,123,tuota nytkytystä poistettiin näin:kardaanin kuminivelet,keskilaakeri,peränsäätö,kelkan kumityynyt,joskus vaati vielä koneen tyynyt ja kytkinlevyn kun keskiöjouset anto löysää.Näillä yleensä asettu,mutta kun oppii ajotavan ei väljyydet haittaa.Niin se jäi mieleen että jos on uusi perä niin se yksinään jo poistaa ongelman...mutta kun v1968 jälkeen tullut perätyyppi ei pysy kauan tiukkana,ja sitten sen välys aiheuttaa tollaista heijausliikettä kun paljon kuminiveliä ym tuossa rakenteessa.
     
  18. 280471

    280471 1st gear

    itellä oli käyttiksenä,124 -88 kiikku,joka heijas niin että lapsetkin tykkäs,ajan ennemmin nykyisin polkupyörällä,kuin mesellä,ja vituttaa vieläkin vaikka möin tön läjän reipas kaks vuotta sitten.tuli kuitenkin hommattua sedan caprice,siinäpä auto.
     
  19. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Kiitti vinkeistä!
    Kumityynyt tilaukseen...
    Kaasunpalautusjousi ok.
    Tarttee tosissaan alkaa korjaileen kun rupee "mersu ajotapa" siirtyyn jo talouden muihin autoihinkin :lol:
     
  20. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    Keneltä: dealer
    Kenelle: Bubbles
    Lähetetty: 28.06.2007 19:10
    Aihe: Mersumiehen painajainen. Lainaa viestiä
    Morjens !

    Olit kopioinut kirjoittamani tarinan tuohon:

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... a&start=15

    Jos viitsisit muokata viestiäsi senverran että tekstin alkuperä käy selville, siis laita vaikka linkki tuohon alkuperäiseen:

    http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ainajainen

    Kiitos,

    - Jari -

    ---------------------------------------------------------------------------------
     

Kerro tästä muillekin!