TH-700 lukon ohjaus ilman tietokonetta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Olds-homo, 25.3.2003.

  1. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Tästä asiasta on varmaan jo keskusteltu, viitatkaa vanhoihin aiheisiin jos tuntuu saman paskan jauhannalta.

    Ajattelin tehdä lukkoturbiinin ohjauksen -85 Capricen lootaan, idea olis tämmönen:
    - turbiinin ohjausventtiili esim. dieselin lootasta,tällä hetkellä sokea tulppa ja tietokoneen, jota ei ole, pitäisi hoitaa koko homma.
    - painekytkin 3-vaihteen linjaan, ohjaa relettä joka maadoittaa solenoidin kun 3:nen tai 4:nen on päällä.voisi kai ohjata suoraankin mutta olemassa oleva kytkin toimii just väärinpäin.
    - kaasuvivustoon kytkin joka tunnistaa tyhjäkäyntiasennon, vapauttaa lukon kun poljin nostetaan

    kysymys kuuluu toimiiko tämmönen ja jos toimii niin hyvinkö vai huonosti vai sekä että?
    Ymmärtäisin että mitään alipainekytkintä tms. ei tarvii tunnistamaan kuormitustilannetta kun kerran turbiinin ohjausventtiiliin vaikuttaa T.V venttiilin paine.
    Ilmeisesti turbiinin ohjausventtiilissä oleva jousi on ainoa millä voi lukon kytkeytymis- ja avautumispistettä ohjata ilman että se vaikuttaa laatikon muuhun toimintaan.
    Ja lisäksi mitä hyötyä on shift kitistä vakiokuntoisessa käyttöautossa?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Olds-homo 2003-03-25 10:01 ]</font>
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Tuolla amerikanmantereella on jollain blazerissä tollanen viritys mutta siinä on lukko päällä aina paitsi tyhjäkäynnillä, ajanu kuulemma yli puol milliä ilman loota/turbiini remppaa. itelläkin vähän samanlainen systeemi ja tuntuu toimivan.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    öljypohja auki, ohita kaikki painekytkimet(mikäli sellaisia on) ja jos solenoidille menee yksi johto(maa) katkaisija virtapiuhaan.
    jos se on kahdella ei väliä kumpaan piuhaan sen katkaisijan pistää.

    laatikolta tulevat johdot täytyy vetää uusiksi
    niin että vain jarrupolkimessa oleva katkaisija jää käyttöön(ei pakko) ja virtaa tarvitaan tietysti vain koneen käydessä, myös maa piuha suoraan rungosta.

    lukko aukeaa automaattisesti ykkösellä, joten lukko saa olla päällä koko ajan, mutta laatikosta riippuen se voi kytkeytyä vasta n.70 nopeudessa, jos haluaa sitä alemmas pitää vaihtaa venttiilikoneistoon cc shift valve train:iin löysempi jousi.
     
  4. capriceman

    capriceman Gearhead

  5. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Joo, niin pystyis vaan kun ei ole tuota "Tepsiä".
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Älkääs hemmot sotkeko lootia. -87 ja uudemmat on kompjuutteriohjattuja alunperin ja niissä ei ole lukolle omaa venttiiliä venttiilikoneistossa. Sellaiseen pystyy vaihtamaan vanhemman koneiston ja silloin lukon saa toimimaan ilman sähköäkin.
     
  7. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Niin tuota. Tämä minun loota on vm.85, alunperin tietokoneen ohjaamalla lukolla, ja ainakin tehtaan kirjan mukaan siellä on tulpattuna tuo venttiilin paikka josta aikasemmin oon maininnu. En oo vieläkään kerenny tekemään tuota hommaa, dieselin lootasta purettu venttiili mulla on. Voin sitten kertoo onnistuko ja mitä tapahtu kun oon sen tehny.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    -85 lootassa on lukolle oma venttiili koneistossa. jos sun lootassa on tulppa, niin se on 87-->. Uudempaan sen venttiilin voi tulpan tilalle laittaa mutta se vaatii pari muutakin muutosta.
     
  9. Cuda

    Cuda 1st gear

  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo kokeilin tota VSS/TCC ohjain piirilevyä vaniini, jonka capriceman on suunnitellut.
    Tähän mennessä toiminut loistavasti. Aion vielä rakentaa sen TPS - brake kytkin
    piirilevyn jota hän myös suositteli. Kaupungissa polttoaineen kulutus laski 2L/100km.
     
  11. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Tämä TH700 on liian tekninen mun ymmärrykselle, mutta se SIFT KIT vakio autossa:
    Kyllä mää vaan tykkään! Yhden talven kun ajelin vakio Chevi Capricella 350+350 jäin kaipaamaan "kittiä". Pahin esimerkki oli se kun tuli liukkailla risteykseen ja hain moottorijarrutusta, eikä aski ottanut pienempää. On se muutenkin kivamman tuntuinen kun vähän nyppää vaihtaessa. No tietty tää on henk.koht. juttu, kukin tyylillään.
     

Kerro tästä muillekin!