Chysler Sebring

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kmp66, 12.4.2006.

  1. HT

    HT Gearhead

    Kuullostaa taloudelliselta. Nykyinen 1.8 golffi juo suunnilleen samanverran. :D
     
  2. HT

    HT Gearhead

    Onko 2.7 koneen kanssa lukkoturbiini?

    Mikä on ylivaihteen ja vetopyörästön välitys, tai vastaavasti kierrokset 100 km/h?
     
  3. JR

    JR Gearhead

    Pienellä olet päässyt. Itse en vastaavalla ('02. 2.7 V6, Autostick) ole onnistunut vielä saamaan keskikulutusta alle 9,5 l/100km tankillisen aikana. Ajo on seka-ajoa, eli kaupungissa normaalisti ja maantiellä matkanopeus pääsääntöisesti siinä 130 km/h (Tre-Hki väliä). Pienimmillään olen tainnut päästä johonkin 9,1-9,3 l/100km keskikulutukseen. Pitänee ilmeiseti tarkistaa hieman ajotottumuksia...
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuo kulutus oli ihan normaalilla seka-ajolla. Joskus laskurin nollasin matka-ajossa, siihen se aina palasi. En kyllä koskaan mitannut tankkauskulutuksia, enkä tiedä miten tarkkoja nuo auton omat kulutusmittarit ovat.

    Niin ja se oli autostickillä, jota lähes aina käytin kun oli "ohitteluajoa". Oli se mukava.

    300C:llä menee reilu litra enemmän/100km samankokoisella moottorilla ja ilman autostickkiä.
     
  5. magenta

    magenta 2nd gear

    Sebring kulutus

    Moi
    2001 Convertible 2.7 autostick.
    Juu, tietokone näyttää 8.4, mutta tankista mitattuna kulutus 10 kieppeillä.

    Tuosta moottori ongelmasta olen lueskellut jostain muualtakin.
    Etupäässä tuntuu jotenkin olevan jotain väljää 120K ajettuna.
    Rengasmelu yllätti. Nyt alla W renkaat, että vaihtunee tulevaisuudessa pehmeämpään V sarjaan. Ihmetyttää, että rekisteriotteessa kesärenkaat pitää olla V, mutta talvirenkaat saa olla H...

    Onkos minkälaisia kokemuksia kangaskaton puhtaanapidosta/kyllästämisestä ?

    Mika
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Re: Sebring kulutus


    Täällä!

    Lisää omat kokeilut listan jatkoksi. :wink:
     
  7. HT

    HT Gearhead

    2001 2.7 100 000 km ajettu kiikarissa. Mitä ton ikäisestä pitäisi eritoten selvittää/tutkia?
     
  8. PK

    PK 1st gear

    Jos noin vähän ajettu niin eipä paljon muuta kuin raidetangon päät ja kallistuksenvakaajan päät kun katsoo ettei ole väljää. Pitää pienen kolahduksen jos on väljiä.
    En nyt muista millä kilometreillä lootaöljyt vaihdetaan mutta tarkista onko vaihdettu ajallaan.

    Korista katsoisin konepellin reunat, takaluukun reunat ja oven reunat.
    Niiden pokkauksista löytyy yleensä alkavaa ruostumista.

    Tietysti nuo umpion muovilasit alkaa varmaan olla jo aika kuluneen näköiset. Meillä ainakin on -01 mallissa lämpö ja ir-säteily tehnyt tekosiaan.

    Vaihdelaatikosta öljynjäähdyttimelle menevät letkut saattavat vuotaa, kun ne klemmarit löystyvät, mutta siitä selviää yleensä vain kiristyksellä (pitänyt 1,5 vuotta, kun kiristin).
     
  9. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Miten raidetangonpään väljyyttä tutkitaan ?
    Miten tuntuu kolahdus, ratissako... kun tekee mitä ?
    Mika
     
  10. JR

    JR Gearhead

    Auto oli juuri 96 tkm huollossa, niin toinen raidetangon pää vaihdettiin ja laatikkoöljyt. Jälkimmäinen kuuluu tosin ihan huolto-ohjelmaan.
     
  11. PK

    PK 1st gear

    Raidetangon väljyys saattaa tuntua ratissa kun kääntelee tai ihan käsin koittelemalla sieltä nivelestä. Kallistuksen vakaajan välys kuuluu kun ajaa johonkin kuoppaan, reunakiveyksen yli ym. Tosin aina ei tiedä mikä sillä pitää kolinaa, mutta tuo vakaajan kumit taitaa olla yleisin.
     
  12. HT

    HT Gearhead

    Onkos näissä jotain "omituisia" huoltoja vai meneekö samalla periaatteella kuin euro-/japsipeleissä?

    Aika monelta puolelta on kuulunut valitusta rengas-/alustamelusta. Onko kaikki samaa mieltä vai onko enemmänkin kiinni renkaista? Millä kumeilla ajelette ja mitä kokoa?
     
  13. pena

    pena 1st gear

    Täytyy kanssa avautua.Omalla ajettu joku 5th ja kesäkuussa ostettu.Kolmatta kertaa takuuhuollossa samasta viasta,viimeksi vein huoltoon 6.elokuuta ja makaa edelleen siellä. Alkoi kun rengasmonitori kadotti joskus kuskinpuolen takapyörän. Kun nyt vaihdettiin tunnistin niin täytyi vaihtaa sähköinen virtalukko ja nyt sitä ei kuulemma saada sopeutettua järjestelmään. Alkaa muuten kyrsiä kun ei muista minkänäköisen auton omistaa.Maahantuoja kehottaa kärsivällisyyteen.......Kuinkahan tollaisen kaupan voi perua tai saada jotain hyvitystä.Kuulemma ainutlaatuinen vika ja muut vastaavat pelanneet moitteetta.
     
  14. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Nyt taisi käydä niin, että tässä viestiketjussa on sekaisin kommentteja "vanhasta" Sebringistä sekä tästä uudesta mallista. Eri autojahan ne ovat, muutoin kuin nimeltään. Uusi on rakennettu Mitsubishi Galantin pohjalevyn päälle. Vanhassa oli Chrysyn ja Daimlerin yhdessä väsäämä, oma viritelmänsä.

    Se vanha ei ollut äänekäs eikä koliseva. Mutta tokihan se kuulosti ontolta ja kumealta, kun vertasin sitä aikaisempaan Rover 75:seeni. Se taasen muistutti enemmän rauhallista olohuonetta, kuin autoa.

    cartman
     
  15. HT

    HT Gearhead

    LX vs. LE onko kummia eroja?
     
  16. JR

    JR Gearhead

    Tietääkseni LX on paremmin varusteltu kuin LE, eli nahkapenkit ja 2.7 kone ainakin. Ainakin minun '02 LX:ssä on...
     
  17. cossu44

    cossu44 1st gear

    -06 Signature Editionilla on reilu vuosi takana. Ja 45tkm mukavaa ajoa.Eurooppalaisin alusta jenkkien käyttöautoissa? Mukava, tukeva. Kuluttanut aika jääräpäisesti n.9,5l/100km. Saahan kutonen tuon verran viedäkin. Ei vikoja, ei moitittavaa.Kehut ovat tulleet aiemmissa puheenvuoroissa.Soittimet tuottivat iloisen yllärin, ensimmäinen auto, jossa ei tarvinnut ruveta ekana iltana rusnaamaan uusia. Soivat hyvin, volyymia piisaa ja takahyllyssä lie jonkinmoinen subbari kun bassotkin kuuluvat aika maukkaasti.
     
  18. HT

    HT Gearhead

    2002 2.7 LE seisoo nyt pihassa. 400 km takana, eikä vielä ainakaan kaduta. :D Epätasaisella kestopäällysteellä tuntuu renkaista melko mekkala tulevan, tasaisella pinnallla etenee "sukkasillaan". 400 km matka-ajoa ja mittarin mukaan reilu puoli tankkia, joten kulutuskaan ei ihan mahdoton.
     
  19. Fangio13

    Fangio13 Gearhead

    No perskeles, onnittelut uudesta jenkistä!!! 8)
     
  20. HT

    HT Gearhead

    Kiitos vaan. Nyt sitä sitten ollaan kahden tallin miehiä. :D
     

Kerro tästä muillekin!