Kartoitus suomalaisista Kustom-klubeista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 6.6.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo Mace tässä terve. SRBCC perustettiin vissiin jo neljä vuotta sitten muutaman paikallisen aktiivin toimesta . Kavereilla on siellä tallilla ainakin 40luvun foordi kustom kemppi mattamusta ja sitten uudempaa kalustoa edustaa 80luvun alun Dodge aspen custom hellburner wagan (virallinen nimi) joka on aivan sairaan kustomoitu. mm lakepipet,supermadallus,soppaus ja liekit. hellburner wagon toimii kerhon pressan "jakeicecoldin" kulkuvälineenä. Kannattaa venaa kerhobn kotisivuja!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä muuten kuuluu tuossa alussa mainituille Pistonsille ja Recyclereille? Onko Vuojolahden sedani jo lyönnissä? Nähdäänkö Do-Dadsissa


    Kuka on kiinnostunut sedanin kunnosta, Doodadäädää meni, ehkä nähtiin.
     
  3. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Eiköhän kukin kerro itse ajoneuvoistaan- jos tahtoo. Kannattaa kysyä, kun näkee kaveria. On arveluttavaa puida toisten projekteja julkisesti kaverin asiasta tietämättä. Tämä on minun mielipiteeni, mutta tiedän nimellä mainitun olevan samoilla linjoilla.

    Customkerhoja tuntuu nousevan Suomessa kuin sieniä sateella. Eipä olisi 10-15 vuotta sitten voinut kuvitellakaan, että Suomessa olisi kymmeniä vanhan koulukunnan customeita. Rodipuolella erityiseti säväyttävät nuo muutamat hienot roadsterit...
     
  4. Firestone

    Firestone 1st gear

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    JEP JEP!! Eipä kuulu kellekkään jota ei oo kastettu (Lue "nimetön"). Forvoletille terveiset. P.S. Pidä tukka puhtaana.
     
  6. Firestone

    Firestone 1st gear

    Eli toi oli edellinen oli mun kannanotto.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Road Pilots cc ,Helsinki,autoja mm.49 Merc. 50 Merc. 59 Impala ja 76 steppari kaikki matala kattosia. 34 3w coupe Ford myytiin just. Talli ollu 11v.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko tämä joku vitsi??? En oo ainakaan tuommosta Aspenia ikinä nähnyt.
     
  9. Vicky55

    Vicky55 1st gear

    Iisalmesta löytyy sellainen kerho kuin pharaos. Sen kalustostosta löytyy mm seuraavat kustomit 59 ford, 46 hudson ja 51 chevy. Lisäksi jokunen rodi. Sitten olis tää meidän oma kerho HotRoddersKuopio. Tallissa on rakenteilla 37 pontiac ja 35 fordor. Ajossa on näkyny kerhon jäsenten autoja mm 35 5wcoupe, 32roadster ja 29 A boattail.
     
  10. platuart

    platuart Gearhead

    Kerhoja tuntuu löytyvän vähän joka kolkasta. Jos teillä on ylitsepääsemätön halu kertoa lisää KarKlubeistanne kuvien kera, niin Primer Magazine ottaa turinoitanne mielihyvin vastaan. Yhteydenotot vaikkapa yksityisviestillä.
    PLATU
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös noita clubeja ala olla jo vähän liikaa.Sano kesällä yks ruotsalainen.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voihan sitä kuulua eri kerhoihinkin,jonkun suuren paikalliskerhon sisällä voi olla joku samanhenkisten tiimi.
     
  13. makke

    makke 1st gear

    Se on vähän niin ja näin! Ei sillä, hienoa että niitä löytyy! :grin: Mutta...
    Suomi on vaan niin hiton pieni ja laaja maa.
    Itse olen rod & kustom hlö 100%, mutta mieluummin olen useamman henkilön porukassa osana kuin että perustaisn yhden kahden kaverin kanssa jonkin only rod & kustom klubin.

    Jossain Helsingin kokoisessa paikassa ymmärrän hyvinkin, sillä väkeä löytyy "speciaaliklubeihinkin".

    EDIT: Seuraavana päivänä piti vähän lyhentää tekstiä, muutama huikka Jack Danielsia oli taas kirjoittaessa tehnyt tehtävänsä.

    _________________
    -Makke-
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2003-10-27 00:21 ]</font>
     
  14. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Lone wolf, no club. Oonkin ihmetelly tuota kun on kaks tai kolme autoo, nii heti pitää olla joku "klubi". :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jäpälä 2003-10-26 08:35 ]</font>
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onhan meillä olemassa autoliitto,siihen voi liittyä merkkiin ja tyyliin katsomatta.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nuo kustomkerhojen nimet ja olemassaolo on lähinnä tyyliseikka.Ei siitä pidä loukkaantua jos toiset harrastaa omalla tyylillään johon mallia on haettu 50-luvulta kerhokylttejä myöten.Se on vain osoitus ulkopuolisille"me emme ole kaljupäisiä sutipartoja" vähän karrikoiden.
     
  17. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Onhan siinä pientä etua että on jonkin sortin porukan talli. Kavereilta on hyvä kysyä neuvoa kun omat tiedot ja taidot loppuu. Meidän talllista löytyy Rodi- ,kustom-, Harrikka-, Race- ja mobilistiäijiä. Sokerina pohjalla on vielä pari kyykkypyörä kaveria.
     
  18. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Mikä tahansa harrastus lienee pahasta, kun pahaksi äityy. Ei näitä hommia kannata liian vakavasti ottaa. (Sanoo jätkä, joka rappasi eilen töistä-suoraan 7 h uusinta ostostaan...) Jotenkin tuntuu vaan, että Suomessa ulkopuoliset ottavat nämä kerhot vakavemmin kuin kerholaset itse! Kuinka tosissanne muuten luulette minun seisovan Stocker Racists Ltd:n Takana? TOSISSANI!

    Muuan tälläkin foorumilla vieraileva henkilö kertoi vast ikään Ameriikoista kiirineen tietoja, että paikalliset klubit ovat alkaneet käyttäytyä osin kuin HD-kerhot. Hyvä heille, jos siitä nautinnon saavat. Usein vain yksikin tietyn lajityypin edustaja leimaa koko sakin. Eipä ole kymmentä kesää, kun sain selitellä mopon selästä noustuani, etten kuulu kumpaankaan ns. valtaa pitävään HD-leiriin.

    Ainakin nyt tämän kaltaiset kerhot tuntuvat olevan IN-juttu ja minulle se ainakin sopii, suomalainen Rodi- ja Customkulttuuri tuntuu elävän ja hengittävän vahvempana kuin koskaan.
     
  19. HEPCAT

    HEPCAT 3rd gear

    Viisahia sanoja veistelet arvon Forvolet.Viisahia. Et kai vaan muuten avoautoasi jo hitsaa?
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niille jotka ei hiffaa tätä clubi juttuu ei tarttekaan kertoo.Me joille se on elämäntapa pidetään yhtä yli rajojen.Toivon tietenkin et ei aleta "hölmöilee".
     

Kerro tästä muillekin!