1965 Dodge Dart GT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Polara, 23.6.2022.

  1. Polara

    Polara Gearhead

    Ei nuo takapyörän kaaret inspiroinut vieläkään, niin aloin etupäästä kasailemaan akselistoa.

    [​IMG]

    Alatukivarret ja navat kasaan. Pöydällä oli mukava kasailla. Kiitokset vielä edelliselle omistajalle, joka oli maalaillut noita osia jo valmiiksi. Mukava niputella, kun on suht puhdasta ja siistiä. Alatukivarret on boksattu tukevammaksi ja nuo on vissiin jonkun 73 up Valiantin levysysteemit.

    [​IMG]

    Samalla vauhdilla nuo meni jo kuskin puolelle paikalleen alustavasti. Hyvä kai tuosta tulee? Toiselta puolelta olin onnistunut hävittämään sen pohjaanlyöntikumin alle tulevan levyn. Tai sitten sitä ei ollutkaan osien seassa. Mikähän merkitys silläkin on, että korotetaan kumia noin 5mm? Vanhassa tukivarressa olis, mutta en taida jaksaa tapella sitä irti. Piirtelin jo uuden muodot lattaraudalle.

    [​IMG]

    Seuraavana ihmettelin noita raidetankoja. Olin jo asemoinut tuota uudempaa maalattu versiota auton alle, mutta luin joskus jostain että tuossa earlyssä on eri mallinen tuo keskiosa. Ja niinhän siinä taitaa syvempi olla tuo öljypohjan kohta. Se piti siis purkaa, putsata ja maalata niin voi sitten kiinnitellä paikoilleen.
    Uudet raidetangon päät olisi paketeissaan, mutta ne niiden väliholkit puuttuu. Tai on nuo vanhat, mutta ne on sen näköisetkin.
     
    FuryIII '71, Fuselage, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Dart stw

    Dart stw 1st gear

    Kumpikin noista centelinkeistä on vm 63-66 A korisesta . Ylempi on slantin ja alempi V8 mallista.
     
    Kustom STW ja Polara tykkäävät tästä.
  3. Polara

    Polara Gearhead

    Kiitokset Dart stw:lle. Näinhän se taisi ollakin, että slantissa on tuo matalampi center linkki.

    On tullut puhalleltua pisteosia, kun nyt sai sen oman kaapin hommattua. Aattelin että yksikin puhallettu osa päivässä on eteenpäin, niin ei tarvii kerralla kököttää päivää kopin äärellä.
    Olisko noille osille maalisuosituksia? Temaduria näyttää moni käyttävän, mutta onko muita? Alustan osia on tullut pensselöityä maaliin, mutta noille vois kokeilla ruiskua.

    [​IMG]
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mä olen vedellyt Temaduria niin alustaan kuin eri kiinnikkeisiin ruiskulla, pensselillä ja telalla, varma ratkaisu ja kestää.
     
    Polara tykkää tästä.
  5. Polara

    Polara Gearhead

    [​IMG]

    Kumiosien laatua ollaan välillä kavereiden kanssa päivitelty. Tuossakin ”uusi” yläpallonivelen suojakumi. Varmaan hapertunut kun ei ole ollut vaseliinia sisällä. Tai sitten olis hapertunut muutenkin.
    Mutta on muutkin sanoneet että useamman vuoden projekteissa kumiosat meinaa rapistua tallissa.

    Loppuviikosta sain askarreltua raidetangot. Otin sen väliholkin vanhasta ja hiekkapuhalluksen jälkeen pyyhkäsin uuden maalin pintaan. Niistä tuli ihan toimivat.
    Tänään pyörittelin nivelet päihin kuparitahnan kera, niin saa joskus säädettyäkin. Putsasin kyllä kuvan jälkeen enimmät purseet pois.

    [​IMG]

    Pikkuhiljaa alkaa olla ohjauksen osat valmiina. Mutta. Huomasin tuossa kun puhaltelin reaktiotankoja, että ne on eri pituiset! Olisko mennyt alkuperäinen mutkalle siinä ojaanajossa, mutta kumpi nyt on oikea? Mistä löytyisi mitat, niin vois vaikka sorvissa pyöräyttää vastaavan jos ei käytettyä löydy.
     
    Muokattu: 9.6.2024
  6. Polara

    Polara Gearhead

    On tässä tullut tallissa vietettyä aikaa. Siirryin etupiästä takapiähän ja otin taka-akselin ja kilkkeet työn alle. Putsaus ja uusi maali pintaan. Vanhat jarrukamppeet lensi roskiin ja pitää tilausta laitella jonnekin. Ainakin Marjakankaalla näyttäisi olevan melkein kaikki hyllyssä. Heille myös plussaa hyvistä nettisivuista ja kuvista.
    Maalin sai pintaansa myös lehtijouset ja muut niihin liittyvät kiinnikkeet. Päädyin nyt siihen että laitan tuon alkuperäisen 7,25 perän alle. Ei resurssit riitä nyt sitä Toyotan akselia tekemään ja ajattelin tuon olevan helpoin tie tällä kertaa. Ei sillä radalle lähdetä, mutta olisi hauska saada auto liikkuvaan kuntoon. Eikä se seiskavartin 3,55 välitys huono varmasti ole tuonne perään.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Etupää alkaa olla valmis. Muutama pikkujuttu puuttuu, mutta auto kävi jo eturenkaitten varassa ensimmäistä kertaa ties mihin aikaan. Käytännössä kaikki nivelet ja puslat taitaa olla nyt uutta. Jarrut on uudet ja levyt vanhaa varastoa.

    [​IMG]

    Jospa tuon auton sais tehtyä altapäin niin, että siellä on kaikki voimansiirtoon liittyvä läpikäytyä. Päällepäin tuo minusta saa jäädä tuohon kuluneeseen ulkoasuun.

    Nyt välillä muihin hommiin. Muistakaahan harrastaa kestävyysurheilua tai kalastusta välillä :odcool:
     
    Isamu, Dart stw, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!