'65 Nostalgia-Vallu & '79 Delta 88 "Kaljataksi".

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuu hakeen, on tota saanu reenailla... :poff:
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei oo paljoa tapahtunut, mut tuli haettua eilen tammikuussa puhallukseen ja maalaukseen viedyt ylätukivarret. 8)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pallonivelen jengat joutunee kyllä rapsutteleen auki. :odroll:
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    NO jösses. Tuohan ihan -80 luvun moniväristä nostalgiaa!! Oikein!!
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu, kun tankki ja taka-akselikin on joskus ollut keltaiset, niin halusin noi tukivarretkin sit samaan väriin. Sen takia toi maalauskeikkakin vähän venähti, ku ei ollu keltaista varastossa. Tosin noi orkkis pikkupallolliset on ollu punaiset, mut ajattelin vähän yhtenäistää noita alustan osien värejä.
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tämän kans ei oo kummosia tapahtunu, paitsi et jouduin ottaa tän ajoon. Omasta käyttöromusta meni kytkin eikä oo ehtiny jumppailee paikalleen ja laina-autona toimineen vojagerin joutu ainakin toistaiseks palauttaa.

    Mut sisustasta on nyt pari huonoa kuvaa... Ekassa kuvassa juniori totuttelee iskän juoppokuskin rooliin. :poff:

    [​IMG]

    Takapenkki. Kuskin penkin selkänojakin tuli kuvaan osittain:

    [​IMG]
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No niin. Joutui jotain tällekin taas tekemään... Jakkara meni tosiaan toisesta takanurkasta lattiasta läpi viime syksynä, ja "korjasin" sen pelkästään hitsaamalla uudestaan riittävän monesta kohtaa että kestäis jonkun aikaa. Pelti kun ei varsinaisesti ollut mätä, mutta ruosteen jonkin verran ohentama.

    No, viime viikolla huomasin et nyt sille pitäis vissiin tehdä jo jotain muutakin, joten tänään viljelin sitten lattiaan palan uutta peltiä ja sähkölinnun kakkaa perään.

    Kuvia:

    Jakkara irroitettuna.

    [​IMG]

    Annoin moukaria. Kuvassa näkyvät sähkölinnun kakat on se väliaikainen korjaus joka nyt siis petti. Ihme juttu. :oops: :rotfl:

    [​IMG]

    Reikä.

    [​IMG]

    Kädettömän on tehtävä ensin sapluuna.

    [​IMG]

    Lopputulos. Tuo pohjamassa pilaa kyllä vittumaisesti saumaa, mut kun ei oo nosturia, eikä rälläkän kanssa pääse alle kunnolla putsaamaan niitä pois, niin joutuu elää asian kans. Tosin kyllä siitä silti irtoaa muu lattia ympäriltä ennenku toi pala mihinkään lähtee. :lol:

    [​IMG]

    Pohjasta kuvattuna, kotelosuojat ja massat niskassa.

    [​IMG]

    Tähän piti laittaa kans uusi pala, mut "korjasin" vetämällä vaan leveetä saumaa (=pelti katosi alta :lol: ) kun ei aika ja motivaatio riittänyt tehdä nyt samalla kertaa. Eiköhän tähänkin aiheeseen palata vielä paremmin jossain vaiheessa.

    [​IMG]
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    sehä ruostuu ...kele :eek: ps. mul oos sulle virtalukko :rotfl: löyty laatikosta :rotfl:
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No niinpä... :eek: Ku olis vielä kunnolliset peltivehkeet ja taitoa... Mitä haluat virtalukosta? :eek: Ja siis onko siihen avaimet myös, tai ainakin yksi? :lol:
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Laitetaas taas tännekin jotain runoilua...

    Tuollaista olen manaillut tuolla dart ja valiant-kerhon "mitkä on fiilikset"-topikissa:


    Nuo vuodatuksessa mainitut osat on nyt koneeseen vaihdettu + eilen vaihtu toisesta koneesta jakaja kokonaisena alipainekelloineen päivineen; toimii ja vetää jostain kumman syystä pienillä kierroksilla hieman paremmin...

    Ja infrapunalämpömittarilla tuli todettua, että syyläri osittain ilmeisesti tukossa, joten ehkä syy lämpiämiseen selvinnyt?
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Taisikin bensapumppu olla tiensä päässä... Ajoin vanhalla pumpulla kuolemaa halveksuen porvooseen, vaihdoin pumpun, ja jatkoin suoraan ruisinkeihin. Nyt suodatin on taas koko ajan lähes täysi, kuten normaalisti aiemminkin, ja stumppailukin on loppunut. Tosin nyt kun kirjoitan sen ääneen, niin enköhän mä huomenna palaa kiroilemaan tähän yksinäni. :poff:
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No meni siihen näköjään enemmän ku päivä...

    Voi hevonv**tu. :mad:
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kokeillaas taas... :lol: Ja pohjustettakoon, että en edelleenkään ymmärrä sähköstä muuta kuin sen, että se on sinistä ja sattuu. Joten jos puhun läpiä, niin ei olis eka kerta.

    Eli stumppailun syy taisi (EHKÄ) löytyä, eikä ollut bensapuolella. Parisen viikkoa sitten ku lähdin aamulla töihin, auto stumppas tapansa mukaan lennosta, mutta poikkeuksellisesti ei lähtenytkään enää käyntiin. No, tien sivuun ja vääntö avaimesta; ei inahdustakaan, mutta volttimittari heilahti avainta kääntäessä niin alas, et se meinas potkasta lämpömittarin viisaria perseelle. :eek:

    Koska viimeisin sähköihin liittyvä osa johon olin koskenut, oli etuvastus, kun jotain räpelsin, niin aloitin siitä. Ekana pisti tietysti silmään se, että se oli pudonnut siitä kiinnikkeestä alas, niin että toinen "napa" otti siihen kiinnikkeeseen kiinni, eli veti ilmeisesti maihin/oikariin.

    Suomalais-ugrilainen nippuside"korjaus", ja auto laakista käyntiin, eikä ole sen jälkeen stumpannut kertaakaan. :D

    Lopputulemana epäilen, että se etuvastus on aiemmin varmaan satunnaisesti ottanut kosketusta siihen kiinnikkeeseen tärinästä yms., ja siksi stumppaillut. Se kiinnikekin kun on juuri ja juuri alufoliota paksumpaa materiaalia... :odroll:

    Ja tulipas taas pitkä stoori noin 2min. korjauksesta. :rotfl: No, eihän näitä ole pakko lukea. :poff:
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    no ilmankos susta ei oo kuulunutkaan :poff: sitä on vaan työnnetty valsulla lippavinossa mutkasia teitä näkymättömiin :rotfl:
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    :rotfl:

    Kyl mää tos yks päivä yritin viime viikolla(?) soitella, mut jätkä on bannannu mut ku meni vastaajaan. :poff:
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    Mukavaha näitä on lukija! tullu aikalailla suosikiksi koko projekti osio :D
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu, kyl tää rojekti-osio on aika pitkälti minunkin suosikki. 8)

    Sais toi jariha pistää "the luumusta" kans tänne stooria, riittäis meinaan luettavaa. :wink:
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    mitäpä siitä ku ei se oo ku kutos dartti ja silti ei kasassa kestä :eek:
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Käyttäjävirhe. :poff:

    Ainiin, ja ettei menis kokonaan ot:ksi, niin eilen "korjasin" kuskin lukon. Lainakuski oli juhannuksena näköjään pyöräyttäny sen 180astetta ympäri, kun siinä ei ollu se lukituslipare toisella puolella paikoillaan, ja en ollut tajunnu sanoa et pitää toisella kädellä kiinni lukkopesästä ku avaa tai lukitsee oven.

    Käänsin lukkopesän siis takaisin oikeaan asentoon, ja samalla taitoin sitä lukitusliparetta kuperammaks, josko tuo nyt pysyis edes vähän aikaa paikoillaan...
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    hienoa :D ps. käyttäjävirhehän mä oon kokovartalokin :rotfl: pss. luumu toimii taas toistaiseksi :eek:
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Hyvä et luumu futaa. :wink: Tuu piipahtaa sillä meillä kal... eiku kahveella. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!