'65 Nostalgia-Vallu & '79 Delta 88 "Kaljataksi".

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Mulla ku on toi nelivetoökymalli ni jarruttaa se etuperä ku toinen vetari on jatkuvasti kytkettynä. Muuten ois varmaan helvetinmoinen raketti. Saattaa se tomaattikin vähän voimia viedä...
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joopa joo ja silleen. Tässä alkuviikosta lämpöongelmat eskaloituivat sitten silleen että painetta oli riittävästi ja niitä pois päästellessä veti yläsäiliön läjään korkin vierestä. :eek: Tästähän seurasi se että säiliöön tuli pari murtumaa, jotka on jotenkuten parin illan tinaamisella saatu umpeen. Tinaajan ammattitaitoa kuvannee hyvin se, että tinaa meni jotain puolisen tankoa kolmen pienen reiän paikkaamiseen, ja pari varmaan lähemmäs 100g könttiä sai kalastella vielä syylärin sisältä. :poff:

    Mut alko se jo toisena iltana jotenkuten sujumaan ja tinaa meni huomattavasti vähemmän hukkaan.

    Ja kyllähän se termarin perkelekin veti ihan totaalisen jumiin joten jouduin nappaamaan sen nyt kuikkaan sieltä.

    Saas nähdä miten pitää vielä paikkaukset ku laittaa toimivan termarin, korkin ja glykolit sekaan... :poff:
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^ :rotfl: taisin jossai kohti kesää sanoo et sun termari on sökö :poff: saattaa sielt pahvistaki jotai sanomista löytyä? se on muute vuosi menny sulla lämpöjen kanssa tapellessa ja ei oo ehjäytyny itestään... vieläkään :rotfl:
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Arvasin et tuut keulii tosta termarista. :poff:

    Tiedä ny siitä paffista? Olin iteki jo aika varma et se alkaa olla joutsenlaulun aika ton paffin osalta, mut ku otti ton termarin hittoon, ni nyt kiertää vesi nätisti, ei kuumene, ei pulputa syylärissä, ei tuu valkosta putkesta, ei häviä vedet syyläristä, ja kun kytkin lämppärin taas toimintaan, ni sekin puhaltelee lämpöistä. :eek:

    Tai no, lämppärin ilma on jotain haalean ja lämpimän väliltä, riippuen ilman lämpötilasta, mikä taas johtunee tuosta termarin poistosta.

    Mut syylärin kyl tarttis silti, oli se aikamoinen marakassi ku sitä heiluttelin ja huljuttelin vedellä. :D

    Plus että sulattelin sinne vielä parit tinapallerot. :rotfl:
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Pistetään nyt parit paskat kuvatkin...

    Säiliö läjässä (ei kyl näytä tästä kuvakulmasta niin pahalta ku todellisuudessa):

    [​IMG]

    Tinailut:

    [​IMG]

    Toinen puoli:

    [​IMG]

    Ei noista mitään selvää saa, ja nää oli ekan tinailun jäljiltä ku auto muistutti parin kilsan ajon jälkeen geysiriä, tosin siitä iso "kiitos" meni myös jumivalle termarille. Eikä ne tinaukset lisätinan myötä yhtään kaunistuneet, mut vedet rupes ainaki toistaiseks pysymään syylärissä, jos se nyt lohduttaa ketään mun lisäkseni. :rotfl:
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Päivitellään nyt tän päivän näpertelyjä tännekin, ku ei oo just nyt parempaakaan tekemistä. :poff:

    Eli odottelin et pääsen duunikaverin kyydillä himaan, ku se vaihteli töiden jälkeen kolopalloonsa ölpät ja asensi mekaanisen ö-paine mittarin pellin alle nähdäkseen paljonko paikoillaan oleva sähköinen versio virtsaa häntä iirikseen.

    Enivei. Ite aattelin sit "täytehommana" sillä aikaa irrotella takapuskurin, josko tuon sit jossain vaiheessa ruostesuojais taustalta, vielä kun no noinkin hyvässä kunnossa. Etupuskurille tietty sama käsittely jossain vaiheessa.

    Duunikaveri sano et toi on paremman näköinen ilman takapuskuria, reiät vaan kuulemma hiekkapellistä umpeen, ja pakko myöntää et on se jotenkin hyvällä tavalla härskin näköinen:

    [​IMG]

    Mut kyllä mä silti nössönä ton puskimen takas asettelen... :oops:

    Nuo kiinnikeraudat aattelin kans maalailla:

    [​IMG]

    En tiedä onko setäni, vai kuka lie "laser-silmä" :webmaster: poraillu tohon vasemmalle puolelle rekkarivalon linssiä noi kaks ruuvin reikää, joista kumpikaan ei ole osunut kohdilleen:

    [​IMG]

    :rotfl:

    No, semmoista tällä kertaa.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    lasersilmä :rotfl: :rotfl:

    Mutta kuitenki.Laitahan puskin takasi paikalleen!
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä toi mun -80luvun katuvessa oli erittäin virtaviivainen ilman puskuria :poff: .
    [​IMG]
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No voi perskeles. :lol:

    Mistä nuo takavalot on tohon leivottu? Kunhan kysyn, en aio omaani... :eek:
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kysellääs välillä vinkkiä, kun tuli tuolla toisessa topikissa puhetta aiheesta, eli tässähän on tuo tyyppivika että sade ym. vedet lorisee raitisilmakanavia pitkin lattialle.

    Mikä mahtaa olla "helpoin" konsti korjata? Kuitenkin ihan peltiä ja hitsikonetta olis tarkoitus käyttää, eli unohdetaan ne mahdolliset "mennään siitä mistä aita on kaatunut"-ratkaisut sikamassoineen väliin...

    Tääkin olis siinä "jos ennen eläkeikää..."-listalla. :lol:
     
  11. LPV

    LPV 3rd gear

    Olisko sieltä Tuulilasin edessä olevasta "montusta", jonka kautta raitisilma tulee sisälle, menny "viemäri" tukkoon? Kaverilla on just auki 70-lukuinen c-korinen ja siellä oli ollu samaa vikaa. Siellä näytti ruostuneen pellit puhki asti, kun oli kerännyt "pa$kaa" sinne "monttuun".
    Se monttu pitäis kai välillä tyhjätä roskista ja maailmakin pitäis pelastaa... :)
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, ekana kannattaa kattoo ne valumareiät et ovat auki ja sit tosiaan putsata toi kotelo Jos sit on ruostunut puhki, niin tarvii irrotta lämppäri usn muut et pääsee kunnolla korjaa. Melkeen viisainta olis siin vaihees raapii oko kojetaulu pois, mikä tarkottais myös tuulilasin ja rattiputken irrottamista.
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tänksit neuvoista.

    Tuota kojelaudan poistoa vähän meinasin et josko sen ois voinu jättää väliin, mut onhan se varmaan loppupeleissä kuitenkin helpompi vaihtoehto ku jättää se paikalleen... Kai?
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Koska tälle ei tänäkään talvena tapahdu mitään, varsinkaan kun tää talvi menee parkkipaikalla ulkoruokinnassa, ni pistetään pari talvista kuvaa, ni voi sitten kesällä katella et "hyi saatana, lunta". :lol:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuli siis vaan siivoiltua lumet auton päältä ja parkkiruudusta.

    Kiva että sitä alko taas tulemaan hyvissä ajoin joulun ja uudenvuoden aaton jälkeen. Ei ois tarvinu. :mad:
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    :eek: joko ooppeli taas liikkuu? Muutenkin kuin puominnokassa :wink:
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Liikkuuhan ooppeli ku käynnistää vaihde päällä. :rotfl:

    Ens viikolla ois joku arki-ilta tarkoitus alotella duunikaverin kans ooppelin kytkinoperaatiota (=koneen ja lootan irrottamista koko hylsystä) ja ens viikon lauantaina hoitaa homma loppuun, mikäli suunnattomia vastoinkäymisiä ei osu matkalle (joo ei varmaan niin :poff: )...
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    ainaha niitä vastamäkiä sattuu :D(nimim. on kokemusta jopa diplomin arvoisesti) mut miks koko paketti pois :eek:
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Koska korjausoppaan mukaan on helpompi ottaa koko paketti pihalle koneen kanssa. Muussa tapauksessa pitäis apurunko purkaa pois että toosan sais alakautta veks...
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Eipä oo tää rottelo liikkunu menneenä kesänä erinäisistäkin syistä, eikä edistyny noin muutenkaan, mut eipä tää nyt silti ole huomiotta jäänyt. Joitain osahankintoja tullu tehtyä sentäs...

    Ohessa muutamat kuvatukset hankinnoista.

    Aspenin jarrut "bottipoika":n kirotusta ja katkenneesta aspenista:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ne tuli purettua ja putsailtua:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja maaliakin tuli roiskittua niskaan:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lisäks tuli hankittua tehostin+pääsylkkä paketti tuleville jarruille:

    [​IMG]

    Myös vaihtelun vuoksi tuli hankittua uusi käytetty syyläri "dart-66":lta, ja on kyllä todella priiman oloinen kapistus, ja näyttäis toimivankin sen mitä asennuksen jälkeen lämpimäks käyttelin ku oli talvisäilöön viety. Ajamaanhan en vielä uudella syylärillä päässyt.

    Että semmosta...
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

Kerro tästä muillekin!