727 laatikkoon mistä ylivaihde vai uudempi teknikka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sutinen, 22.8.2023.

  1. Silläkin on oma merkityksesä, että mihin ne putken päät loppuu. 10 cm muutos saattaa muuttaa tilannetta.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    #63 ja pyörii vielä kahden vaihtoehdon välillä, onko rattaat tiuhat, vaiko putket turhan äänekkäät...
     
    Pietsi tykkää tästä.
  3. sutinen

    sutinen Gearhead

    Luotin tuohon tietoon. Meinasin ensin välitys suhteen laskea. Miksi joku olis välityksen muuttanut. No ensi kerran tuon varmistan. Juuri puotin nosturilta alas ei viitsi uudelleen ajaa.
    Putket loppuu nykyisin puskurin ulkopuolelle. Ennen loppui puskurin sisäpuolelle. Ostin kromi käyrät niin tilanne siltä osin parani.
     
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Ei ollut peltilapppua perässä. Oli lyöty suoraan perän koppaan. Perän ja kardaani nivelen välissä. Pitää kuvia siirtää nettiin niin voi jakaa.
    Mistä näkee perän tyypin tai mallin mikä perä tässä on...
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    sutinen tykkää tästä.
  6. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Nyt on merkillinen kulkeehan se ryskä 130kmt, vaikka siellä olisi tihein välitys mitä sinne saa.
    Koitapa sama kolmas vaihde päällä.
     
  7. sutinen

    sutinen Gearhead

  8. sutinen

    sutinen Gearhead

    Mittari näytti 68 mailia ja gps 100 km tunnissa.
    Korkeammilla nopeuksilla heittää ja 60 km nopeudessa heitto ollut juurikaan.
     
  9. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kyllä toi ihan kolmosella kulkee. Taitaa sen jo kytkeä hitaasti kiihdyttäessä reilussa 40 km tunti vauhdissa. Luuletko et ensimmäinen jenkki on persiin alla. 4 automaatti autoa nytkin ajussa.
     
  10. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kyllä se eteen päin purkautuu.
    Täytyy joku kuva siirtää sivulle voin linkittää tänne. Tänne kun ei saa suoraan puhelimesta kuvia vai enkö vain osaa laittaa ?
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei saa suoraan. Pitää laittaa vaikka https://imgur.com/ ja sieltä linkki tänne.
     
    sutinen tykkää tästä.
  12. sutinen

    sutinen Gearhead

    https://www.mattisutinen.fi/new-yorker2

    Perä purkautuu eteen päin. Perän sivussa oli välys. Veikkaan et alkuperäinen perä, ainakin museo aikaiset jarrut.
    Näkyykö tämä kaikille.
    Yhtä kuvaa saanut äkkiä linkitettyä.
     
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    En tiedä mitä toi lätkä lattiassa kulkee. Täytyy yrittää joku päivä etsiä pitkä suora ja kokeilla mitä rullaa. Niin ja tietenkin suljetulla alueella.
    Kierrosmittari pitää kysellä mitä maksaa ja joku pinta asennus versio. Koelautaan ei näitä upotella. Korkeintaan kellon paikalle.
    Nyt tuntuu huiput ja matka ajukierrokset sotkettu koko keskustelussa. Alussa tarkoitin et jos autolla ajelis matka ajoa reissussa. Nyky tekniikalla ja lisä vaihteella tulisko järkevämpi kokonaisuus ympäri vuoden käytössä. Varmuutta tekniikan puolesta ettei auto jätä tielle jne. Jutut muuttuu mitä enempi porukkaa. Osalta tullut hyvää tietoakin. Sisä ääniin voi varmasti vaikuttaa vaimentimilla ja ääni eristetellä.
    Kone kokokin pitää varmistaa et lie tuo edes 413 ja etsiä vm 63 tiedot tehot ja väännöt. Kone otettu ja siirretty vm 1963 chrysler new yorkerista tähän koppaan. Oli yks yorkeri törmännyt kerrostalon seinään ja ilmeisesti vaurioitunut pahasti.
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    [​IMG]
    Jos toi pitää paikkansa, niin se on jo pisin välitys mitä kasikolmevarttiseen on saanut. Samalla kun se on nosturilla ylhäällä on helppo tarkistaa paikkansa pitävyys rengasta pyörittämällä.
    Jos siellä on 2.76, niin "mukavuusongelma" ei ole välityksessä, vaan pakoputkistossa. Kuvissa näkyy Cherry bomb tyyliset vaimentimet ja jos ne on ainoat vaimentimet, niin en ihmettele yhtään.
     
    Gary Grand, dart -66 ja sutinen tykkäävät tästä.
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    #77. Helppo mitata tommonen välitys karkealla tasolla. Joku teipinpala kardaaniin. Kyttäysasemiiin auton sivulle, laskemaan monestiko teipinpala kiertää ympäri sen aikana kuin avusta työntää autoa 1,0 rengaskierroksen verran. Jossei ole avustajaa, niin kehittelee jonkun lankavirityksen, joka kelautuu kardaanin päälle.

    Ja jos pitää tarkkuusmitata, niin lykkää useamman pyöränkierroksen ja suorittaa jakolaskun tehtävän lopuksi.
     
  16. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kyllä minä nyt välityksen osaan laskea.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olit sitä kuitenkin vaihtamassa.
     
    toyopet ja paja1 tykkäävät tästä.
  18. sutinen

    sutinen Gearhead

    Oli siellä
    En välitystä ole vaihtamassa siis perään. Lisä vaihetta ajattelin lähinnä tieajuun tai koko uudempaa tekniikkaa 4 lovista laatikkoa ja ruiskukonetta. Vaihtuu se silläkin tietysti välitys. No katotaan milloin auto taas nosturilla niin varmistetaan tuo välitys. Pitää testata ykkösellä kulku, 2 kulku ja kolmosellakin. Napilla ainakin pykälät lisääntyy ihan normaalisti ja löytyy 3 pykälää.
    Koneen kierrokset lähinnä kiinnostaa mitä toi todellisesti kiertää kun gps näyttää 100 km tunnissa. Kiekkamittarista kauppoja juuri hierottu niin sillä näkee paremmin mitä kone kiertää ajussa.
    No eiköhän tässä ollut tärkeimmät tästä aiheesta.
     
  19. sutinen

    sutinen Gearhead

    Mistä tämän tietää onko tälläinen perä kasikolmevarttiseen ?
    Onko moparilla mitä periä yleensä. Ilmeisesti lukoton malli kun hiekallakun näkyy vetävän toinen pyörä pitemmin jälkeä kun toinen. Tämäkin vielä varmistamatta paremmin. Mut selvii lähipäivinä.
    Täytyy renkaita pyöritellä pyörivätkö samaan suuntaan vai ei. Piirrellä jarrulla et piirtääkö tasaiseen. Äkkiseltää sanoisin mitä hiekalla vähän revitellyt et lukko puuttuu. Olishan se suomen talvessa hyvä lisä.
     

Kerro tästä muillekin!