-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Teippasin kopassa olevat neliön malliset reijät umpeen jesarilla. Ne oli vissiin tiivisteen ruodon ohjurireikiä, ruodossa oli niissä kohdissa taitetut pellin soirot. Soirot matalaksi.

    Liimapintainen solukumi ruotoon kiinni. Sit gasgacinchiä solukumin päälle ja vastapuolelle, kopan pintaan.

    Ruoto ruuveilla koppaan.

    Ei laitettu vielä uutta tiivistettä ruotoon vaan painettiin vaan vanha rispaantunut tiiviste paikalleen. Se on helppo vaihtaa myöhemmin.

    Veli tsuumaili lampun kanssa sisällä ja minä lorotin vettä päälle.

    Näyttäs ettei vuoda mistään mutta pestään auto parin viikon päästä, sillon näkee paremmin.:)

    [​IMG]
     
    LPV, isalmela, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kunnolla kun lutraa niin vesitippoja ropisee edelleen tuulilasin yläreunasta, sitä tuli ennen myös sivulasin kautta, se on fakta. Ei tiputa niin paljoa enää mutta vähäkin liikaa. Kyllä se vuotaa tuulilasin yläreunasta. Sen joskus tiivistytin lasiliikkeessä, korppuuntuneet kitit raavittiin pois ja uusi massa tilalle, mutta sieltä se vesi vaan tulee, tiivistyksestäkin on jo ainakin 25v, ja taas lorisee. :p Pitää tutkia, ei ole oikein tietoa kuinka kromilistat on kiinni, väkisin ei viitti irrottaa.

    Koitettiin vanhalla pikupcoililla johon oli piuha korjattu, pitkään sahuuttaa kunnes lähti käymään, ei käy kunnolla, eikä kaikilla sylintereillä, hetken käy huonoa tyhjäkäyntiä kunnes sammuu. Kierroksillakin tunsi ettei ole kaikki mukit mukana.

    Toinen pikupcoili paikalleen (alkaa sujuun vaihto rutiinilla, yhtään sokkaa ei ole hukkunut :)) ja taas käy ja kukkuu, nyt ei kokeiltu toimiiko alipainesäätimen kanssa, se on jo testattu moneen kertaan, ei toimi.

    Veli oli löytänyt kohtalotoverin netistä, jollain oli hajonnut pikupcoil ja kun oli laittanut uuden paikalleen niin oireet samat kun mulla, toinen uus, samat oireet, kolmas erimerkkinen ja sillä toimi. o_O Olikohan se ei-toiminut Standard Motor, mulla on yks sellanen, ei toiminut. Eikä ole ainoa tapaus että kyseisen merkkinen pikupcoili ei toimi.
    Paremmat on kait kiven alla.
     
    Muokattu: 20.2.2024
    isalmela ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Vesivuodosta vielä. Aikasemmin sateen sattuessa vuoto ilmeni ensimmäisenä niin että vettä tuli repsikan puolen ylä etukulmasta ja siitä uitti tuulilasin ylälistaa pitkin.

    Nyt kun sieltä ei vuoda niin nyt näkyy että vettä tihkuu tuulilasin ja pellin välistä, rakennetta paremmin tuntematta sanoisin että kromilista pitää ottaa irti ulkopuolelta ja katsoa sieltä. Ei vesi taida päästä muuten lasin ja pellin välistä sisään.

    Rakoa on previous owner rapannut silarilla mutta sen rakosista se tiputtaa. Tuollaisia koloja on useampia katon leveydellä mutta sieltä vesi ei tule.

    [​IMG]
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  4. kma68

    kma68 Gearhead

    Kyllä Standardin pick up coilikin toimii, jos sen malli on oikea. Kerran jouduin vaihtamaankin yhden, kun esim. johdotuksen väreissä oli eroja eikä mallikaan tainnut ihan vastata alkuperäistä.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Juu en epäile etteikö toimisi, mutta mallia ei ole hatusta vedetty vaikka sen käsityksen mun runoilusta voi saada. :)

    Tutkittu on ja tutkitaan lisää.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Minkälaisella työkalulla listat sais parhaiten irti tuulilasista? Muistan kun lasiliikkeen ukko ne irrotti "muutama" vuosi sitten ja jonkun työkalun se työnsi listan alle ja ne oli irti parissa minuutissa...

    Autossa siis liimalasi.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Arkkumies tykkää tästä.
  8. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Jos se tommosella menee ni eikös ihan vain tavallinen koukkutyökalu toimis kanssa. Tarpeeks kapea varsi ja pikkasen pituutta koukulla?
    [​IMG]
     
    Vuppe tykkää tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    No juu, varmaan ajaa saman asian.
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Listat lähti koukulla irti. Pystysauman tiivistys näytti enemmänkin mullalta, yläsauma oli massaa mutta paikotellen pellistä irti, pintaruosteessa.

    Yläsauman kun sai revittyä pois niin alla oli keskikohdalla selkeesti kosteeta. Seuraavana vuorossa uran huolellinen puhdistus ja ehkä siihen kannattais töpöttää joku maali???

    Kävisköhän tiivistysmassaksi sikaflex, sitä näkyy olevan moponetissa tuulilasin tuivistysmassaakin.

    [​IMG]
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Niin ja tollasia klipsejä pitäs löytää. Tiivisteurassa on niittejä mihin nää painetaan kiinni. Pari puuttui ja pari mureni käsiin.

    Edit. Tepolla näyttäs olevan aika lailla samanlaisia...

    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.2.2024
    Arkkumies tykkää tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos tätä innostuis viemään kesällä katsastukseen, onko auto automaattisesti ajokiellossa jos ei mene laakista läpi vai lyödäänkö vikalista käteen ja kk remonttiaikaa?

    Ajokieltoon tietty vaikuttaa jos on joku isompi vika, mutta jos oletetaan että on monta "pikkuvikaa".

    Auto on liikennekäytöstä poistettu eli rekisteröintikatsastuksesta ei ole kyse.
     
  13. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Jos leima mennyt vanhaksi niin ei saa ajoaikaa
     
    Vuppe tykkää tästä.
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    No juu, niinhän se taitaa olla. Mutta ilmeisesti 3 tai vähemmän korjauskehotuksia niin matka jatkuu? Toki koitetaan saada pikku viatkin fiksattua jos niitä ilmenee.
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Käytiin varmistamassa että ollaan rappaamassa oikeita kohtia.

    Vesi ei tule läpi kuskin oven lasin tiivisteistä, mutta kun lorotti vettä tuulilasin yläreunaan niin jopas löytyi vuotoja.

    Kun uran pohjaa kaapi syvemmälle niin vanhojen massojen alta löytyi ruostetta, lähinnä pintasellaista, eli vesi on päässyt massan alle. Reikiä ei löytynyt.

    Tarkotus olis putsata ura kunnolla ja vetästä maali alle ennen tiivistemassaa.

    Kuvassa pahinta pintaa just kuskin kohilta.

    [​IMG]
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  17. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Ja kunnollisen putsauksen jälkeen vielä vaikka rasvan/ silikonin poistoaineella putsaus..
     
    Vuppe tykkää tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Hitaanpuoleisesti etenee mutta kuitenkin...

    3 kerrosta aiemmin mainittua maalia suht ruosteettomaan pintaan, päälle butyylimassa ja listat kiinni. Tänään kone käyntiin ja pestiin pölyt pois, Lutrattiin kunnolla veden kanssa ja näyttäs siltä että ainakin vuodesta -95 vuotanut tuulilasi pitää vettä. jipii :D
    Säilytyspaikassa voi ajaakin pikku lenkkiä joten kone kuumaksi.

    Seuraavaksi jatketaan sytkän ihmettelyä.
     
    esmi, eeko, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!