Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Oma 91 vuotinen k1500 ext cab 4.3 "entisöinti" alkaa pikku hiljaa olemaan vaiheessa, missä se voisi kohta liikkua omin avuin. Hytti istutettu takaisin paikoilleen ja seuraavaksi naamataulua asettelemaan. Alkanut mietityttämään jäähdytys. On nimittäin minun silmään aika nirkonen tuo syyläri ja siinä vielä toisessa päädyssä jäähtyy moottoriöljyt ja toisessa vaihteistoöljyt. Onko kenelläkään mitään kokemusta kuinka syyläri selviää näiden jäähdyttämisestä? Kannattaako vaivautua millään lisäjäähdyttimillä pelaamaan? Käyttö tulee olemaan pääsääntöisesti metsästysaikaan painottuvaa. Tai tiedä vaikka tulisi ihan ympäri vuotinen peli.

    Syyläri on lähes uusi ja ilmastointi kun ei pelaa (enkä sitä osaa kaivatakaan) niin ac kenno joutaisi pois tuolta syömästä virtausta. Visko on kiinni ja se on varmaan pelannut ihan niinkuin pitääkin. Löytyisi kyllä jonkun opelin sähköflektikin ylimääräisenä. En varsinaisesti tykkää viskosta, mutta en ehkä tähän väliin sitä rupea heivaamaan.

    Varmaan aivan turhaa miettimistä kun autolla ajettu melkein puoli miljoonaa ja hengissä säilynyt.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Se 4.3 kutosen vakio syyläri riittää kyllä 350 pikkulohkollekin, joten en tekisi mitään muuta kun ajasin.
    Sähkö flektiin en kyllä menisi, se ei jäähdytä koskaan yhtä hyvin kun visco/mekaaninen...se tarvii ainakin kunnon tunnelin joka kattaa koko jäähdyttimen pinta-alan.
     
    Jussi289, Gary Grand ja tsipi tykkäävät tästä.
  3. tst

    tst Gearhead

    Tietääkö joku mikä kierre on 6.5td syöttöpumpun letkunipassa?
     
  4. tst

    tst Gearhead

    Tuli tässä mieleen että automaattihan ei kuulemma tykkää vaihde vapaalla kierrättämisestä niin olisko se sitten viisaampi laittaa vaikka ykkösbaihteelle ja jakoaskista vapaalle pakokaasutestissä?
    Muutenkin tuo on aika vekkuli ottaa testi kun kierrokset pomppaa yhtäkkiä ylös vähän ennen 3000rpm, liekö sitten vika kaasupolkimen potikassa vai syöttöpumpussa? Ajossa tuo ei kuitenkaan mitään haittaa. Eli 6.5td+4L80e kyseessä.
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eikös se ole automaatille 2/3 jengat päästötestissä? Tai näin oon ainaki omista päästöt ottanu. Konttorilla en oo hetkeen päästöjä ottanut. Helpompi mennä lapun kanssa konttorille.
     
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jaahas, tällainen GMC tuli Ruotsin puolelta Suomeen.
    Kaikkea pientä ja vähän isompaa tarttis tehrä...
     
    Gary Grand, rade, Isamu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. tsipi

    tsipi Gearhead

    Hieno sierra classic!

    Saa nähä saisko sitä oman -89 blazer 350+ manuaalin ens talveksi halliin laitettavaksi. Tarvis toi k1500 saada ensin valmiiksi.

    Blazer on aina miellyttäny omaa silmää. Piti ihan laittaa kanava tilaukseen, niin voi seurata ja matkia perässä :cool:
     
    Bomber#1 tykkää tästä.
  8. rade

    rade Gearhead

    Mukava video. Lisää vaan kun homna etenee
     
    Bomber#1 tykkää tästä.
  9. Chevysuboff95

    Chevysuboff95 1st gear

    Mistä löytys kuvia nuosta isoista levikkeistä 95 vuoden subbeen sopivista? Paska netti ku ei muka löyry
     
  10. Isamu

    Isamu 3rd gear

  11. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Tuli noista levikkeistä mieleen, tietääkö joku käykö Fleetsiden levikkeet Stepsideen? Tai Sportside se taitaa "virallisesti" olla -91 mallisessa pickupissa. Sikäli kun jollain on ehjiä levikkeitä niin saa tarjota, värillä ei ole väliä.
     
  12. ponu89

    ponu89 Gearhead

    Osaako joku kertoa saako tuon 6.5 dieselin takapään stefan asennettua ilman manuaalin suosittelemaa Kent moore J-39084 työkalua? Äkkiä tulisi mieleen että yksinkertaisesti vain naputtelee sen paikoilleen. Kasailen tässä juuri moottoria ja pähkäilen, että mikä on paras keino tuupata tuo paikoilleen. Edit: vastaanpa itselleni: eli meni ihan kampuran asennuksen yhteydessä muljauttamalla paikoilleen.
     
    Muokattu: 14.3.2024
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mun 91 k1500 mankan napit ei toimi enää oikeastaan ollenkaan. Muutama nappi enää skulaa. Hetki sitten vielä pysty kanavaa mankasta vaihtamaan, mutta nyt ei enää sekään onnistu. Onkohan kukaan kohdannut ja saanut korjattua moista riivausta?
     
  14. Mazda

    Mazda 3rd gear

    Chevrolet Suburban 2005 takajarrulinja poikki.
    Youtubessa yksi opas kehoittaa irroittamaan korin rungolta ja nostamaan 10cm kuskinpuolelta.
    Toisella pudotetaan bensatankki ja vaihdetaan sitä kautta.
    Mikä järkevin tapa korjata takalinjat?
     
  15. tsipi

    tsipi Gearhead

    Harvempi täällä varmaan just kyseiseen malliin vaihtanut linjoja, mutta muuten kyllä moneen autoon on tullu laitettua. Harvoin niitä on just alkuperäisiä latuja tullut saatua missään vehkeessä. Olettaisin, että tuossakin linjat menee siellä u-runkopalkin sisällä, joten sinne vaan työntämään ja lopuksi vetelee riittävästi kiinni sitä. Ite melkein tullut käytettyä bensaletkut pätkiä ja nippusiteitä. Eli ei jätetä hinkkaamaan mitään metallia vasten. Fiksu vielä pujottaa riittävän määrän pätkiä jarruputkeen ennen junttureita ja mutkia. Toimii kyllä halkaistut letkukin.
     
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Aiheeseen liittyvää tuoretta pätkää...
     
    tsipi tykkää tästä.
  17. cam78

    cam78 3rd gear

    Ongelma. Chevy K1500 -91 Pick-up. Tulipellin liittimestä katkottu johdot. Löytyisikö joku kuva tai johtojen värit. Mikä johto vie minnekin. Lähinnä tuulilasinpyyhkijöiden ja pissapojan johdotus kiinnostaa.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pari vuotta vanhemmasta olis.
    [​IMG]
     
    eeko ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  19. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    -91 K1500 4.3tbi fleetside.
    Vaihdettu 350tbi kone saman ikäisestä eli 210hv koodilla L05.
    Eka katsastus inssi kertoi että vaatii maahantuojalta paperit että saa koneen otteelle, eikä kuulemma ole helppoa.
    Onko näin?
    Toki huomenna kysyn parilta toiselta konttorilta.
     
  20. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tekniikan vaihdon nykytilasta en tiedä kun ei ole moista tullut harrastettua useampaan vuoteen. Mutta eiköhän sun pidä todistaa, että kyseistä menopeliä on saanut tuolla moottorilla ja jarrut yms olleet samat kuin sulla siellä on.

    Sehän on helppo osoittaa, jos kaikissa kyseisen vuotisessa k1500 on ollut samat jarrut jne. Ite oon käyny aina etukäteen selvittämässä mitä tarvii autoon laittaa ja toimittaa katsastuksen yhteydessä ja aina on hommat menneet helposti maaliin. Tosin viimeisimmästäkin katsurille oli tullut sanomista kun verrattiin el caminoon ja autoni on caballero. Traficomin mielestä eivät ole sama auto.
     

Kerro tästä muillekin!