Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tattista vaan ohjeista. Niinku taisin todeta ni toimii muuten eli menee päälle ja pois mutta pois kytkiessä valo lähtee pois mutta saattaa kohta vilkkua tai palaa välillä.
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ja letkut oletettavasti meni takasin oikeinpäin? Aattelin ettei jää kytkentäholkki etuakselilla puolitämmiin jollon voi paukauttaa paskaksi niin ei sitte enää toimi :D toinen on alipaineen puute tai sit se anturi elää omiaan.
     
  3. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Miltä muuten auto tuntuu remontin jälkeen? Onko huomattavaa eroa ton uuden turbiinin kanssa?
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Siinä kun on se liitin missä lovet ja mikä minusta menee vaan yhdellä tavalla ni oikein sen pitäs olla. Tarkistan ku pääsen illaksi kotiin. Oon nyt toisessa kinkeripiirissä etelä-Karjalassa. Ei siinä mitään vikaa ollu ennen lootan irrottamista joten mieleen tulee että mitähän on tullu tehtyä ja miten irrotusten ja kasausten yhteydessä.


    Satakunta kilometriä eli pari työmatkaa ja kokeilu että uskaltaako sillä mihkään lähteä edes, on varmaan vasta ajettu. Kunhan saa paremmin tuntumaa ni osaa kertoa. Ei ne kierrokset nyt minusta ole juur laskenu eli siis paljonko on 80km/h nopeudessa. Luista se ei ja se oli tarkoituskin. Muutenkin napakampi vaihdoiltaan ja se tietysti shift kitin ansiosta. Kirjoitan tästä mietteitä kuhan ehdin, halusitte tai ette.....
     
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mielenkiinnolla odottelen kokemuksia.

    Vaihdoin juuri hihnan ja kiristimen kun kyllästyin rallatukseen. Ei vanhoissa minusta ollut mitään vikaa, mutta toistaiseksi loppui elämöinti uusilla.

    Sitten vielä eteen vetoakselien ristikot ja alkuviikosta tulee ristikot takakartaaniin.

    Onko porukalla kokemusta noista " lukes linkin " tuotteista?

    https://m.ebay.com/itm/Dodge-Ram-2nd-Gen-Complete-Lukes-Link-Front-End-Kit-Track-Bar-Tie-Rod-Ends/201880504988?hash=item2f01040a9c:m:mDMourZXyMr_tD7jb0ThZRA&_trkparms=pageci%3Aca450944-bbeb-11e7-9f0c-74dbd1805103%7Cparentrq%3A635f331915f0ab4508cdf3d7fffc4f7d%7Ciid%3A1

    Ilmeisesti tarkoitus poistaa alkuperäisistä varsista pallonivelet ja kiristää tuollaiset tilalle.

    Pystyykö joku asiasta ymmärtävä laittamaan tähän linkin ebaystä sellasiin T-mallin ohjausosiin joita voi sovitella 2 koppaseen nelivetoon. Olen itse tässä koittanut hakea, mutta en löydä tai tunnista oikeanlaista settiä. :D
     
    Muokattu: 28.10.2017
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Vaihdoikkos musta pässi lootaan muutakin eli levyjä kitkoja pantoja servoja? Ku en oo ny ihan varma mitä oot aiemmin sanonu. Eikai sieä mikään antaudu vaikka vähän hapettaa jos on uutta osaa sisällä ennemmin saa selville jos ei toimi, toki öljyt kannattaa vaihtaa jonkin ajan päästä nii on sitte puhtaat ennen pidempää ajoa. Ja kannattaa laittaa se lootan öljylämpömittari että ehtii ajoissa puuttumaan ongelmiin, anturia suosittelevat laittamaan öljypohjaan.

    Se jakolootan päällä oleva "anturi" on itseasiassa alipaineventtiili. Yksi sisään (imu) - yksi ulos (alipaineen poisto) - ja kaksi eri suuntaa joihin venttiilin kara ohjaa alipainetta vuorotellen. 2wd:llä imu ohjataan etupään kellon mäntä puolelle ja varsipuoli on ilmakehälle vapaa. 4wd:llä imu ohjataan päinvastoin varsipuolelle ja ilmakehä on mäntäpuolella. Sikäli tuota tutkineena mietin miksi nelivedolla imetään varsipuolella joka monesti tahtoo vuotaa ajanmyötä ja imee peräöljyä suoraan alipainepumpulle (huomaa monesti öljynpaskasista letkuista ja putkista) Mutta kaipa se on turvallisempaa ettei etupää mene takavedolla omia aikojaan päälle..?
     
    Muokattu: 28.10.2017
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kai sinne jottain uusiks män, 2230,60 ol pelkät nurolan osat. Siitä tietysti se ykskevynen nurolan billet turbiini ol pelkästään 680 euroa. Hd flexplate varuiksi laitoin se oli jotain satasen kantturoissa. Sähköiset osatkin uusittiin suosituksesta. On se osalista tuolla piironkin lootassa. Olkohan eka kerta ku en tehny ite autonkorjuuta, aikaa ol vähänlaisesti ni kaveri teki lootan peruskorjauksen ja vahvistuksen. Irti otin ja paikalle laitoin setämiehen kanssa. Minä sille kaverille sen ekan jenkinkin myin projektiksi ehkä -89 ja sillon se teki ekan laatikon siihen. Ehkä se sai siitä kipinän jenkkeihin. Sen neuvoilla tein omaan vaniin -02 lootapokan. Se on siis kai kohta 30 vuotta tehny laatikoita. Jossain välissä sanoinki että jollain sen tutulla on/oli 800hp ram jossa goerendin loota. Se hajos ja tää tuttu senkin remppas. No ei se kestäny vieläkään niitä tehoja vaan laukes. Sano että kestää minunkin lisää kiristää konetta jos tekee mieli, ei kuulemma lootasta jää kiinni. Tuossa nyt ei ole ku 840nm jenkkisivujen mukaan vääntöä nuilla osilla ja jottain 230-300 luulen olevan tehoa. Saattaa olla kyllä hevosmiesten tietotoimiston tietoa ku ei ole mitattu.
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Olisko 2 vuotta sitte,,, eli 150k km sitte tehty lootapoka Leppänen racing tallilla tuusulassa.
    Vein ramin tallin pihalle ja sain sen viikon päästä poies.

    Sanoin, et laakia sais kestää, ko ajan aikas paljon ja jalka painaa välillä.
    Makso 5 donaa ja se saatto olla paras 5 donaa mitä oon käyttäny tähän ramiin.

    Turbiini meni uusiksi ym osia lootasta,,,. En tiedä eikä edes kiinnosta. Auto on ku uusi vieläkin, vaik oon ajanu sillä välillä,,,,,,, aika rajusti. :)
     
    NoSmokeNoPower ja Cumminski tykkäävät tästä.
  9. S.L

    S.L Double Gearhead

    Eivät ne T-mallin osatkaan sitä ohjauksen epämääräisyyttä ainakaan kokonaan poista. Parempi ratkaisu olisi päivittää ohjaus 3 tai 4 gen osilla.

    Nuo sopii muuten suoraan 2 geniin mutta simpukan ja pitman armin joutuu vaihtamaan. 2 gen vuosimallista riippuen saattaa myös spindlejen kartioita joutua kalvamaan vähän isommiksi.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ohjaus epämääräinen? On tuo tiellä kestänyt, välillä ihan omalla kaistallakin vaikka ohjauksen osat ei näytä tuliuusilta. Sehän nuissa on kuitenkin hyvä että vastaantulijat muut väistelee enimmäkseen paitti rekat ja panssarivaunut.
     
    Saetkae ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  11. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Niin siis ei mulla sinänsä oo ohjauksesta valittamista.

    Menee suoraan kyllä ja ratistakin uskaltaa irrottaa. Luulin ennen auton ostoa et näissä on ihan paska ohjaus mutta yllätyin positiivisesti. Kaukana silti henkilöautosta..

    Alkaa pallonivelissä vaan olemaan klappia ja siksi pohdin vaihtoehtoja. Laittaisinko nykyisiin varsiin lukes linkit vai siirrynkö T mallin tankoon.

    Pitää maanantaina soitella us centeriin sekä swt:lle ja kysellä saisko heidän kautta osia. Ottasin mielummin suomalaiselta yrittäjältä kun joelta amerikasta, vaikka vähän tietysti maksaakin.
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No niin, vilkkusilmä sammu. Siis se 4wd valo. Siä oli lähteny poikkipalkin alla kulkevasta alipaineputkesta kumiklunssi irti. Kyä se oli paikoillaan ku ruuvasin kiinnikkeet palkkiin mutta olisko löysälle jääny ja hypänny sunnuntaina eka koeajon jäliltä irti. Samalla paritin eberin ja kaukosäätimen keskenään jos haluaa kartanosta käsin sen lämmittimen käynnistää ku alkaa pakkaset paukkua.
     
  13. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mulla on eberissä häikkää. Koittaa lähteä, mutta valkosta savua työntää vaan maailman täydeltä..
     
  14. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Liekkivahti, palopesä tai hehkun sihti on oma veikkaus. Just viime syksynä huolsin volvossa eberin ja noi kaikki vaihdoin. Maksoi noin 300euro siis tiivistesarjan.
     
  15. Hjp

    Hjp 1st gear

    Onkohan cruisen ominaisuus vai jonkin säätöä vailla oleva toiminto, kun nykii vakkaripäällä, tai heijjaa vauhtia kokoajan.
    Ihan kuin yrittäisi liian tarkasti pitää halutun nopeuden?
    Ei vaikuta kovin taloudelliselta ajotavalta.
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mikähä lie vuosimalli, ainaki tossa 96 on alipaineella toimiva ja se oli ennen alipainelinjojen siivousta tökkivä ja viiveellinen. Öljynvaihto imurilla letku kerrallaan juotin sinolia niihin niin alko pelaan huomattavasti paremmin.
     
  17. Hjp

    Hjp 1st gear

    96 on kyseessä, kiitos.
    Miten jyrräävän nelivedon sais kuntoon. Korotettu 75mm ja tuntuu, että siitä johtuu.
     
  18. Ranee

    Ranee Gearhead

    Tähän tarviis nyt vähän tarkempaa tietoa mallista.
    Mutta hehku, paloilmapuhallin tai ylipäätänsä ilmansaanti ensimmäisenä tulee mieleen
     
  19. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Tässä kun kerkeän niin meen tutun korjaamolle ihmettelemään tota. Hän huoltaa ja myy eberiä niin koitetaan siellä sitten. Lupas lainata lukijaakin jos en kerkeä siellä käymään. :)
     
  20. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Itse kärsin samasta vaivasta. Joskus asiaa utelinkin täältä, mutta ratkaisua ei löytynyt. Olen pähkäillyt sen johtuvan just "liian tarkasta" cruisesta yhdistettynä välyksiin voimansiirrossa. Vika tai ominaisuus ilmenee mulla ainakin loivaan alamäkeen ajaessa, jossa vakkari ei oikein tunnu tietävän pitääkö kiihdyttää vai höllätä. Nelikko päällä vaiva poistuu tai ainakin vähenee oleellisesti.
     

Kerro tästä muillekin!