Gen 3 Hemi 5.7 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Liekkö näissäkin laatikon ohjelmassa väännönrajoitus kuten 530xd bmw:ssä rajoitetaan vääntö 350nm 1&2vaihteella vaikka kone antais 500nm 3 vaihteesta ylös päin 500nm rajoitus. Muuttuu paljon kun ohjelmoi pelkän lootan
     
  2. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    [​IMG]
    Tossa tämä oma stroukkihemi johon vaihdettu sisälle oikeastaan kaikki. Mootori alunperin 2003 dodge ramista .
    Nyt 397" , 10.7 puristuksella , kannet/imusarja portattu , 242/246 nokka , msx3 moottorinohjauksena yms. Keväämmällä selviää miten palikat keskenään toimii.
     
    Zoidberg427, Fuselage, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. simeoni

    simeoni Gearhead

    Paljonkohan tyrkkää tehoa, yli 500?
     
    tyyp360 tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Katselin tohon vanhempaan 5.7 Hemiin paremmin virtaavia kansia, niin 6.1 SRT8 ois sellaset, mutta core yms hinnat on +2000 ja siihen muut työt päälle eli 4-5k hinnoissa.... Juu ei.
    Löytyykö Suomesta firmaa joka porttaa noita vanhoja 5.7 kansia? Hinta?
    Onko Edelbrock kannet sit hyviä vs hinta?
     
  5. Tässä Hot Rodin artikkelissa käsitellään noita nyky-Hemin kansia. (Jutun lukeminen vaatii proxyn käyttöä),

    Dodge now offers four different Hemi heads, the early 5.7 (like the ones we tested), the 6.1, the later 5.7 Eagle, and the 6.4 Apache heads. The early 5.7 heads we tested, offered the lowest stock flow-rates of the bunch, topping out at 269 cfm at .700-inch lift. All of the later heads offer significantly more flow in as-cast form, with each easily exceeding 300 cfm. Flow numbers for the 6.4 Apache heads are said to reach 340 cfm, a big number even for ported 5.7 heads, as our ported early castings from Total Engine Airflow (TEA) checked in at 329 cfm. The improvement in airflow offered by the porting from TEA was significant, as the ported heads flow enough to support over 650 horsepower. The question now was; would the mild engine be able to take advantage of the extra head flow when it was making only 400 horsepower? The answer was not really, as the stock heads were already sufficient to support the current power level. The ported heads improved the power output slightly, to 413 horsepower at 5,700 rpm, and 439 lb-ft of torque at 4,600 rpm, but it was another case of the mild combination holding the heads back.

    Tuossa on porttattujen kansien virtausarvot:

    4. The stock heads were removed to make way for a set of ported 5.7 heads from Total Engine Airflow. The ported heads from TEA increased the intake flow from 269 cfm to 329 cfm, a gain of 60 cfm at .700 lift. Gains in exhaust flow were equally impressive, as the porting increase flow from 186 cfm to 249 cfm.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Muutamia Gen 3 Hemi myyttejä kumotaan.
     
  7. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Mulla on Hellcat ahdin myytävänä jos joku haluaa lisää tehoja Hemistä
     
  8. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Täähän olis kiva:

    Mopar did offer the Scat Pack Stage 1 kit as part of it’s Mopar ’15 Performance Package for the 2015 Dodge Charger R/T. Only 50 of these kits were produced for the year, making it one of the rarest of the Mopar edition cars to date.

    Scat Pack Stage Performance Kit Cost (all prices are in U.S.):
    • Scat Pack Stage 1 – $2,195
    • Scat Pack Stage 2 – $1,895
    • Scat Pack Stage 3 – $4,995
    That is a total of $9,085 before taxes. If you add that to the price of an entry-level 2015 Dodge Charger R/T for $33,595 for a total of $42,680. That’s a lot more money than the new (at the time) $39,995 price on a 2015 Dodge Charger R/T Scat Pack with 485 horsepower and 475 lb.-ft of torque compared to the R/T Stage 3 power rating of 428 horsepower and 442 lb.-ft of torque.

    https://moparinsiders.com/the-forgotten-scat-pack-performance-packages/
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noi on haukuttu jenkeissä täysin. Ylihintasta romua. J et voi ostaa stage 3, ellet ole ostanut eka 1 ja 2.... Siinä on hinta kohdillaan
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Mites toimi?
     
  11. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Kaikennäköistä pientä säätöö ja hieromista ollut , mutta leimattu , ohjelmaa hierottu , ajeltu on ja talveksikin muutama muutos listalla.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Öljypumpuista lisää juttua. Tosin 03-09 löytyy nykyään Mellingin HV pumppu. Ja AFR tulossa Gen 3 Hemi kannet.

     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Parikyt klikkausta sylinterikannen kuvalla houkutellusta videosta ja aina tulee puhuva pää ruutuun. Huono video.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En edes tiedä mikä toi PRI tilaisuus on. Mutta mielenkiintoinen ennakkotieto. Itseä ainakin kiinnostaa, varsinkin jos hinta on maltillinen, kun näyttäs sopivan 5.7 poraukseen.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä. Ihan perse video. Mutta 6 min kohdalla ne hemikannet näkyy. hinta vaatimattomat 3891$ ja saatavuus jossain hamassa tulevaisuudessa.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kai niitä nykyisiä joku osaisi parannella? Tehdaskannet ei aihioina paljon maksa ja alumiini on helppoa pirrata.
     
  17. Kannattaa tuohon liittyen vilkaista mun kommentti aiemmin (jonka olin jo unohtanutkin..:)):

     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No toki voi ostaa parempia kansia, mut jos harraste 5.7 hemiautot on jo alkaen <10keur hintaluokassa, niin pajoitus monen tonnin kansilla kuulostaa "ei kovin todennäköiseltä". Millähän sen Kelatien asiantuntijan saisi tähän kommentoimaan? Sehän on näitä(kin) laitellut.
     
  19. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Tommi voi antaa kommenttia:D!
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Asiantuntijaa hätyytelty paikalle.
     

Kerro tästä muillekin!