Ls kone veneeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja impala-63, 15.8.2021.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    ihan liittyy lämmönsiirtokykyyn, et sä liian pienellä kattilalla komppaniaa ruoki...
     
  2. Keme

    Keme Gearhead

    Eli siis ilmeisesti jotain isoisän perintöjuttuja ja vanhoja uskomuksia?
    "aina on ajettu vakio 200hp isolohkolla ja ne on kestäneet, kun komppanjat ruokittiin kattiloilla"
     
  3. yrpä&illu

    yrpä&illu 2nd gear

    Reversiota ei ole turbomoottoreissa ja kuivissa putkissa viellä vähemmän antaa satusetien höpöttää
     
    MadMike tykkää tästä.
  4. yrpä&illu

    yrpä&illu 2nd gear

    Muokattu: 3.3.2024
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jatka toki söpösti sekoilua...katsotaan sitten miten tuotoksesi sysää *Tirsk. Lahjoitan sulle kapeat airot jotka höylään sun siimoille sopiviksi että jaksat rantaan...
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    ei mulla ole elämäni aikana ollut yhtään noin heikkoa isolohkoa...
     
  7. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Mutta tylsää tuntuu olevan, kun melko ohkaisen tuntuisilla tiedoilla tullaan neuvomaan muiden rakenteluketjuihin.
     
    hantta tykkää tästä.
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ole sitten hiljaa. Eipä ole läsärit tähänpäivään mennessä offshoreveneilyssä mitään valloittaneet joten kannattaa täällä vasta murtovedessä kahlanneet rantaveneilijät jatkaa räpeltämistä. päätä seinään hakaten. T. Eka suomalainen palkintopallilla offshoreveneilyssä USAssa (2009) ja on sitä KV tasolla kisattu muuallakin yksi ja monirunkoisella.
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin... Mercury huudattaa omiaan penkissä vuorokausia nonstop. Ihan suoraan Fred Kiekhaeferin väittämänä itselle, tiedä sitten. Eipä ole Nelson Racing vielä juhlinut toisin kuin yllämainittu ja vaikka Herb Stotler ja pari muuta tuttua jonka kanssa jorinoitu saman pöydän ääressä siellä jossain etelämpänä missä tuulenvire on lämmin ja drinkit kylmempiä ja kaikki pelurit ei tuttuja...
     
  10. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Ei taida Suomessa kovin moni rakentaa moottoreita offikäyttöön, ihan jo sijainninkin takia.
    LS on tilavuuteen suhteessa parempi moottori kuin isolohkot, mutta jos halutaan isompaa tilavuutta, niin isolohkosta saa tilavuudeltaan isomman (yllätys), joka puolestaan on joissain käytöissä syy sellaisen valintaan. Ei se, että se olisi jollain maagisella tavalla ”parempi” moottori, mihinkään käyttöön.
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    niin noh jo 1966 BBC oli 482c.i. 625hp K.A.M. ja turbotettujakin löyty. Daytona Marinen 660hv. Nyt Mercin 1350/1650/1750 padat on jo offipajojen toimesta yli 2000hv . Toi tilavuuteen suhteessa parempi argumentti on sama kun tunkisit Duramaxin Scanian keulille HCT veturiksi 76tn keulille ja tsiljoona vaihdetta...suhteessa parempi ei auta kun ei riitä. Ja pitää muistaa että Chevyn isolohko tehtiin alunperin Vain kilpakäyttöön. Ei sit tarkoitettu ikinä aluksi mihinkään leppäkylkiin taikka 4d poliisiautoihin edes. On se omalla tavallaan hieno moottori ihan kuten yhtä susi 426 Hemikin joka ei kestä kierrättää kiitos raskaiden mäntien ja tämänhän jo Richard Keinath tiesikin jo yli 60v sitten. Läsärissä ei ole mitään uutta ja mullistavaa sen rinnalla jopa ajoittain päinvastoin kun näkee sen konetilassa.
     
    Muokattu: 2.4.2024
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    niin noh...ei mun kauas tarvitse dallailla..20m itään niin mulla on rosteriset drypipet (Stellings) ihan naaman edessä hipelöitävänä... Jatka sä suhraamista tigillä ja ihmettele kun konetila on kuin jumalauta suihkulähde. Ennenkin täälläpäin tehty yhtä "onnistuneita" tekeleitä ihan ite....
     
  13. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Sä taidat elellä jossain rinnakkaistodellisuudessa tai sulla on saatavilla aika vaikuttavia hallusinogeenejä.

    Alunperin W sarjan kone (348) tuli ensin kuormureihin, josta se jalostui. Ennen Mark IV:tä välissä oli Mark II kone, joka oli melko puhdas kilpamoottori, mutta se oli vain kehitysversio W:n ja IV:n välillä.

    Noin sun mainitsemat mercin 9 litraiset neliventtiili-DOCH koneet on sen verran kaukaista ”sukua” chevyn isolohkolle, etten ihan samalle viivalle niitä vetäisi. Tietty onhan niissä tilavuus aika iso, V kulma sama ja sylinterimääräkin täsmää, mutta siihen yhteneväisyydet aikalailla jää.
     
    KimmoT tykkää tästä.
  14. yrpä&illu

    yrpä&illu 2nd gear

    Madmike on odeen vanha trolli satusetä

    Yksi kausi ajettuna ja ongelmia 0kpl. Ei nostettu tulppia ylös. Lisätty öljyä ym. Pelkkää ajoa
     
    MadMike tykkää tästä.
  15. Anza

    Anza Gearhead

    Mulla olis LS moottorille rekisteröity omavalmiste pikasliippari myytävänä. Vene on projekti, ei sisällä moottoria, eikä vetolaitetta. Eli pientä hommaa vaille valmis. Pituutta noin 6m ja ns. suksipohja. Satamakärry ja lisätietoja kerron yv.

    https://i.ibb.co/J7q7rf4/20220925-110646.jpg
     
    Muokattu: 3.4.2024
    MadMike tykkää tästä.
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    En mä noita Mercin 1350 up koneita pidäkkään minään jatkumona isolohkolle. Enkä Mk2sta W lohkoille jotka tuli 58 samaan aikaan Impalaan kuin pikkareihin....että kuka nyt jossain pilvessä on...Viimeinen Mercin isolohkoon perustuva on 1075, niitä olen joskus Wärmdössä tallissa hipistellyt, sen punaisen Cigge 38 TGn koneita joka nyt oli Alltför Sjön messuilla näytillä. TG oli toisessa suulissa Gurras Aktersnurralla kun hain oman IMCOn vetarin heiltä.
     
    Muokattu: 3.4.2024
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    toihan on joku Tintorera 21stä veivattu? Kerro toki lisää yvnä...vois toi sopia tohon 29km pitkään lätäkköön....
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Eihän niitä ongelmia tule kun ajelee rantakaislikossa tyhjäkäyntiä... Hahaaa...
    siitä kertoo sekin että ajettu niin hiljaa että ei kulu edes öljyä...
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    '

    Oli kyllä Magnum 27 Sport Don Aronowilla joka ei nyt omaa muuta kuin sivuprofiilin rungosta vesilinjasta ylöspäin saman kuin Arrow...
     
  20. janihei

    janihei Gearhead

    Mun on nyt pakko kysyä kun tuo Ls on mulle vieras moottori ja uutta teknologiaa, että kuinka monta venttiiliä ja nokka-akselia löytyy kannesta, Ja mikä siitä tekee niin ultimaattisen hyvän moottorin?
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!