Lumiketjut MOPOON

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja GS RIVIERA 68, 26.11.2007.

  1. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Saako mistään lumi/jääketjuja mopediin/skootteriin.Siis perinteisiä renkaan päälle asetettavia (ollut omassa mopossa joskus vuonna -70 :lol: )Ei millään viittis ostaa nastarenkaita/vaihta taas keväällä,ajoo olis vaan lumisilla maaseututeillä ja skootterilla :rotfl:
     
  2. m3.hanninen

    m3.hanninen 1st gear

    Joskus 80 luvulla polkupyöräliikkeet myivät renkaan ulkokehälle asennettavia
    ketjuja,jotka olivat lyhennettävissä/pidennettävissä sopivaan mittaan.
    Eivät kestäneet edes fillarilla ajoa,joten unohda ketjuviritykset..
    T:Marko
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    motskarin ketjut löysän renkaan päälle keskelle ja kiristetään täyttämällä rengasta
     
  4. jylhä

    jylhä 1st gear

    varmaan joutuu itse askartelemaan. ei se tosin skootterin kokoiseen renkaaseen ole kovinkaan työläs. naperona mulla oli mikroautossa kettinkit ja ne meni myöhemmin työkaverin tyttären skootteriin pienellä parsimisella. luulis tosin olevan kammottava ajettava nopeuksilla.
     
  5. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Just tollasia cb125twin tarkoittamia ketjuja oon haeskellu,kyllä ne mulla aikanaan pysy moperin kumin päällä,,sillon kun niissä oli niitä tehojakin(ääntä) :rotfl: Ei vaan tässä Tampereen lähialueilla tunnu ketjuista tietävän kukaan pyöräkauppias mitään.
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tarkotin siis tavallista moottoripyörän toisioketjua koneen(vaihteiston) ja takapyörän väliin tulevaa...
     
  7. *smuige*

    *smuige* 1st gear

  8. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mä tein itse ja säästin silloin joskus mopoiässä (80-luvulla) PV:seen lumiketjut taakse. Otin traktorinketjuista mallia eli RAKE:sta metritavarana ketjua ja niitä tikapuurakenteeksi yhdistäen. Sitten 4mm jousiteräksestä tein vielä traktorityyliset pikalukot. Sen kun tyhjään renkaaseen asenti ja taytti ilmalla niin oli pitoa jäälläkin. Tulipa semmoiset tehtyä Murray-ruohonleikkuritraktoriinkin kun sillä piti jostain syystä ajella talvellakin.
    :p
    - Jani -
     
  9. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Semmosessa ruohonleikkuritraktorissa mulla oli jotkut auton ketjut, mutta ei ne ollu sopivat eikä kunnolla pysyny. Aurattavaa luntakin oli niin paljon ettei sillä oikein kunnolla saanu aurattua
     

Kerro tästä muillekin!