Mercruiser 454 kunnostus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 8.9.2023.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Talvisodassa oli rosteripeltisarjat. Nimim. niiden kanssa jumpannut.
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

  3. Minä en keksi mitään syytä, miksi tämä ei olisi hyvää:

    [​IMG]
    Ehkä joku veneniilo keksii?
     
    MadMike tykkää tästä.
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Vois olla kyl, eikä tuo sinkki pitoisuus/ mineraali pohjainen öljy varmaan haittaa mitään rulla kamojen kanssa? Tätä kyseistä olen kyllä käyttäny yhessä laahuri nokallisesssa V6 vene moottorissa joskus.
     
    MadMike tykkää tästä.
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    MadMike tykkää tästä.
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mä jumppasin sun jälkeen sitäkin paskaläjää, 25v sitten, eli ei ollut enään silloin kun viimeksi koneita tehtiin. Mulla on itsellä taasen Stellingsin täysin kuivat ja tuplaseinäiset omassa.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    15-40 Delvac toimii veneissä myös koska lisäaineita dieseleissä on ihan eri tavalla kuin noissa nykyisissä bensojen longlife litkuissa. Vaihtovälitkin voi surutta olla niin lyhyet että öljyt kuin uudet koko ajan.
     
    valtope tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Voi olla, että dementia on iskenyt, mutta muistelisin, että vaihdoin noihin koneisiin nokat ja 1100cfm strip dominaattorit hiukan maltillisempiinjoskus 2002 tai 2003, mene ja tiedä. Paskoja koneet ei olleet, velvetit kylläkin.
     
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Kuulin kans et jotku "kilpaveneilijät" tms käyttää Delvacin öljyjä. Ite huuhtelu öljyinä käytin delvacin 10w30.
     
    MadMike tykkää tästä.
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ettei olis ollut kuitenkin 94 tai jtn...
    ja meillä on ehkä eri käsitys paskoista...kaikki mustat Mercruyiserit poislukien 500 EFI ovat jo tehtaalta uutena yhtä orjien jälkeläisten kasaamaa sontaa.
    BW 72t, ei velvetit.
     
    Muokattu: 3.4.2024
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Asennukseen lakruihin etc ATFää ja vaikka tuota 10-30tä, oikeastaan 10-30 parempi jos vaan pysyy sisällä muutenkin.
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Cyclonet myös? Kai niissä nyt oli sentään jotain yritystä vs peruspeanuttimosat? Mikä tossa kykimessa tekee eron velvetin ja bw:n välillä? Kysyn koska oon aina käsittänyt sen olevan bw velvetdrive c72.
     
    MadMike tykkää tästä.
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Cyclonet myös Jopa 475t...esim. 400 Cyclonehan on 420 Mag eri kaasarilla imusarjalla ja pakosarjoilla. Perusmotti sama.
    BW72=Velvet mutta Velvettejä on muitakin... Joo olihan ne jotain muuta koin 330t...sentään. Taisi olla alunperin 420 Magnumit eli ns 1971 LS-6. Ei jaksa muistaa...385 Stinger kun ei mun silmissä mikään offikilpuri aines ole edes aloittaa eikä mikään non stagger paatti.
     
    Muokattu: 3.4.2024

Kerro tästä muillekin!