Mihin menet, autoala...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 4.9.2022.

  1. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Totta. Vähemmän outoa olisi jos minut edellytettäisiin ajamaan tuollaisella seuraavat 12 kk ja jos siihen pystyisin, niin Elon Musk maksaisi minulle 50 000 $.

    Erittäin hyvin sanoittu siellä takarivissä. mm. siksipä en ole koskaan omistanut 2000-luvulla valmistettua autoa.
     
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Eihän tuossa mahdollisessa sopimussakossa ole mitään ihmeellistä. Ja oikeastaan kuluttajan etu. Tarkoitus tuolla on hillitä flippaamista. Autolle ehti kertyä parin miljoonan ennakkovarausmaksun maksaneen jono ja oli nähtävissä että osa on tilannut auton tai useamman vain myydäkseen sen voitolla eteenpäin jollekin paljon taaempana varausjonossa olevalle. Tuota hillitäkseen ostajan oli hyväksyttävä ehto ettei myy autoaan 12kk aikana. Kukaan ei kuitenkaan pakota ostamaan autoa jos sopimusehto ei miellytä.
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Olen ollut jo pitkään sitä mieltä että nykyisiä uusien autojen ostajia ei voi kyllin aliarvioida, ja kyllä tämä sen todistaa. Käsittämättömän näköinen paskakasa, ei voi mitenkään ymmärtää miten kukaan haluaa edes näyttäytyä moisen jätteen ratissa.
     
    TopyCa, LehtinenA ja eeko tykkäävät tästä.
  4. ”Menneisyys on yhä täällä” – Volkswagen siirtää miljarditolkulla sähköautorahaa polttomoottoreiden kehitykseen

    Fossiilimoottoreiden kehittämistä jatketaan 58,5 miljardilla sähköautoeurolla.

    Euroopan suurimman autonvalmistajan Volkswagenin jäähyväiset polttomoottoreille näyttävät venyvän odotettua pidemmiksi.

    Yhtiö panee täysin uusiksi polttomoottorimalleja koskevat suunnitelmansa. Talousjohtaja Arno Antlitz paljasti Münchenissä Volkswagen-konernin sijoittavan edelleen myös polttomoottoreiden kehitystyöhön.

    Tähän tarkoitukseen yhtiö varaa 58,5 miljardia euroa. Ilmoituksen yllätyksellisyyttä lisää se, että rahat lohkaistaan täyssähköautojen kehitykseen korvamerkitystä summasta, Automotive News Europe-julkaisu kerto

    Antlitzin mukaan miljardit käytetään polttomoottorimallien ”kilpailukyvyn säilyttämiseksi”. Volkswagenin kelkka kääntyi vauhdilla.

    Vielä vuonna 2023 yhtiö ilmoitti varaavansa 180 miljardia euroa täyssähköautojen kehitystyöhön. Nyt fossiilimoottoreille lohkotaan summasta kolmannes.

    Taustalla vaikuttavat lukuisat syyt. Täyssähköautojen kysyntä on heikentynyt ja esimerkiksi Toyotan parjattu panostus hybridimalleihin näyttääkin tällä hetkellä voittavalta strategialta.
     
  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  6. P. Thornton

    P. Thornton 2nd gear

    Volkswagen Ag:n tulos viime tilikaudelta oli 22,6 miljardia. Siihen nähden 58,5 miljardia on paljon.

    Onko toimittaja sotkenut miljoonat ja miljardit?
     

Kerro tästä muillekin!