miksi tämmönen koneistus imusarjaan ??? MoPar 340

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRAKE DRUM, 20.6.2014.

  1. Co2

    Co2 3rd gear

    Jaa niin tuohon keskellä sijaitsevaan tasoväliseinään eli juuri siihen mitä kieletään leikkaamasta kokonaan pois?
     
  2. Mutku

    Mutku Gearhead

  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ja tuollaseen AirGappiin voi tehdä irrotettavan lätkän jolla tukitaan väliseinän aukko ja palautetaan hyvä alakäynti...
     
  4. Co2

    Co2 3rd gear

    Jaa just..tämäpä selvä omalta osaltanikin. Omaan Buick:n orkkis imariin oli tehty tuo ensio ja toisio kurkun välinen höyläys muistaakseni mutta tasojen väliseinä koskematon. Vaihdoin kyllä tällaisen aluimarin http://www.taperformance.com/proddetail ... =TA%5F1201 itselleni ja tuohon viel ohut adapteri levy samasta lafkasta niin sai hollikan päälle. Valitsin tuon quadrajet version juurikin siitä syystä että, tarpeen vaatiessa/halutessa voi sitten vaihtaa spreadbore kaasariin takaisin jos niinkseen tulee...
     
  5. Lainaallas rottasotien aikaista ketjua, kun on aika kiva otsikko.

    David Vizard tuunailee vanhaa SBC Quadrajet imusarjaa:



    Aika kivoja tuloksia minusta. Ajatuksia?
     
  6. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mulla on hyllyssä tollaset imusarjat, rauta ja alumiiniversio justiin tuota kokeilua varten.
    Noissa DV:n videoissa on ihan hyviä juttuja, mutta ne on hieman tylsiä kattoa, kun se on niin pitkäpiimäinen jaarittelija ja eksyy usein aiheesta.
     
    68corvette ja Fuselage tykkäävät tästä.
  7. Samaa mieltä. Olen joskus nukahtanutkin kesken kaiken..
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Youtubevideot on ansaintavälineitä. Jos saa jonkun roikkumaan parikytminuuttia puhuvaa päätä seuraten, puhuvalle päälle kilahtaa roposet tilille.

    Alavääntö lähtee samassa suhteessa yläkierrostehon kasvuun nähden. Ei kannata kaivertaa tommosta dualplane -seinää pois jos on halu ajella pitkällä loikkarilla maantieajoa.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vaikka tuo Vizard ei mikään varsinainen moottoriturpa olekaan, niin onhan sillä aivan eri tason tietämys ja perehtyneisyys asioihin verrattuna näihin holdenereihin ja muihin bolt-on tubettajiin jotka vaan tekee "helppoa" viihdettä jolla tienaa mahdollisimman paljon.
    Ainakin DV:n kohdalla kirjat toimii paremmin kuin videot.
     
    3964, Herje ja TimoT tykkäävät tästä.
  10. max

    max Double Gearhead

    DV on fiksu mies ja tietää useimmiten mistä puhuu.Mulla taitaa olla kaikki sen kirjat ja tieto niissä asuu ja kaikki perusteltua.
    Vähän sillä on sitä vikaa,että minä olen oikeassa ja muut väärässä.

    DV on jo vanha mies johon aika on jättänyt jälkensä,ja taannoinen aivoinfarkti ja tyttärensä itsemurha eivät ainakaan ole helpottaneet ajatusmaailmaa ja ulosantia.
     
  11. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mulla on kanssa DV:n kirjat hyllyssä, niitä on mukava aina silloin tällöin selailla.
     
  12. Sattui jotenkin niin ketjuun sopivaa keskustelua tulemaan FABO:ssa, että lisäillään tännekin. Joku oli sinne ottanut kuvia vanhasta MP:n kirjasta:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    Menikö noin SS säännöt niin, että imusarja oli vapaa, mutta kaasutin ei? Joka tapauksessa hieno yhdistelmä Carterin Thermoquad ja Offenhauserin Port-O-Sonic..:cool:
     
    Muokattu: 13.10.2023
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noita kirjoja tuli paljon luettua 80 lopussa ja 90 alussa. Noi ohjeethan on tosiaan just eri luokkien moottoreille, missä on jos jonkin näköisiä rajoitteita ja yritetään saada se muutama heppa lisää.
    Myöskin Chassis kirjaa tuli päntättyä, minkä avulla saatiin yhdestä autosta sekunti pois ajasta vartilla, kun sain kuskin ymmärtämään, että sen perseen ei pidä niiata. Mikä oli niin suosiossa tuolloin.... o_O
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Se, tai siis noi modaukset riippuu ihan siitä mitä haetaan. Se mitä tarvii tehä on tietty myös imusarjakohtaista. Sitä vois ehkä miettiä siltä kannalta kun laitetaan erilaisia speisereitä kaasarin ja imusarjan väliin, tyypillisesti avoin tai nelireikänen. Sellanen yleistotuus on et avoin parantaa yläkierroksia ja nelireikänen ala. Mut sekin selviää vain kokeilemalla, eikä aina välttämättä mee just niin.

    Dualplanet on ylipäätään vähän paskoja pyttykohtasissa eroissa ja kunnon modifiointi vaatis tietoa, minne ja mitä tehdä. Mä oon nähny sellasen Hogansin modaaman hemi-imarin, mist oli 3200$ kuitti työstä. Käsikspääsy ite runnereihin ja plenumiinkin on rajallista. Se mitä oon nähny noita muita FAST luokan (factory appearing stock tire) imareita, niin niis on plenumi avattu samaan tapaan kun vaikkapa nois Edelbrockin air gapeissa on.

    Mä oon ite tekemässä just tollasta "318 museomoottoria" ja siihen tulee tollee modattu 340:n nelireikänen imari. Se on edelleen vakiotilavuuksinen ja matalapuristeinen sekä pienellä nokalla ja valusarjoilla, mut uskoisin sen tuottavan lähemmäs 300 heppaa, mikä on orkkis 318:n todelliseen vakiotehoon liki tuplaten. Jos joku sen kaltaista kaipaa niin se tulee kyl saataville.
     
  15. Ebayn esitteessä on lisää tietoa tuosta Kit Carista:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. Uudella Unity MotorSports Garage videolla on monenlaista juttua, mutta tähän ketjuun sopivaa imusarjajuttua myös. Siinä Andy selittää millaisia muutoksia on tehnyt ja lopuksi David Vizard on leiponuy plenumiin jostain epoksista(?) kakun:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Tässä video:



    Onko tuosta leipomisesta kokemusta/näkemystä?
     

Kerro tästä muillekin!