Mopar 383 venakopan naputus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juju, 29.5.2024.

  1. juju

    juju 1st gear

    Edelin e-street kannet. Ei mahdu nuissa nostaja tulemaan kannen läpi.
     
  2. juju

    juju 1st gear

    Näyttää nuo lunatin nostajat olevan jenkkitilauskamaa ja sielläkin sarjan hinta karannut aikalailla ,yli 200e kokeiluksi menee ja parin viikon ootastelu.onkohan kotimaassa toimivia nostajia myynnissä missään.
     
  3. karitsa

    karitsa 1st gear

    Jos sytytyksellä on vaikutus ääneen,voit unohtaa venttiilihimmelit,ne eivät tiedä mitään siitä,onko painetta kuinka sylinterissä. Kiertokangenlaakeri tai männänhelma..
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Näitä veivipuolen kolinoita voi(nee) jahdata irroittelemalla vuoronperään tulpanjohtoja.
     
  5. juju

    juju 1st gear

    Ei ollut vaikutusta tulppien johtojen nykimisellä eikä sytkäkään tuntunut vaikuttavan.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sit jos nostajia alkaa vaihtamaan niin on syytä todeta nokka-akselin kunto. Jos siellä on pilalle mennyt nokka seassa, niin menee nostajiin sijoitetut hukkaan.
     
  7. juju

    juju 1st gear

    Kävin biltsusta hakeen heittokellon.varmaan riittää kun sillä toteaa nokan kunnon. 2 pytyn pakosarjasta kuuntelin isointa naputusta stetoskoopilla.auton käytin pari tuntia sitten kuumaksi.nyt nostajat pöydällä.kakkosen imu antaa millin kaks löysää kun painaa tönärillä.muut yhtä puuta.oisko se sit 1 uus nostaja tai ton vanhan elvytys yritys?
     
    68corvette tykkää tästä.
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ehkä on viisainta laittaa sinne yksi uusi nostaja, jos se yksi ei kerran pidä.
    Ja laittasin ihan perus Melling tai Sealed Power, vähemmän niissä on ollu ongelmia kuin ns. merkkituotteissa.
     
  9. juju

    juju 1st gear

    Tätä ajattelinkin koittaa. Saakohan näitä kotimaasta mistään tai jenkeistä josta saapuu kohtuu nopeaan. kuinkahan tarkka tuo nokka on. Ihan hyvän näköinen nokka. Kuinka tarkaa tuo on onko hjo kympin kulunut heti hylkyyn? Nostajien pohjat myös hyvä näköisiä. jonkun verran nostajalaaksossa tiivisteliimaa...venakopista lähtenyt liimatessa
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nostajia saat yksittäin ainakin Us-partsista. Jos nokka on alkanut kulua niin että sen voi jo mittaamalla todeta, niin se ei enää kovin pitkäikäinen ole...
     
  11. juju

    juju 1st gear

    Kyllä kaikki nokat oli minun mittaustaidoilla 0,05mm sisään. Nostajien pohjassaki kaikissa samanlainen jälki että olisivat oikein pyörineet.
    Vanhan nostajan purin vähän tuli talouspaperiin tummaa. Voikos ton nyt täyttää öljyllä ja testata pitääkö vai suosiolla uusi. Ja jos uuden niin pitääkö se ajaa nokkarasvan kanssa sisään niinkuin uusi nokka+nostajat. 20min kierroksilla ja öljyjen vaihto?
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Oliskohan se varmempaa laittaa uusi nostaja, ja sille on hyvä tehdä sisäänajo, jossa vältetään tyhjäkäyntiä.
     
  13. juju

    juju 1st gear

    Juu pitää huomenna tilata uusi nostaja. Olikos se nii että nokkarasvaa ja kierrokset reiluun pariin tonniin 20min ja sitte öljyjen vaihto.monta vuotta aikaa niin ei muista enään. Kiitos paljon tähän astisista
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nokkarasvaa nostajan pohjaan, öljyä kylkeen, ja sitten kierroksia 1500 - 2500 parikyt minuuttia. Ei se öljyn vaihto tuossa tapauksessa välttämätöntä ole.
     
  15. juju

    juju 1st gear

    Taisi olla nostajassakin vikaa kun tyhjäkäynnillä ei kopasta enään putkellakaan kuulu juuri kuin hurinaa. Jokin muu vika vielä lisänä joka todennäköisesti ollut jo muutaman kesän. samaiselta puolelta kuuluu napse/ röpinä +2500 kierroksilla. Pakosarjan tiivisteenkin varalta vaihdoin. Nyt huomannut muutaman kerran myös nuilla kierroksilla ja startatessa äänen kuin jokin löisi läpi. Tulpat oli ok näköisiä. 750rpm koneen alipaine 7-9hg heittelee 900-1000 rpm n.10hg. Nokkana lunati voodoo 704 276/284.
     
  16. juju

    juju 1st gear

    Nyt hajin leiman ja päätin ajaa vian ulos kun ei muutoin löydy. Samalta kuulostaa nyt kuin pari kesää taaksepäinkin. Vedätyksessä ja +2000 kierroksilla erityisesti kuuluu. Koitin varsin laittaa sytkän paljon myöhäisemmälle ja naputus kuului paljon selvemmin ajossa ja peinemmillä kierroksillakin. Voisiko flowtechin peltisarja olla jostakin haljennut ja en vain sitä löydä.
     

Kerro tästä muillekin!