Super Six Vibraattori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ftw-, 10.2.2024.

  1. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Tuoreessa hankinnassa on super sex slantti ja tf904.
    Sitä lämpimäks käytellessä oon kiinnittänyt huomiota että kun kierrokset nousee arviolta 2500-3500rpm niin koko auto rupee tutisemaan. Eikö tommosen pitäs käydä aika tasaisesti? Moottoritienopeudessa ilmennyt täristys johtuneenkin samasta syystä. Täytyneen alkuun kattoa miten paljon kone/laatikko paketti elää. Välillä ehkä vaihtaessa vähän kolauttaa
     
    Muokattu: 10.2.2024
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Puistattaako sitä myös vapaalla huudattaessa noilla kierroksilla?
     
  3. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Enpä ole kokeillut kun P:llä
     
  4. 3964

    3964 3rd gear

    Onko tuossa yhdistelmässä mahdollista olla väärällä puntilla oleva vetolevy/turbiini.

    Itsellä oli 360/500 ja puuttui ulkoinen puntti ja täristeli tietyillä kierroksilla,teki sen paikallaankin.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Slantit on … kröhöm … suoria kutosia, joiden ”puntitus” on ihan luonnostaan sisäinen. Akselin saa painottaa tyhjänä. Riittää, että heiluvat on samanpainoisia.

    Siis parempi kuin V8!

    On ihan sama huudatatko P tai N asennossa. Jos se vipattaa noin ja motarilla, niin se joko ”ei käy kaikilla kierroksilla” tai sen sisällä on sopimattomia osia.

    Ääninäyte videolla moottoritilasta?
     
    Kustom STW ja kerkko tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ja vielä jossei se käy P:llä huudattamalla eikä motarilla 120 km/h nopeudessa yhtään paremmin, ei todennäköisesti ole bensansaantiongelma. Pumppu tuottaa koska se yleensä kulkee ja tyhjäkäynnillä vs motarivauhdisa alipaineet on kuin yö ja päivä, eli ei ole säädöt pielessä (kaasarissa). Sytkävika? Puola rikki? Huonot tulpat?
     
  7. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Kuten varmaan ajattelitkin, eli moottorin & vaihteiston tukikumit kannattaa kurkata. Viime kesänä 40 vuotta uudemmassa autossa oli samaa vikaa. Pieni värinä oli muuttunut isoksi. Moottorin kumien vaihdolla korjaantui.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  8. grantorino

    grantorino Gearhead

    Vaihteiston kumityyny todennäköisesti irtipoikki, helppo tarkastaa kun nostaa tunkilla vaihteistoa.
     
  9. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Tekniikka on vanissa niin täytyy ajella moottorikoppa auki ja kattoa miten se käyttäytyy. Sytytyskatkoksen luulis olevan alemmilla ja ylemmilläkin kierroksilla.
     

Kerro tästä muillekin!