Waden romut (-87 pikkis ls turbo prokkis sivu 16->)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Wade-, 3.12.2014.

  1. Wade-

    Wade- Gearhead

    Jahas, long time no see.

    Yritän herätellä topikkia taas vauhtiin, yli vuosi viimeisestä postauksesta...

    Aika menee vauhdilla, autot lisääntyy ja työ haittaa harrastusta.

    Viimeisen vuoden aikana harrastekanta on lisääntynyt -71 kuplalla, kolmella b-kadetilla, -71 mazda 1500 farkulla sekä -68 ke10 corollan muodossa. Nyt noita vehkeitä on reilu parikymmentä...

    [​IMG]

    Kesä tuli melko ahkerasti liikuttua kuvan kuplalla, liki 10000km tuli mittariin... Lisäks aika kului laitellessa vanha uskollinen vani leimalle. Myös yksi B-kadetti tuli pelastettua ja maalattua, se odottelee loppukasausta.


    Nyt aika on kulunut taasen e28 turbobemarin parissa, jonka moottori päivittyy ja tehotavoite siirtyi 600hp puolelle. Koitan päivitellä tuostakin kuvia tänne.

    Tallipaikka on myös siirtynyt pääasiallisesti lähemmäs Espoota, jossa asustelen, tämä toivottavasti helpottaa hieman harrastamista.

    -Wade
     
    Rotten, Pertti K, 12345678910 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Jätkähän on tehnyt autoja jo pienen autoliikkeen verran, mistä sä saat rahaa ja aikaa ja kaikki muut tarvittavat. ootko lottovoittaja ja sulla on 48h vuorokaudessa ja geenivirhe ettet saa nukuttua, valmistuu nimittäin hyvän näköstä harrastepeliä sitä tahtia että oksat pois ja vittu vielä latvatkin, kaikki.

    Teehän dusteri loppuun ja käy dynottamassa siitä isoa voimaa ja isosti.
    Kun näkyy sulla käyvän tuo työ niin näppärästi niin äkkiäkös tuo valmistuu, kun keskityt vaan siihen hetkeksi. Tulee niin magea, ettei malta odottaa että kaikki suunnitelmat valmistuu, se vanhus johon tulee sx200sen nissanin kone on kanssa aika mielenkiintoinen projekti.

    Kaikki nuo on mielenkiintoisia.

    Keep on rocking!!! :)

    t. Jopasmies
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  3. wilburi

    wilburi Gearhead

    Jotkut vaan tekee eikä haaveile
     
    xarper, Rotten, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin tämähän on 4v vanha topicki, kyllä minäkin neljässä vuodessa jotain saan aikaan.
     
  5. Wade-

    Wade- Gearhead

    Otsikon Dusteri on tosiaan ollut nelisen vuotta vaihtelevasti työn alla, mutta yleisesti 1-2 autoa vuoteen valmistuu, kun tulee sivuprojekteina tehtyä noita vähän kevyempiä projekteja joissa ei tarvii välttämättä muuta kuin rempata suht orkkisosilla sekä hitsata ja maalata.
    Tai projekteja jotka ei vaadi itseltäni niin valtavaa tarkkuutta vrt. Tuo dusteri

    Myös kun muille ihmisille tekee autohommia niin omat touhut käy välillä valitettavan hitaalla.

    Lottovoittoa ei valitettavasti ole vielä tullut, ja toivoisin että olisi enemmän tunteja vuorokaudessa... Toivottavasti saisi vauhtia kerättyä että saa vehkeet kesäks rokkaamaan.
     
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Muista etten halunnut sinua morkata kun sanoin että topicki on 4 vuotta vanha, teet oikeasti mahtavaa jälkeä ja olen kateellinen kun itselläni ei ole moisia kykyjä, ehkä poislukien maalaushommat.

    Että älä ota itseesi, en siinua ole haukkumassa, mutta puolustin vähän omaa projektiani jota olen väsännyt muutaman kuukauden, jotta joillekkin toisille tulisi vähän suhteellisuudentajua. Onhan se päivänselvää, että sinä valmistat ihan hirmu kyytiä näitä autoja, kun jos jo 20 autoa olet tehnyt ja vielä jos teet toisillekkin autoja niin se on varsin kunnioitettava saavutus!!!

    Mielenkiinnolla ainakin minä odotan dusterisi valmistumista, tulee siitä semmonen katuauto, että aika harva peli pysyy kyydissä mukana, varmaankin toiset v8 turbot tai sitten jotkut kisapärrät, eli noin promille, jos sitäkään.

    Ja kyllä se sieltä pikkuhiljaa valmistuu,, se on varma. Ei kannatakkaan hutiloida tai tehdä turhalla kiireellä, kun käsittääkseni olet vielä aika nuori kaveri kun alussa puhuit kouluhommista. Sulla on loppuelämä aikaa värkätä dusteria ja muita autoja, eli tee vaan mahdollisimman huolella niin et joudu kahesti tekeen.

    Eipä mulla oikeastaan muuta tällä erää, muutakuin hyvät joulut sinullekkin, hyvä noista kaikista tulee! :)
     
  7. Wade-

    Wade- Gearhead

    Ei otettu vittuiluna!
    Itseä vain välillä harmittaa kun dusteri jää aina vähän jalkoihin tässä projektijonossa nykyään, vaikka hommia olis ehkä viikoks tai pariksi enää siinäkään.
     
  8. petrib1

    petrib1 Gearhead

    Se oman aikansa ottaa..itellä vei vähän saman tyylinen tuplaturbo dusteri rojekti sen kymmenen vuotta. Kaiken muun perhe,talonrakennus yms. tekemisen ohella perusduunarin lompakolla. Pikku hiljaa osia haalien ja itse tehden.
     
  9. Wade-

    Wade- Gearhead

    Itellä olis kaikki osatkin jo, mutta kun on 4 prokkista aina samaan aikaan tulilla parilla eri tallilla ni perkele ei se 24h vuorokaudessa riitä. Hölmöys tulee monessa muodossa!
     
    palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Wadellahan noi omien vessojen ruuvaus hommat loppuu viimeistään toukokuussa kun joutuu tulla ruuvaamaan jekkuwallu mestaruuteen.
     
    Herje tykkää tästä.
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Edellisellä sivulla oli juttua että Chevelle joutui kolariin, miten sen kävi...?
     
  12. Wade-

    Wade- Gearhead

    Chevelle odottelee korjausintoa tallissa, eli se on taas projektijonossa. Lokari ja konepelti tarttis jostain löytää, joten jos jollain lojuu -67 chevelle/camino/malibu keulan osia niin saa tarjoilla... Ja vaikka takakylkiä 4D:hen
     
  13. Wade-

    Wade- Gearhead

    Eilen kerkes pitkästä aikaa tallille touhuumaan ja sain synnytettyä bemariin pakosarjan. Hukkaporttien paikat uupuu vielä, kun arvon että hitsaisinko ne suoraan pakopesään vai en.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cat Camsin nokkakin kotiutui, nyt puuttuu enää venttiilijouset jotka täytys laittaa tilaukseen. Sit kärsii ehkä kierrättää 8000rpm korville tuota pientä kutosta, äänimaailma voi olla aika mukava.

    Dusterin konetta kävin pyörittelemässä, masentaa kun tajuaa kuinka vähän siinä on enää jäljellä tekemistä ja silti se odottelee :oops:
     
    palontie, päivystäjä, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Wade-

    Wade- Gearhead

    Tänään tuli aloiteltua pakosarjan hitsuutusta. Kyllä se tästä etenee...

    [​IMG]


    Aloin tuossa myös pohtimaan, että voisin alkaa korvausta vastaan tarjoamaan jeesiä ruiskujen asentamisessa sekä pako- ja mahdollisesti imusarjojenkin tekemisessä. Uudenmaan alueella siis... Ensisijaisesti turbohommiin, mutta miksei muitakin. Projekteja on ittelläkin jo varmaan eläkeikään asti, mutta kyllä sitä voisi puuhailla välissä muutakin.
     
    Muokattu: 1.1.2019
    päivystäjä ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

    Mikäs on impalan tilanne?
     
  16. Wade-

    Wade- Gearhead

    Impala oottelee pressun alla, tarttis kone jumpata pois ja alkaa isolla laikalla vetää peltiä... Ei oo ihan het seuraavana jonossa, mutta ehkä keväällä tulee aloiteltua sitäkin.
     
    tzampy tykkää tästä.
  17. Wade-

    Wade- Gearhead

    Taas ajatus laukkaa, kesällä nurkkiin kerääntyi 440:sen osia, ja nyt sattui sopivaan hintaan lohko tulemaan myyntiin jonka poimin talteen...

    Ajatuksiin tuli että josko sitä elvyttäis kuvan Valiantin street/strip käyttöön turbotetun isolohkon voimalla.

    [​IMG]

    Tällä hetkellä koppa lepäilee rullaavana liiterissä, vaatis vähän jarrujumppaa ja sisustan entraamista. Mahdollisesti myös paremman perän, mutta katsotaan.

    Alustavasti vähän funtsin että tekis jonkin sortin budjettimotin, 440 vakio takoakseli, h-veivit ja wisecon männät. Rautakannet kairattuna ja mekaaninen laahurinokka, ja kaveriksi pari hx55 holsettia.

    Vaihdeloota on vielä auki, manuaaliks se pitää saada, mutta rikotaanko a833 vai laittaisko jotain muuta, katotaan... Maalis-huhtikuussa olis ideana ottaa työn alle ite koppa.

    Eka pitää saada Bemari ja dusteri valmiiks kuitenkio_O
     
    LehtinenA, Satellite70, FuryIII '71 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ei näytä vallu ihan just eilenä tehdyltä. Mitäs ja koskas tolla on äkkilähtöjä otettu?
     
  19. Wade-

    Wade- Gearhead

    Vallulla on ajettu joskus 2000-luvun vaihteessa äkkilähtöä, ollut silloin musta/oranssi ja kuvan kuosiin ite värkkäsin sen 2012. (maalaus ja dartin flippikeula vaihtui vallun flippiin, sekä tekniikka) Silloin oli 372cid w5 kansilla ja a833. Vartilla ei silloin tullut käytyä ja motti+loota meni Dusteriin. Rahaa touhuta ei silloin ollut juuri lainkaan, ja melko kuolonloukku tuo oli. Nyt sais tehtyä paljon fiksummaks kun on jutun jos toisenkin vuosien varrella oppinut.

    Kaunis tuo ei ollut eikä ole, mutta just hyvä aihio itelle rakentamista varten.
     
    FuryIII '71, Vuokralainen ja Herje tykkäävät tästä.
  20. Wade-

    Wade- Gearhead

    Teren, tallilla ollut vähän hiljaisempaa lähiviikkoina.

    Bemariin on tilattu vähän osia, ja kantta hieman porttasin. Viimeistely vielä tekemättä.
    [​IMG]

    Lisäks tuli puuhattua duunikaverin subaruun pakosarja 3,2mm paksusta rosterista.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toivottavasti sais bemarin pian läjään niin pääsis touhuumaan sitte Dusteria ja muita...
     
    Rotten, päivystäjä, wilburi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!