403 cid olds supreme, kokemuksia, kysymyksiä, viritystä jne.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rautasydän, 12.9.2010.

  1. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Otin nostajat nokan mukaan, eli compin nostajat on nyt. Edulliset ja hyvät keinut? Suositelkaa.
     
  2. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Studiongelma. Aftermarket keinut ja studit on kokoa 3/8" tai 7/16" ja kansissa 5/16". Mitä v)))a? Pitääkö noihin kansiin nyt alkaa kairaamaan isommat kierteet vai saako noita alkuperäsen kokosia jostakin? Just kannet koneistamolta haettu ja vasta nyt huomattiin tuo pikku ongelma..
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaikka se studi 0n 7/16 niin se jenka millä se kanteen ruuvataan on 5/16!!
    [​IMG]
     
  4. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Kiitos sivistyksestä! Tuota vähä mietinkin mutta hyvä tietää varmasti, kun jenkeistä nuita alkaa tilaileen niin mielellään sais oikeet osat kerralla. Kiitos!
     
  5. jkallunki

    jkallunki 2nd gear

    Olds 403cid

    Morjes. Tässä aiheeseen liittyvä kysymys. Itse tuossa rakensin 403 delta 88:siin ja vähän piristin: crane cams 292/282 Lift 692/682, edel Rpm imari, holley 800 DB, Viri jakaja, 5A kannet höylättynä ja puunattuna, ruttua 10,5, Raitisilma scooppi, Peltisarjat 4-2-1 pitkät, vahvistettu alakerta ja ynnä muuta..

    Sain kasaan ja koe ajolle niin tästä hävisi väännöt tyhjäkäynnillä täysin ja tyhjäkäynti on kuin piereisi eri sarjoilla perkl.. mutta kun kierrokset nousee yli 1500 niin HERRANEN aika kun on hyvät soundit ja kone tottelee kuin kello! mutta liikkeelle lähtö tuolla 2000 tall speedillä on vaivalloista kun kierrokset putoaa 600:taan vaihde päällä ja ei meinaa pysyä käynnissä kuitenkin tyhjäkäynti ilman vaihdetta noin 850-900. Tähän pääsin vain rikastamalla seosta ja säätämällä sytyn ennakkoa.. Miten saan alavääntöä lisää? vai saako liikaa ilmaa tai onko kaasuttimessa vikaa?
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Painovirhepaholainen varmaan nokan arvoissa, nosto tuskin noin iso tai sit selittää huonot alaväännöt.
    Tarkistitko, ettei preloadit loppuneet kesken ja venttiilit kanna? Yleensähän Virinokan pienempi peruskehä ja kansien reilumpi lasku kompensoi, mutta...
    Entä tuliko nokan ajoitus tarkistettua?
    Kuulostaa kuitenkin ilmavuodolta, mitens alipaineet?
     
  7. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Samaa mietin, että on kyllä kohtuu jyrkkä nenu. Saattaa olla alaväännöt tosiaan hiukka hakusessa moisella kepillä. Kierroksilla repii varmaan miehekkäästi??
     
  8. jkallunki

    jkallunki 2nd gear

    403 cid

    Joo kyllä kepin tiedot on oikein.. ja tarkistin venttiilien nostot ja kaikki kunnossa mutta alkoi huolestuttaa tuo kaasuttimen toiminta että tuossa sitä rupesin tutukimaan vähän paremmin niin toisio läppien päälle sataa bensaa elikkä kaasutin tulvii mutta se ei sitten selitä miksi pitää rikastaa että pyörii joutokäyntiä mutta uskon että sen kun korjaa niin pääsee tukimuksissa eteenpäin..

    Ps: Repii kieroksilla aivan perkleleen hyvin 8)
     
  9. v8-mind

    v8-mind 1st gear

    Hiukan aihetta viistäen, itellä caprise sedan missä oldsin 425, mitäs peltisatseja ootte noissa 80- luvun isolohko deltta 88 käytelleet? meinasin että eikö siinä mahtane olla suunnillee sama runko, niin sellaisista vois alkaa sovitteleen. Onko jollakulla kokemuksia että onko vaivan arvoista valusarjojen tilalle alkaa väsäämään? Nyt penkityksessä tuli 330 hp ja 650nm @1800 rpm, tehoja kaipais lisää. nokka on xe 274 ja ruttua 10,5
     
  10. jkallunki

    jkallunki 2nd gear

    peltisarjat

    On aivan järjetön homma tehdä peltisarjat.. itse tein tuohon pikkulohkoon ja isoloki on 5cm leveämpi vielä ja tuohon tein viikon ajan sovittelemalla että sain mahtumaan.. mutta kyllä ne sinne menee kun aikansa jaksaa värkätä :D
     
  11. saresks

    saresks Gearhead

    Ohi aiheen sori, mutta onpahan veturi!
     
  12. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Messevän alhaalla kyllä huiput!
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead


    Noi lukemat kyllä näyttää pikkasen höpöltä, varsinkin toi vääntö ja kiekat kun vaparikone kyseessä? Normaalisto ton kokoinen patti lykkää maxväännöt2500-3500 kiekan välillä ja toi 650Nm on juuri sen verran mitä koneessa "kuuluu" olla eli ~480 Ftlbs.
    Jos unohdetaan se ja kattelee tota tehoa, niin sulta "puuttuu" sellaiset 60-70kaakkia ja kun miettii että vakio 425 on lykänny jo yli 380luupäätä niin jossain on jotain pielessä.
     
  14. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Vaiko painovirhe ja max tehot 2800 jenkaa?
     
  15. v8-mind

    v8-mind 1st gear

    jos siihen dyno värkkiin on luottamista niin kyllä oikein kirjoitin 1800 jengalla ne väännöt tuli. huippu tehot sitten huomattavasti ylempänä tietenki. Se tässä hiukan kummastuttaakin et missä ne loput kaakit piilevät. Kone on vähän kootut teokset kun edellinen omistaja oli jäädyttäny orkkis lohkon. Lohko on 455:sen, akseli, kanget, männät, kannet on sitten 425:sen. pako sarjat on jonkun diesselin tms. ku oli hiukan niitä tila ongelmia. mutta eipä luulis niihin hukkuvan sen 60 kaakkia.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Oliko pyörädyno, automaatti ja noin 1800rpm stallspeed turbiinissa?
     
  17. jkallunki

    jkallunki 2nd gear

    403 cid

    Noniin nyt tuli saatua kaasuttimesta jotain irti, Tulipa huomattua että jotain siihen on aikoinaan tehty koska ilman saanti on aivan järkyttävää Pelästynyt Täytyi laittaa ryyppyläppää kevyesti kiinni jotta sai hyvin pelaamaan ja sitten säädettyä seokset ja muut... nyt pelaa hienosti tyhjäkäynnillä on vääntöä että voi laittaa vaihteenkin päälle Kieli Mutta mietin tuossa että onko se liian iso vai onko suuttimet liian pienet vai miksi se ottaa ilmaa niin saakelisti?
     
  18. v8-mind

    v8-mind 1st gear

  19. saresks

    saresks Gearhead

    On se aika iso tuo 800cfm tuplapumppu, pitää olla löysää turbiinia ja tiheämpää välitystä tuollaisella että pääsee alueelle nopeammin, kestääkö se läppien aukaisua levälleen paikaltaan kyykähtämättä?

    Jännä "keksintö" on käyttää oppien vastaisesti yyberisoa tuplapumppua, kairata sen kurkut niin isoksi, että ovat lähes suorat putket, asentaa siihen annular boosterit ja weber power platet+muita modauksia, kts. http://www.tmpcarbs.net/ ja saada hitosti virtaava kaasari toimimaan nöyrästi kuin quadrajetti (joka tietty sekin virtaa hitosti :rotfl: ). Mä uskon tuohon konseptiin ja tämän Troy Pattersonin kanssa oli mukava asioida myös.

    Jos selvät paikat (läppäakselien kuluneisuus, pohjatiiviste, mahd. halkeamat, tukkeumat, löystyneet läppärungon tai muut ruuvit, tiivisteiden huono kohdistuvuus, niiden rikkinäisyys, suutinrunkojen tai muiden osien huokoisuus) on eliminoitu, niin mitens idle air bleed -kanavien aiempi kairaus isommiksi?

    Saitko bensan tulvinnan läpille tyhjäkäynnillä loppumaan? Onko läppiä porailtu rei'ille aiemmin? Tai sitten vika on E10 -bensassa :eek: vaikka ei käyttäisi :rotfl:
     
  20. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tässä on nyt varmaan joku väärinymmärrys, 455 poraus on eri kuin 425:ssä samoin kiertokankien pituus ja männän tapin korkeus. Mutta ei kai sitä voi silleen edes kasata että 455-kampuran kanssa tulee 425 kiertokanget ja männät, eihän se mahtuisi kai millään kombinaatiolla.
     

Kerro tästä muillekin!