Olds 425 tehoja uupuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja v8-mind, 11.4.2011.

  1. v8-mind

    v8-mind 1st gear

    Avasin oikeen uuden topicin tälle aiheelle. Olihan se pyörädyno ja automaatti, turbiini on vakio mistä korjaaja väänsi lapoja eli hiuka yli vakio stalli mitä sitte lieneekin. mutta niistä peltisatseista vinkkejä otetaan vastaan mitä merkkejä ja jos jollain on vaikka osanumerokin muistissa niin helpottaa hankintaa.
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Olen aikoinaan 351 clevelandin peltisarjat modannut 400 koneelle rälläköimällä laippojen hitsuut auki, käätämällä sarjoja hiukan sisään laippojen suhteen ja hitsaamalla kiinni. Koneistukset isolla viilalla ja toimi ja oli vielä "helppo" nakki. Tossahan on vähän sama tilanne, kansitaso kasvaa korkeutta ja leveyttä about saman verran kuin olds sb vs bb.

    Pistäs dynokäppyrät tiskiin niin analysoidaan! Ootko tehnyt tuplaputket ja tukkinut oik. sarjan yhdysputken tulon jotenkin? Jos on yhdellä putkella, niin siellä ne tehot varmasti on.
     
  3. v8-mind

    v8-mind 1st gear

  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ton dynokäppyrän vääntöhuippu on momentinmuuntimen kehittämää, no, momentin muuntamista. Sillä ei ole tekemistä todellisen moottorin väännön kanssa, koska tilanne on vaan hetkellinen. Toinen asia on se, että pyörädyno antaa ulos arvioitua konetehoa mittaavat käyrät. Kolmas asia on se, että tehtaan ilmoittamat teholukemat otettiin 60-luvulla ajaen pelkkää moottoria ilman apulaitteita jolloin huipputeho oli korkeampi kuin nykystandardilla mitattuna.

    Jos sulla on nyt arvioitu moottoriteho noin 227kw DIN=308hv, voit lisätä siihen suoraan noin 20% lisää, niin ollaan tehtaan 60-luvulla ilmoittaman standardin (SAE gross) kanssa aika lähellä. Ja toihan tekee jo 370hv.

    Peltisarjoista vois lähtee kokeilemaan A-bodyn 68-72 eli cutlass/f-85/442 peltisarjoja, pitäis mennä aikalailla heittäen tonne uudempaan B-koppaan.
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kuvassa Flowtech FLT11150 Olds Delta88:ssa vm79. Kone on kylläkin 350, mutta samat sarjat voisi sopia isolohkoon. Tuo 6-sylinterin putken reitti on oleellista oman kokemuksen mukaan.

    [​IMG]
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu kyllä 425 ja 455 poraus on molemmissa 4.126 tuumaa.
    Kerroit tuolla toisessa topiikissa että sulla on dieselin pakosarjat? Ettei vaan olis 260 dieselin todella pienireikäiset satsit? Jos noin on käyny niin ei ihme jos tehoja puuttuu. Ei tossa voi oikein mikään muu paikka ahdistaa.
     
  7. v8-mind

    v8-mind 1st gear

    Ne sarjat on samat ku pick upeissa on ollut 5,7 dieseleissä. Täytyy alkaa väsäämään niitä cutlasin isolohkolle tarkoitettuja flowtechejä. Kannattaako samalla laittaa tehostartti, mahtuuko se mukavammin kuin orkkis?
     
  8. saresks

    saresks Gearhead

    Hyvinhän tuo kone toimii, turbiinin torque multiplication lakkaa vähän alle 3000rpm ja siinä näyttäisi moottorin vääntöhuippu olevan, 2500-3000 rpm, varmaan huomaa persdynossa myös. Ja jopa tavis oldsin kehnohkoilla valusarjoilla riittää vääntöä niin, että tehohuippu jotain 5000rpm, kohtuu laajalla vetää siis. Tuohon ne peltisarjat niin ei yläpää putoa niin nopeasti, maksimiteho menee yli 5000rpm, lisää tehhoo ehkä 30hv ja vähän tulee lisää alemmaksikin!
    Vois muuten vääntää enemmänkin, puristuksia lisää? Onko performer -nokka?

    Tai sit meni oletukset pieleen, mutta tykkää nettivirittää

    :p :p :p
     
  9. v8-mind

    v8-mind 1st gear

    Tollanen nokka siellä on http://www.summitracing.com/parts/CCA-42-224-4/
    Kansista höylättiin jonkin verran pois, on jo nyt nakutus herkkä vissii noi B-koodin valukannet ei palotilanmuotoilultaan ole mitkään maailman optimaalisimmat. Imusatsi edelin performeri. Täytyy käyttää dynossa peltisarjojen asennuksen jälkeen ja katsoa mikä oli vaikutus, kun on kerran mahdollisuus siihen.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oletkos tutkiskellut mitä sytkäpuolella tapahtuu. Jos jakaja on paljon elämää nähnyt niin se voi antaa liikaa ennakkoa kierroksilla vaikka tyhjäkäynnillä oliskin ~kohdillaan! Muutin oman jakajan silleen että keskipakoennakkoa ei tule kuin 15° ulos ja perusennakko on 22° tyhjäkäynnillä.
     
  11. v8-mind

    v8-mind 1st gear

    Täytyykin kokeilla tota samaa ennakko konstia. Lähteekö hyvin vielä käymään noilla perus ennakoilla ettei potki vastaan?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lähtee sekä kylmänä että "lämpösenä" mutta jos varttimailin jälkeen heti sammuttaa niin sitten ei lähde ellei mukana ole ämpärillistä kylmää vettä kun peltisatsit lämmittää startin "punaiseksi" :mad: .
     

Kerro tästä muillekin!