Tästä on ollu aikasemminkin keskustelua haulla löysin nää: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1387280 http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0 http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=139717 http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=52025 No nii eli tarvis saada hapettunu kaasutin puhtaaksi (ollut aktiivisessa käytössä viimeks '98/ auto käyny viimeks '03) olen liottanu sitä nyt kaks viikkoo WD:ssä, kiihdytyspumpulla vetäny kohokammion tyhjäksi vaihtanu uudet WD:t sisään,mut kokoajan se muuttuu ruskeaksi eikä kohokammion hapettuma lähe pois. Eli mihin ton nyt upottais purettuna kun sisään tulee kuitenkin kaikki uutta? Mistä teen kaasarin ja imusarjan välipalan,Vesivanerista?
Sinolissa oon osasia uittanut, hommaa joku kannellinen astia jota voi näppärästi ravistella kun palaset on siellä uimassa. En tiedä nopeuttaako toi puhdistumista yhtään mutta tulee ainakin sellanen olo että on asian eteen tehnyt jotain 8) Oon tehnyt useampia "lämpölevyjä" vesivanerista, ei moitteen sanaa ko. materiaalista.
mä tein välilaipan bakeliitista. ei mene kasaan ja helppo työstää. saa etolasta. muuten oisin ostanut valmiin mutta ku ei vauhtikaupoista löytyny 1/2 laippa hyllyssä
Etikka oli tosi hyvä tuaho hommaha. Rupes hollikka ainaki näyttämähä uurelta. Yän yli pirin ämpäris ja kansi päällä.
Mister muscle,tai vastaava viemärin puhdistusaine,toimii hollikan kanssa. Carterin tai eetun valuseokset voi olla erillaisia, suolahapolla alumiini tummuu.
Joo nyt on kohokammiossa jarrunestettä(kokeilu) muuttu ainakin heti tummaksi neste. Ja kansi osa on nyt likoomassa avonaisessa astiassa etikka/sooda seoksessa. Täytyy huomenna ostaa tota muskelia samalla kun ostaa lisää etikkaa ja soodaa.. Huomenna on vasta tämänpäivän kokeilutkin selvillä. Huomenna on myös viisaampi tuon muskelin kokeilunkin kanssa.
Joo kyllä niitä cokispullo,fooliopallo ''pommeja'' on tullu joskus tehtyä. Ajattelin et koittas tota muskelia vaikka kaasarin kanteen että jos menee ''pilalle'' nii pystyy helposti kiillottaa/jää putsarin alle piiloon.
Kerran kokeilin noita viemäriaineita. En tiedä oliko liian vahvaa, mutta kaasarista tuli ihan kaamean näköinen, keltapassivointi lähti saman tien. Tuo jarruneste yllätti postiivisesti, kannattaa vaan antaa liota rauhassa, yhden kaasarin puhdistin muutaman tunnin liotuksella, joutu vielä puhdistelemaan mekaanisesti pensselillä. Pidemmälä liotuksella olisi puhdistunut varmaan vielä helpommin. Pinnoite ei kärsinyt yhtään.
Keltapassivoinnit varmasti lähtee, jos liuottelee liian kauan. Hollikkaa uitin noin 8h eikä vivustoista lähtenyt keltapassivoinnit,tosin tarkkailin tilannetta nostamalla kaasarin aina välillä ylös. Vanhaa motocraftin kaasaria uitin reippaasti 16h ja molemmista kaasareista tuli kuin uusia,sellaisia alumiinin harmaita ja perään heti pesu lämpymällä vedellä(tuo MIster Muscle on vesiliukoista, sen jälkeen vielä käsittely Sinolilla hapettumisen ehkäisemiseksi.
Pinelinellä saa näköjään kanssa puhdasta: http://kuvablogi.com/nayta/2447827/ Raakaa Pinee kattilaan ja lievää lämmitystä, täytyy ittekin kokeilla... edit. Ei ollukkaan raakana, vaan suht vahva vesi/Pineline sekoitus kyseessä
Ja sitten vetää oikein syvään henkeä kattilan päällä..ei vaa.. Ei toi etikka soodasekotus oikein toimi eikä se jarrunestekkään ihmeempiä tee..
Mut haittako se jos ne keltapassivoinnit lähteekin? Makuasiahan toikin lie mut omasta mielestä siisti Hollikka on paremmankin näkönen ilman niitä. Tossa esimerkiks kaks uutta kaasaria, toinen on jo "käsitelty" kiinni ruuvaamista varten, toinen on vielä tehtaalta tulleessa kuosissa: http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5&img=496 Eli ainakin mun silmään noi on mukavammat samantein kokonaan kiilloteltuina koneenkin päällä: http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5&img=501 Tolleen me ollaan aina pilattu omat kaasarit, tossa yks käytettynä ostettu ennen puuhasteluja: http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5&img=320 Ja autoon laittovalmiina: http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5&img=321 Eli kaikista on tarkoituksella hukattu samointein aina koko keltapassivointikin :wink:
Mä kokeilin yhden pienkoneen kaasariin Wurthin alumiinivanteen pesuainetta. Ongelmana oli seisotuksesta kanaviin kuivunut hartsi. Siihen tuntui toimivan oikein hyvin.