No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ja väitän että viimeistään sen ekan kisan jälkeen tiesi lajin ulkopuoleltakin jonkin verran kansaa.Enemmän kuin nyt.
    Jopa täällä susirajan yläpuolella rallikuskitkin tiesi.

    Jos ei ole kisaajia niin 2-3 kisaa ja kansa menee muualle.Sana kirii vaikka mitä yrittääs niin eine tuu jos paikalla ei ollutkaan nähtävää =pärinää ja savua.
    Siinä ei auta mikään Fläppitaulun Sarasvuo-markkinointi puheet.

    Ajatusleikki:
    Kuvittele vaikka Treen näyttely,jos siellä olisi 2 vuotena peräkkäin puolet nykyisestä kalustosta,lippujen hinnat joko sama tai pieni indeksi korotus,niin paljonko on lipputuloja jäänyt prosentualisesti saamatta kolmantena vuonna?

    Olettaen että normaali puheet lähtee kiertämään,netissä alkaa keskustelu(negatiivinen) ja SITTEN toistat saman toisena vuonna,tällä samalla kalustomäärällä, joista osa samoja kuin edellisvuonna.

    Sitten korjaat sen tuloksen seuraavan 2 vuoden aikana(vuodet 4 ja 5) vielä pienemmällä osallistuja määrällä?Tai edes samana,puolet kultavuosista.
    Melkoinen markkinointikikka.


    Pistä rallia pystyyn,järkkää ittelles ympärille osaava porukka,kierrä aktivoimassa kaikki 4 aluetta jos se nuon helppoa on.

    Kokeile ensin saada edes parista paikasta asiat sovintoon,ja kun kyllästyt yrittämään niin kerro kokemuksia siitä.Ei ole todellakaan noin vaan että Markkinointia ja Promoa vaan niin rahaa tulee ja hirveitä vehkeitä radalle.
    Sen verran on eripuraista sakkia tässä maassa:D
     
  2. GS

    GS Gearhead

    Tätä kyllä jo tässä tehdään, joten ollos huoleti. Asia vain kerrallaan.
    Se on kyllä todellakin huomattu kuinka ”eripuraista sakkia” tämä maa on täynnä, mutta tämähän on pelkästään hyvä asia, kunhan se valjastetaan hyötykäyttöön, kuten silloin kun paskasta tislataan e85:sta ”racebensaa".
    Se ”eripuraisuus” on yksi niistä motivaattoreista joka käännetään toimimaan lajille hyödyksi, ihan samoin kun jenkeissä jo kohta 10-vuotta sitten ja se todella toimii.
    Eli kaikki ne mitä et voi muuttaa, pitää funtsia toimimaan lajille eduksi ja tässähän me sitä juuri teemme.
     
    Muokattu: 30.12.2018
  3. GS

    GS Gearhead

    Ok.
    Mistä minä näen tällä hetkellä nämä skabat ja sellaisiksi kuvattuna+editoituna jolla myydään sitä uutta tapahtumaa?
    Eli paljonko esim.Yotubessa, facessa tai tapahtuman kotisivuilla on mm.katselukertoja, joiden perusteella myydään uutta tapahtumaa?

    Entä mistä voin nyt nähdä kuinka laadukkaasti=myyvästi tapahtuma taltioitiin, editoitiin myytäväksi ja mistä löytyy lajia ulospäin myytäessä ne ”myyntikelpoiset” kuvat?
    Eli kuinka monta kameraa oli paikalla ja paljonko käytettiin OSAAVAA miestyövoimaa saadun materiaalin editointiin, joka taas on myyntityökalulaatikon perustyökalu?
    Lajia ei myydä sillä mille sekuntilukemalle joku nyt pääsi, koska kukaan lajin ulkopuolelta ei tiedä siitä mitään, eikä asettaa mm.aikoja mihinkään kontekstiin.
    Sen sijaan, jos=kun huom: TUOTETUSTA MATERIAALISTA...välityy vauhtia ja vaarallisia tilanteita, tyylikkäitä nopeita laitteita, sekä oikeaa kilvanajoa, markkinamiesten on paljon helpompi hoitaa hommansa, kuin yhdellä kameralla 50m:n etäisyydellä kuvatusta ja täysin yksiuloitteista materiaalia myymällä.

    Entä mistä löydän ne lukuisat jo talvella käydyt somehypetykset /keskustelut/”väännöt”/vastakkainasettelut ko.skabasta, johon nimenomaan otti osaa muutkin kuin vain muutama kuljettaja? Eli mistä nähdään seuraajat ja kontaktiluvut kun myydään sitä seuraavaa skabaa? Paljonko oli tuotteistetun tapahtuman oheismyynti, eli paljonko meni mm.paitaa eri lajin ryhmille/alueille ja paljonko syntyi lajia seuraavia faneja?
    Eli montako alle 10-vuotiasta pyöri varikolla nimmareita keräämässä...eli oliko pohjatyöt myös kuskien tunnettavuuden osalta tehty?

    Jne,jne,jne,jne???

    Eli silloin kyse kun on oikeasta ja ammattimaisesta markkinoinnista, meillä pitää olla ennen kaikkea lukuja ja materiaalia mitä ja millä lajia myydään.
    Lajilla itsessään ei ole mitään merkitystä, vaan kontaktiluvuilla.
    Markkinoinnilla kun tänä päivänä pitää olla tuotettuja lukuja todellisesta lajia seuraavasta massasta ja siis niitä työkaluja millä lajia myydään?
    Pelkkä ”Sponssien” haku paikalliselta Shelliltä jäi jo johonkin 80-luvulle, jolloin nyt halutaan jo ihan muuta.

    Lisäksi ja ennen kaikkea, No Prepissä ne ”kitisijät” ja mamanpojat saakin jäädä kotiin jos säännöt mm.säännöistä ja rahanjaosta ei kelpaa (mielellään saavat toki kitistä ja dissata somessa, koska se vain lisää mielenkiintoa lajia kohtaan ja se taas myy omassa segmentissään)?
    Ne rahat kyllä jaetaan lopulta ilman kitisijöitäkin niille joille ne kuuluu.
    Kaikki nämä kitisevät kilpailijat pidetään mahdollisimman etäällä päätöksenteosta, mutta itse ”kitinä” toki käännetään lajille eduksi....joten lisää, please.
    Mikäli näin ei tehdä ja kuljettajat=artistit alkavat vaikuttamaan päätöksentekoon, homma kuivuu jo ensi metreille eri yksittäisten kuljettajien eturistiriitojen noustessa lajin päällimmäiseksi ja laji näivettyy jo kalkkiviivoille.
    Ristiriitoja toki tässä lajissa tarvitaankin, mutta ne pitää olla kotrolloituja ja kohdistua nimenomaan toisiin kilpailijoihin/kilpailijaryhmiin = "Region....East, West, South, North".
     
    Muokattu: 30.12.2018
  4. GS

    GS Gearhead

    Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
    Eli avataan nyt ihan kuvilla edes hieman mitä tuolla edellisellä tarkoitin, eli kun puhuin tuotetusta materiaalista joka myy muillekkin kuin vain lajin harrastajille.
    Eli muutama ihan peruskuva mikä on jenkkilän National No Prepin virallista kuvaaineistoa, jota on markkinamiesten helppo käyttää myydessään lajia/tapahtumia.
    Jokainen kuva ja jokainen kuvattu otos joka voidaan liittää suoraan organisaatioon, pitää olla tarkoin harkittua ja ammattimaisesti tuotettua.
    Mitään harrastelijamaista sontaa ei saa päästää organisaation nimellä ulos ja organisaation pitää hoitaa ja valvoa erittäin tarkasti levitettävä materiaalia (kukaan muu kuin tähän hommaan valjastetut henkilöt eivät saa yhdistää kuvaa ja organisaatiota.
    Kyse ei ole ”historiallisesta tarkuudesta” vaan mielikuvista joilla lajia voidaan myydä vuosikymmeniä eteenpäin muillekkin kuin lajin muutamalle kilpailijalle/harrastajalle.
    Laji välittyy ulospäin vain tuotetun kuvamateriaalin kautta ja sen vuoksi juuri se pitää olla parempaa=luomaan vahvoja mielikuvia enemmän kuin kilpailevilla moottoriurheilulajeilla.
    Ennen kaikkea kuvista pitää välittyä katsojalleen se oleellisin ko.lajista, ilman piperrystä.

    No Prepin tarkoitus ei ole myydä mahdollisimman paljon katsomolippuja, vaan mahdollisimman paljon paikkoja sinisten ruutujen taakse.
    Niitä paikkoja kun voidaan myydä suomessakin ympäri vuoden jos/kun materiaalia ja ”hypeä” lajin ympärillä on paljon.
    Tätäkin voi toki kritisoida...vuonna-2019..., mutta kannattaa nyt kuitenkin funtsia minkä takana sitä itse kukin on tätä lukiessaan nytkin?

    Eli ihan muutama No Prepin hyväksymä jaossa oleva facen peruskuva, joka on nimenomaan olemassa ihan muita kuin kilpailijoita itseään varten:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.12.2018
  5. exchevelle

    exchevelle 3rd gear

    Jopas_Jotakin miehen Volvo projektikin etenee konkreettisemmin kuin tämä ainainen GS:n sananhelinä ja ameriiiikan kuvien linkkaaminen tänne saitille.
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    No mutta noihan on kuitenkin katuautoja. Siis katsastettuja katukäyttöön. Sokea marttakin sen näkee ja leimat on tietty papereissa jokavuotisessa paikallisessa katsastuksessa. Se riittää.

    Ostakaa näitä Suomeen, niin saadaan kunnon kisailua katuautoilla!
     
  7. GS

    GS Gearhead

    Ei, vaan tässä kuvasarjassa ainoastaan tuo kuvasarjassa toisena oleva Challeger+Camaropari on katuautoja = True Street ja kaikki muut niitä Small tai Big tire racestreettereitä.
    Näistä kuvasarjan Race streetereistäkin voi toki joku olla jenkkileimassa, mutta sitähän ei No Prepin Small & Bigtire autoissa käytännössä missään vaadita.
    Niiden ”Street” tulee pääosin SFI:n luokituksesta ja/tai "pyhästä street yksinkertaisuudesta", eli peltikori kantavine a, b ja c pilareineen sekä helmakoteloineen, orggis alustanumero ja siihen löytyvä ”title”.

    Eli taas kerran, No Prep Race-Street auto EI OLE ”KATUAUTO”, vaan ”Street Racer” = kilpa-auto. True Street auto taasen on ihka aito leimassa oleva katuauto.

    Iso, iso ero, vaikka jostain syystä ihan kaikille asia ei ole ihan päivänselvää, mikä ero on katu ja kilpa-autoilla?

    Eli tuossa vielä ”lievästi viitteelliset” kuvat mikä ero on tyypillisillä Small+Big tire Racestreettereillä ja kilvellisillä Truestreet autoilla:

    Peltikorilla+orggis kantavilla rakenteilla oleva Big Tire kilvetön mutta alustanumerolla varustettu ”Streetracer”, eli kilpa-auto mutta huom. mm.orggis a-pilari+rakenteet):

    [​IMG]

    Peltikorilla+orggis kantavilla rakenteilla oleva Small Tire kilvetön mutta alustanumerolla varustettu ”Streetracer”, eli kilpa-auto, mutta huom. mm.orggis a-pilari+rakenteet:

    [​IMG]

    Kilvellinen, leimassa oleva ja muokkaamattomalla korilla oleva True Street katuauto:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.12.2018
  8. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

  9. GS

    GS Gearhead

    Street Outlaw No Prep Kings...season 2, alkaa tänään Discoveryltä.
    Samat säännöt kuin viimekautena, eli 9-kisaa, 40-taalaa per kisa voittajalle ja sarjan voittajalle puoli milliä. Tässä ratkotaan maailman nopeimpien Street kuskien paremmuus -2018:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.3.2019
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Tähän liittyen Suomi"pojan" kommentteja suoraan pelipaikoilta:



    P.S. Katoin noi pari ekaa jaksoa perjantaina ja jotenkin itse ohjelmaformaatti ei ollut niin mukaansa tempaava kuin esim. noi SO-sarjan jaksot? Tästä tuli enemmän mieleen perinteiset kisakoosteet...
     
    Mika.V ja Herje tykkäävät tästä.
  11. GS

    GS Gearhead

    Tästä tosiaan puuttuu se käsikirjoitettu draama kisan ulkopuolelta ja kyse onkin puhtaasti enemmän kisataltiointi. Muutenkaan tästä ei varmasti ainakaan satunnainen katsoja ei saa niin paljoa irti kuin SO-sarjan ohjemista, koska autot/tekniikat/kuskit/”genre”/taustat eivät ole ennestään seurattuja ja tuttuja.
    Jenkkilän Street/No Preppiä seuraaville ”hevijuusereille” asia on tietenkin toinen, mutta eiköhän ihan peruskatsojakin saa muutaman jakson katsottuaan hieman langanpäästä kiinni.
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Samaan kiinnitin huomiota, lisäksi autoista näytetään vaan sellasia nopeita väläyksiä ja sitten kuva hyppää jo toisaalle toiseen autoon tai johonkin tyyppiin.
    Katsojalla koko ajan sellanen fiilis että kuka se oli tai mikä siinä vilahti, pakko kelata taakse päin ja pysäyttää kuva, katsoa ja jatkaa katsomista taas.
    Kisavedot ovat myös ihme sekavaa sotkua, kuvakulma hyppii koko ajan muutaman sekunnin välein ettei perässä pysy, muutama sekuntti ulkoa, sitten sisältä, edestä, takaa, sisältä, ulkoa sivulta jne.
    Räjähtävää Action:a tuolla on tietysti haettu, mutta jo muutenkin vauhdikkaassa lajissa kuvaus voisi olla rauhallisempaa ja näyttää yksityiskohtia varikolta, autoista jne...toiminta leffoja rakastavat varmaan tykkää, mutta tekniikasta ja itse lajista kiinnostunut ei niinkään.
     
  13. GS

    GS Gearhead

    Kisa no:2, eli tänään Discoveryltä 2h-jakso kauden kuumimmasta Street Kings kisasta, eli Memhis TN.

    [​IMG]
     
  14. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mutta missä on murder nova ja big chief?
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Määräaikaiskatsastus tekemättä.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  16. Make.S

    Make.S Gearhead

    :) jos ne kapinoi polvisukissaan, kun ei saa joka jaksosta sataatonnii...
     
  17. ak72

    ak72 3rd gear

    Muuten ihan viihdyttävää katottavaa mutta anal digital ei tarjoa HD tasosta kuvaa ja 10min välein tulevat kasinomainokset vituttaa.
     
  18. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tulee joo kohtuu tiuhaan pelisivumainosta.
     
  19. GS

    GS Gearhead

    Taas tänään Discoveryltä pari tuntia No Prep kisaa ja vuorossa sateen pesemä rata Joliet, Illinois:

    [​IMG]
     
  20. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Ei ole jaksanut yleensä katsoa kuin alle tunnin verran perjantai iltana. Likkaa ajamista ja liian vähän kehystarinaa. Mulle oli hauskempaa katsottavaa ne (käsikirjoitetut kaiketi) SO:t jossa seikkaili Chiefin lisäksi Farm Truck ja AZN sekä muut kumppanit. Ne jei jei da lai la ma the Boss jengin kuviot olivat suorastaan ärsyttäviä. Eli sitä originaalia formaattia kehiin.
     

Kerro tästä muillekin!